![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 15 oktober 2010 Locatie: In de buurt Leeftijd: 21
|
Ik zit met het volgende, ik heb een vitrine kast ontworpen en ga die zelf bouwen van mdf. Maar nu heb ik hoeken zitten in het glas en toch wil ik het glas naadloos aan elkaar zetten, nu heb ik bij de vorige vitrine dat gedaan door middel van transparante glas kit. Maar nu heb ik de volgende vraag weet iemand een manier om glas af te werken ik wil het zelf snijden, maar hoe kan ik nou het beste het glas afwerken dat het niet meer scherp is en er ook mooi uit ziet. Iemand ervaring hier mee??
__________________ -> Kyosho Inferno Neo Race Spec. <- -> Blade mSR <- |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
| Ik weet niet of dat gaat, kleine buisjes die ik na rondom invijlen heb gebroken, die verwarm ik boven een vlam. Net zover dat het scherpe randje een beetje lijkt oranje te worden. Dan trekt de breuklijn vlak en is de scherpte eraf. Geen idee of dat ook met plaat gaat, of dat je er teveel spanning inbrengt (bij het verwarmen) dat het scheurt.
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 29 november 2002 Locatie: Eibergen Leeftijd: 41
|
Ik bouw veel aquariums en die randen slijp ik met met den diamant schijfje voor de dremel.
__________________ WWW.F5J.NL <<<>>> F5J nu ook op Facebook |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 16 oktober 2003 Locatie: Banned user Leeftijd: 36
|
Bij Herman Buitelaar hebben ze ook diamant vijlblokken, waren iets van 6cm breed, en 18cm lang, in 3 groftes. Ik heb daar vellingkanten aan belgisch hardsteen mee geslepen, maar glas moet ook lukken. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |