![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 20 december 2004 Locatie: Belgie Leeftijd: 47
|
eeen vraagje Bestaan er ook cilindrische neodymuim magneten met een inwendige boring met een diameter van 1 a 1,5 mm? Een gaatje boren gaat niet ....dat materiaal is veeeeeeel te hard.... (niet te verwarren met ringvormige magneten.....daar heeft men een grote inwendige diameter....) Wel gezocht op internet....maar niet gevonden.... Of zou er misschien een alternatief bestaan om 2 asjes te monteren (kleven?) op het vertikale vlak van de cilinder ?, maar wel zo dat de centerlijn van de assen in het verlengde staat van de centerlijn van de cilindrische magneet. groeten steffe
__________________ Als je pinguïns veel te hoog ziet vliegen........dan zijn het misschien zwaluwen...... !!!!!! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 10 september 2009 Locatie: emmeloord Leeftijd: 15
| 6'' Micro Squall (20mm EDF, Single Phase Sensorless Motor) - RC Groups misschien heb je hier wat aan?
__________________ altijd weer die brandstof vliegers....... |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
Ik had deze link al gezien mare..... Ik heb al een paar testen uitgevoerd met een HSS boor.... Zelf een klein aanzetgaatje boren gaat niet in dat zeeer hard materiaal..... Ook is er nog een probleem van de centers van het gat en de as.... (zelf een klein verschil tusen de centrers zal trillingen geven op hoge toerentallen...) steffe
__________________ Als je pinguïns veel te hoog ziet vliegen........dan zijn het misschien zwaluwen...... !!!!!! | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Ik gok dat je toch met een draaibank aan de gang moet, en een hele korte boor gebruiken tegen het weglopen...
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Hallo Anko, inderdaad....een draaibank is de beste oplossing... maar.... ik heb geen draaibankje.... steffe
__________________ Als je pinguïns veel te hoog ziet vliegen........dan zijn het misschien zwaluwen...... !!!!!! |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 december 2009 Locatie: Hoorn NH Leeftijd: 57
|
Steffe, ik heb natuurlijk geen flauw idee of het perse een cilindrisch magneet moet zijn, of dat een standaard magneet met een gat ook geschikt is. Dat gat in het magneet zou je kunnen opvullen met een metaal wat je wel kan boren. Als dit niet mag, dan kan je het gat door middel van zinkvonken maken. Johannes |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
hallo johannes, ik zou de motor willen maken zoals in het bovenstaande plaatje (een éénfazige motor)......(als experiment zie dit draadje: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ess-motor.html Een dergelijke opstelling voor zinkverspaning heb ik niet (toch een mooie uitvinding nietwaar....de info heb ik gevonden via Google) Misschien moet ik iets zoeken, om de asjes te kunnen kleven op de vertikale zijden van de cilindrische magneet dmv een plaatje ? Maar probleem blijft dan wel met eventuele excentriciteit tussen de centerlijn van de magneet en de centerlijnen van de asjes..... groeten steffe
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
Inderdaad johan....dat is juist gezien Ik moet inderdaad een cilindrische magneet hebben waarvan de magneetpolen aan de cilindrische omtrekliggen van de magneet (en niet aan de vlakke zijden....) (anders zou de motor vierkant kunnen draaien..... Dat is een zeer goed idee van u.....opvullen met buisjes Ik zal het verder nazien groeten steffe
__________________ Als je pinguïns veel te hoog ziet vliegen........dan zijn het misschien zwaluwen...... !!!!!! | |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
Hallo Johannes, Dat is zeer sympathiek van U Dat waardeer ik ten volle. Ik was ondertussen al bij mijn gebuur geweest, deze heeft een draaibankje voor houtbewerking. Hij zal een busje in hard hout draaien voor mij met een asdoorgang.... Deze houten bus kan ik dan lijmen in de ringmagneet. en het asje kan ik verlijmen in de asdoorgang van het busje..... johannes en johan dank voor uw tip, ik ben blij dat er nog vele technici zijn in dit forum vriendelijke groeten steffe PS: ondertussen ben ik al bezig de componenten aan het selekteren voor de éénfazige regelaar volgens het schema in dit draadje: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ess-motor.html Ik ben wel nog aan het zoeken van 4 mosfets typt IRF (2 met P kanaal en 2 met N kanaal die ongeveer gezelfde stroom kunnen schakelen.....van +- 40 amp. kontinue... Bij gepulste sromen kunnen deze gemakkelijk gaan naar 200 amp.... Meer info zal volgen in het draadje van de éénfazige regelaar
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 december 2009 Locatie: Hoorn NH Leeftijd: 57
| Citaat:
Want er moet een klein gat worden geboord in het hout. De boor zal zijn weg zoeken en deze weg kan uiteindelijk totaal anders verlopen dan je zou willen! Johannes | |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
Johannes, inderdaad....een goede opmerking van u hout heeft een nerfstruktuur...(langs en dwars struktuur) misschien beter om een busje te draaien uit kunststof ? (PVC ? of een andere kunststof?) steffe
__________________ Als je pinguïns veel te hoog ziet vliegen........dan zijn het misschien zwaluwen...... !!!!!! Laatst gewijzigd door steffe; 23 december 2011 om 18:34 | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Zoals je bij buitenlopers losse magneten in de binnenring lijmt, kun je bij binnenlopers magneten buiten op de ring lijmen, al dan niet met kevlar o.i.d. Zie de foto's in dit bericht, Christian Johansson: What Can A Beginner Get By Rewinding? - Page 12 - RC Groups Leuk projectje met 6 zelfbouw motoren en 6 zelfbouwregelaars: http://users.cybercity.dk/~ccc16084/ -> Focke Wulf Ta400 with 6 LRK Zoals dit, maar dan met magneten aan de buitenkant. Plaatje staat op GertJan Kool's motorbouw site home.solcon.nl/gjkool
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |