![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 23 januari 2012 Locatie: dordrecht Leeftijd: 61
|
Hallo welke lijm kan ik het beste gebruiken om abs te lijmen ik had uit het verleden nog een flesje lijm voor polysureen staan maar deze is aan het opraken Deze lijm is net als water los abs makkelijk op en droogt erg snel |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juli 2004
|
Wat staat er op je flesje? Schaf een nieuw flesje aan van hetzelfde spul wat je al gebruikte. Waarom een alternatief voor iets wat goed werkt? De apotheek heeft vaak van die vloeistoffen waarbij sommige plastieken goed hechten. Echter hebben deze vloeistoffen bij inhaleren en ander (lekker) gevoel effect!) gr Richard |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Dit valt niet onder wetenschap Cor. Gelukkig is er een specifiek subforum voor jouw vraag Verlijming en Constructie. Ik heb de moderatoren gevraagd deze discussie daar naar toe te verplaatsen, krijg je meer reacties
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 29 januari 2010 Locatie: Barneveld Leeftijd: 51
|
Hallo Cor, Om ABS te lijmen gebruik ik deze lijm. Dat werkt bij mij erg goed. In het verleden wel met epoxy geprobeerd, maar dat hecht een stuk minder. Het spul stinkt echt verschrikkelijk, dus dat moet je niet in huis gebruiken. Voor een paar dubbeltjes minder hebben ze het in een nog kleiner tubetje hier
__________________ Lipsmackin' Thirstquenchin' Acetastin' Motivatin' Goodbuzzin' Cooltalkin' Highwalkin' Fastlivin' Evergivin' Coolfizzin'....Methanol |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 21 maart 2006 Locatie: Gavere/Belgi๋ Leeftijd: 32
|
aceton? Hangt af van wat je juist wilt "lijmen", maar werkt goed.
__________________ Protech Enigma XR Oldtimers Kyosho Raider Pro, PB alpha, MRC Buffalo, Kyosho Burns, Tamiya Blitzer Beetle |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juli 2008 Locatie: Den Haag Leeftijd: 49
|
Wat voor een verbinding moet het worden? Voor platen haaks op elkaar, repareren van scheuren, ed. kan je ook abs 'lassen' met een heteluchtpistool. Je hebt een simpel opzetstukje voor nodig. Onderstaande link is ter illustratie. Bij Hornbach heb ik een veel goedkopere, blikken versie gezien. snellasmondstuk-3mm | las-fohns En, dit is een soort handleiding: http://www.brinktechniek.nl/prodinfo/670210h.pdf Groet, Sinan |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 29 augustus 2009 Locatie: Goes Leeftijd: 32
|
De topic is wel een maand geleden gestart maar ik wil toch even mijn bijdrage leveren, Meeste seconde lijmen voldoen ook goed voor ABS, Ik gebruik zelf voor ABS deze lijmen, UHU Plast Special : ![]() En voor het grove werk Bison Kombi Power 2k polyurethaanlijm : ![]() Met deze 2 lijmen heb ik het beste resultaat, Aceton is ook een goed oplossing maar niet echt gezond voor de luchtwegen, Mvg Vincent,
__________________ Op dok : SL 109 , Op de werf : ITC Bluster, Planning ITC ?????? Aliquando et insanire iucundum est |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |