![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
als je puur recht moet zagen zou ik zeggen neem een proxxon tafelzaagje ks80 uit mijn hoofd. prima zaagmachientje voor ca 100 euro met cirkelzaagbladen.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 17 januari 2006
|
Om spantjes e.d. te maken zaak je het makkelijkst met een figuurzaag met fijne zaagjes. Zorg dat je iets buiten de lijnnen zaagt en schuur de rest weg met goed schuurpapier. Je kunt bijvoorbeeld schuurpapier met houtlijm op een stukje MDF lijmen. Als je wilt investeren in gereedschap koop dan een schijf schuurmachine. zoiets: HBM 300 schijfschuurmachine - HBM Machines BV Veel handiger dan een elektrische figuurzaag. Ik heb een elektrische dremel figuurzaag, maar het is lastig om er nauwkeurig mee te werken en het maakt nog lawaai ook. Een tafelcircelzaagje koop je pas als je de rest al hebt. |
| | |
| | #19 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 december 2009 Locatie: Hoorn NH Leeftijd: 57
| Citaat:
Lees dit maar eens,... http://www.modelbouwforum.nl/forums/...segler-12.html, post nr.: 105 .... dan weet je dat het mogelijk is met een figuurzaag recht te zagen. Johannes | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |