![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 29 januari 2010 Locatie: Barneveld Leeftijd: 51
|
Ik heb een eind jaren 80 kist overgenomen en hierbij moet ik een reparatie uitvoeren. Onderdeel van de reparatie is het vervangen van een stuk folie op de abachi ingedekte vleugel. De folie is in elk geval geen Oracover. Het is een grijstint die iets donkerder is dan de Oracover muisgrijs. Het is ook iets donkerder dan de muisgrijs van Hobbyking. Wat me verder opvalt is dat als ik de folie lostrek, deze met een soort zaagtand scheur los scheurt (zie foto). Het is ook minder elastisch dan Oracover. Bij het lostrekken blijft er een witte lijmlaag op de abachi zitten. Ik heb geen idee of dit dus een zelfklevende folie is geweest, of een losse lijmlaag, waarover een niet klevende folie is gestreken. Bij verwarmen krimpt het wel en wel op een lagere temperatuur. Mocht iemand n.a.v. bovengenoemde een idee van het merk folie hebben dan hoor ik dat graag. ![]() Ik had hier wat over micafilm gelezen. Is wellicht een kanshebber.
__________________ Lipsmackin' Thirstquenchin' Acetastin' Motivatin' Goodbuzzin' Cooltalkin' Highwalkin' Fastlivin' Evergivin' Coolfizzin'....Methanol |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
ik zou haast zeggen dat er over de folie heen gespoten is met verf.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Lid sinds: 29 januari 2010 Locatie: Barneveld Leeftijd: 51
| Citaat:
Dat is niet het geval, want de voor en achterzijde heeft dezelfde kleur. gr, Hans
__________________ Lipsmackin' Thirstquenchin' Acetastin' Motivatin' Goodbuzzin' Cooltalkin' Highwalkin' Fastlivin' Evergivin' Coolfizzin'....Methanol | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |