![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 19 oktober 2003 Locatie: Eindhoven Leeftijd: 54
|
Hallo, Ik wil vlakke magneten op een ronde plexiglazen buis lijmen. Het moet dus een opvullende lijm zijn en geen secondenlijm o.i.d. Welke lijm kan ik hiervoor gebruiken? Al vast bedankt voor eventuele reacties. Hans
__________________ U47, Neptune, Lafayette, Typhoon, Seaview 80" en zelfbouw. We willen allemaal oud worden, maar we willen niet oud zijn!! Gr. Hans V |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
dat is een lastige verlijming. opvullen met materiaal geen optie? Eerst een stukje plastic maken dat de ruimte opvult? Zou denk zoiezo in de 2K lijmen gaan kijken
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
De lijm van conrad, heb ik meer de indruk van dat deze voor plexiglas op plexiglas is. Ik ben er vergeten bij te vermelden dat het voor een duikboot is en dat de magneetjes in het natte gedeelte komt. En ik heb ergens op dit forum gelezen dat secondenlijm oplost als het langdurig in het water ligt en dus afvalt. Ik zal het dus in een of andere 2k lijm moeten zoeken. Hans
__________________ U47, Neptune, Lafayette, Typhoon, Seaview 80" en zelfbouw. We willen allemaal oud worden, maar we willen niet oud zijn!! Gr. Hans V |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Hans, moeten de magneten er echt op? Geen optie om ze een beetje in plexiglas te verzinken met een boor? Waar is het voor, behalve dat het nat is?
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
@ Ron Er moet een kap bevestigd worden op mijn waterdicht comparitiment van m'n duikboot, dus hierin boren is geen optie. Zal vanavond een foto plaatsen. Hans
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Ik bedoelde niet volledig doorboren. Niet dieper boren dan nodig is ommagneetjes vlak aan te laten liggen. Ligt natuurlijk ook aan wanddikte of dat kan.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Hier is dan de foto. De lang kap die langs de duikboot ligt wil ik erin klikken m.b.v. magneetjes. De wanddikte is slechts 5mm en dan ben je er snel doorheen geboord
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
er bestaat ook flexibele magneet strip.... is dat geen optie? dat kun je plooien in de vorm van je buis.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Lijmvlakjes vijlen?
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 18 september 2004 Locatie: Moordrecht Leeftijd: 34
|
Hotglue?
__________________ Al mijn gratis tekeningen vanaf nu te downloaden op http://www.rcplans.nl |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004
|
Hangt het ook niet een beetje van de vorm van de magneten af? Als je die uit een brushless buitenloper neemt... zijn niet al te dik. Langwerpige balkjes. Die zou je aan de kap kunnen epoxien. Op het plexiglas zou ijzerstrip kunnen volstaan, indien nodig iets rond gezet. Plexiglas opruwen en dan verlijmen. Je zou zelfs aan een of meerdere banden verzinkte plaat rondom kunnen denken. Die soldeer je tot loops. Dusdanig dat je ze pas over de buis kunt schuiven. Hoef je niets te lijmen. Als dat soort magneetjes los niet te koop zijn... zulks een motortje kopen en slopen... Of Ron heeft wellicht nog wat adresjes? Viba plastics heeft een goede lijmwijzer via de seach. Kom je vast op Araldite industrie varianten uit. Dat zijn bijzonder sterke lijmsoorten. Maar verwacht wel pittige prijzen, en je hebt een bijzonder pistoolhoudertje + mengtuitjes nodig. Geopend is de lijm niet lang houdbaar. Is de lijm overtijd... ongeopend... kan je het gevoegelijk ongeopend weg knikkeren (diepe, diepe zucht). Maar het laat nooit en te nimmer meer los... Overigens... bijzonder fraaie 'voyage to the bottom of the sea' sub. Dat pijlloodgeluid maakte vroeger de serie verschrikkelijk unheimisch... Gr Bas |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |