![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 27 januari 2012
|
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en hoop hier een antwoord te krijgen op een vraag. Ik heb een kogellager nodig zoals in bijgevoegde afbeelding. De binnendiameter moet 10 mm zijn en de lager moet axiaal, dus in de asrichting, belast kunnen worden met ca 2 kilo. Ik heb al vele kogellager leveranciers afgezocht op het Internet en kan maar niet vinden wat ik zoek. De lager(behuizing) moet dus op een ondergrond bevestigd kunnen worden met enkele boutjes en moeren. De as moet met kleine (stel)schroefjes vastgezet kunnen worden in de lager. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt! Maurice |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 1 juli 2004
|
Dat is een flenslager: Google search: flenslagerblok Boring van 10mm wordt lastig (is erg klein) Is in principe niet bedoeld om axiale krachten op te vangen. Voorbeeldje: Mδdler Webshop Edit: Koyo heeft ze: http://www.neita.nl/lagers/koyo_ufl.pdf Verkrijgbaar bij technische handelsondernemingen (aandrijftechniek) |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Tabellen, calculators en links: www.tribologie.nl http://www.modelbouwforum.nl/forums/...eranciers.html MBF
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: Barendrecht (NL) Leeftijd: 65
Weblogartikelen: 2 |
Als je het toch niet weet te vinden, zoeken op "taatslager", dan vind je ze ook. Groet, Ad Bakker
__________________ Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch) Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time" |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Vangt een taatslager axiale krachten of axiale bewegingen op?
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 1 juli 2004
|
Een taatslager vangt axiale krachten op. Heb je te maken met zowel axiale als radiale krachten, dan kun je een combinatie van een normaal kogellager en een taatslager gebruiken, of een kegellager of tontaatslager. Een duidelijke uitleg: http://www.mechanismen.be/mechanisme...echnologie.pdf |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Taatslager, simpele axiale uitvoering daarvan is een druk lager.. zoals in haast alle CP heli's zitten.. asdiameters van 3 tot 12mm makkelijk aan te komen als heli onderdeel. is niet helemaal hetzelfde, maar hij heeft wel zelf centrerende eigenschappen die een gewoon ton-taatslager niet heeft. (kogeltaatslager in onderstaand linkje)
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |