![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 29 december 2010 Leeftijd: 58
|
Hoi, ik ben een nieuweling op dit forum en heb inderdaad het forum uitgespit op mijn vraag. Ik heb een "bouwpakket" voor een karpervoerboot aangeschaft, lol, 2 hobby's tegelijkertijd uitvoeren. De onderdelen van de voerboot zijn van kunsstof, ABS. Ook de electrische onderdelen zoals servo's, snelheidsregelaar en zender+ ontvanger zitten erbij.Mooi toch zou je zeggen, klopt. Nu mijn vraag? Hoe monteer ik de servo voor het roer en de voerbak in de boot, heb namelijk geen bevestigingsmateriaal en om dat nu maar gewoon met een schroef te doen lijkt me niet zinnig, kan ook niet trouwens. Advies is welkom |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Beschrijving zit er wel bij maar heel summier, zo van...U bent vrij in het plaatsen van de onderdelen aangegeven op de tekening naar eigen inzicht.... Wil er wel een foto van maken maar er zit copyright op. Ik heb dus alleen 2 servo's, snelheidsregelaar, verlichting en ontvanger ( motor is ook aanwezig maar is voor later zorg), ook geen roer |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 15 juli 2009 Locatie: tussen breda en eindhoven
|
en toch werkt een schroef door het abs wel het beste maar als je het niet vertrouwt kun je er misschien een dikker blokje abs onder lijmen. of je pakt een metrisch boutje en moertje met een revetje.
__________________ als het haast heeft, moet je het door een ander laten doen |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
slimpie. dat snapt iedere jan doedel.
__________________ als het haast heeft, moet je het door een ander laten doen | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| http://img580.imageshack.us/img580/1690/p3180948.jpg http://img821.imageshack.us/img821/1258/p3180954.jpg phoe, duurde even voordat ik doorhad hoe het werkt, foto's staan boven De servo komt ook nog boven de motoras terecht, dus rotpositie. Kan ook aan de zijkant maar de vraag blijft, hoe maken we hem vast? Laatst gewijzigd door viscomputer; 18 maart 2011 om 16:00 |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: Barendrecht (NL) Leeftijd: 65
Weblogartikelen: 2 |
__________________ Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch) Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time" |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Bedankt voor de tip. Zoals je ziet kan ik de servo niet zomaar vastschroeven. Zou hen ook aan de zijkant kunnen plaatsen maar ook daar "hangt"hij in de ruimte. Is het mogelijk om van een alluminium strip een beugel te buigen waarop de servo gemonteerd wordt? Als deze alluminium strip ook nog vastgezet wordt in de epoxy kan hij toch nergens meer heen? Wat rubberen dopjes ertussen en klaar. Kan dat? |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
gewoon kijken waar je de servo;s wilt hebben. daar een passend beugeltje bij maken van allu of kunststof en daar je servo's aan vastschroeven.
__________________ als het haast heeft, moet je het door een ander laten doen |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Voor nog meer forumtips en handige forummogelijkheden Modelbouwforum.nl - FAQ -> Berichten lezen en plaatsen. Op welke frequentie werkt deze set? De 35MHz is sinds 1999 (weer) gereserveerd voor modelvliegen. Op de 27, 30, 40MHz en 2,4GHz mogen alle vormen van radiobestuurde modelbouw
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Een simpel servosteuntje van hout maken de deze met Stabilit Express Pattex, als het θcht vast moet zitten! aan het ABS verlijmen. Stabilit express is de enige lijm die voor een duurzame verbinding met ABS kan zorgen. Andere twee-componenten lijmen komen allemaal los...
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Op welke frequentie werkt deze set? De 35MHz is sinds 1999 (weer) gereserveerd voor modelvliegen. Op de 27, 30, 40MHz en 2,4GHz mogen alle vormen van radiobestuurde modelbouw __________________ Vriendelijke groeten Volts jolt, current kills Het is een 40MHZ zender met 4 kanalen, prima want meer heb ik niet nodig |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |