![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2007 Locatie: Bennebroek Leeftijd: 44
|
Ik heb een speciaal gevormde benzinetank nodig en vraag me af of het mogelijk is deze uit epoxy en glas te maken. Eigenlijk is mijn vraag: Kan epoxy tegen euro 95 benzine? Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt! Patrick |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 16 oktober 2003 Locatie: Banned user Leeftijd: 36
|
Niet alle epoxyharsen kunnen even goed tegen benzine. De volgende kan het wel: brandstofbestendige epoxy Wel goed en serieus lamineren. Droge plekken zijn uit den boze. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Iemand op onze club heeft een epoxy/glas tankje waar petroleum in gaat voor zijn turbine.. Dus het zal ongetwijfeld kunnen.
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Er zit verschil in kero/petroleum en benzine. Het kan heel goed dan benzine de epoxy aantast. Kero edg doet dat niet.
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
| Citaat:
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Nee, dan kan je er dus geen tank van maken want hij lost op. Op jouw manier kan ik ook van wc papier en plakband een tank maken, als hij toch mag lekken en oplossen. Beetje onzinig en verwarrend dus he Anko......
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
|
Ja, kan wel.... als je de juiste soort Epoxy hebt, of de juiste soort polyester. Al in de jaren zestig werden benzinetanks van racemotoren van epoxy of polyester gemaakt, en sommige van die tanks (degenen die niet bij crashes beschadigd zijn geraakt) zijn vandaag de dag nog net zo sterk en vloeistofdicht. Ook de coating die je voor benzinetanks kunt kopen bij de betere motorzaken is een epoxy coating. Zelfs de tanks van sommige chemicaliën tankers zijn gecoat met epoxy of een derivaat daarvan (zoals bijvoorbeeld siloxiran) en dat is permanent benzinebestendig. Of deze harsen geschikt zijn om te lamineren (dus puur verwerkingstechnisch) is punt twee, maar je zou bijvoorbeeld een tank uit gewone epoxy kunen maken en die aan de binnenkant coaten met zo'n bestendige coating. Let wel: niet ALLE epoxy of polyester is dus benzinebestendig, maar het bestaat wel en is ook gewoon in de handel verkrijgbaar. Ik heb tankjes gemaakt voor mijn Bell 47 G uit "gewone" epoxy, en het heeft heel lang geduurd voordat het hard genoeg was, maar uiteindelijk blijkt dat zelfs tegen methanol te kunnen. Het word wel iets zacht, maar blijft dicht en lost niet op. Groet, Bert
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |