![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 30 januari 2012 Locatie: Arnhem Leeftijd: 13
|
Hallo, Ik vroeg me af waarmee ik het beste te werk kon gaan. Ik heb multiplex van 3 mm. Kan ik hier het beste in zagen met een figuurzaag of snijden met stendy mes? wat geeft het beste resultaat dus kwa precies snijden/zagen? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 4 januari 2009 Locatie: Gilze Leeftijd: 26
|
Hey Ik denk dat je met de figuurzaag het fijnste werkt! Stanleymes gaat heel lang duren! Groeten
__________________ >> Ossekopf Divisie! << |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Als je weet dat je wat af gaat wijken kan je ook wat buiten de lijnen zagen en later met schuurpapier de randen overal netjes maken! Veel doen en het gaat steeds beter Groeten
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 september 2006 Locatie: Hillegom Leeftijd: 36
|
Een Stanley mes is niet geschikt voor het snijden van 3mm triplex. De figuurzaag is hier zeker de betere optie.
__________________ Groeten, Raymond *** Gravity sucks *** |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
een elektrische figuurzaag als je veel werk hebt.. dan kun je veel makkelijker sturen en geen lamme armen!
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Hey Er zijn verschillende zagen voor te krijgen, grof, middel en fijn! Voor 3mm triplex zou je de middel of fijne bladen kunnen gebruiken! Wat ook nog uitmaakt is hoe hard je je hout door de zaag duwt! Hoe rustiger je doet hoe mooier de zaagsnede! Groeten
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Mijn ervaring is dat als je rustig zaagt het het mooiste word! Ik zeg altijd maar; rustig zagen met de machine is altijd nog sneller als snel met de hand zagen
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Stanleymes is ook veel te gevaarlijk, je moet veel kracht zetten, gaat gegarandeerd een keer fout, en dan heb je een flinke jaap in hand, arm of been.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Haha ik heb al geprobeert met stanleymes en ging best goed ik snij rechter dan dar ik zaag. Dat ligt ook eraan omdat de zaag zo dun is dat je allemaal bochten kunt maken binnen de potloodstreep.
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |