![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 20 november 2011 Locatie: Dilsen Stokkem, limburg BE Leeftijd: 22
|
Beste leden, Ik ben op zoek naar 2 materialen, in sommige zelfbouw projecten kom ik vaak tegen dat ze een soort plastiek gebruiken voor het maken van custom onderdelen, hieronder enkele foto's over welk materiaal ik bedoel, weet iemand hier de naam van en een webwinkel misschien? Dan zie ik ook soms dat ze messing gebruiken volgens mij om bumperbeschermers van te maken, dat ze dan plooien en solderen. Klopt het dat dit ook messing is? Solderen ze het met een speciale techniek of kan dit gewoon met een goede soldeerbout, tin en flux bijvoorbeeld? [img]http://i1012.photobucket.com/albums/af248/65efi50/brush%20truck%20work%2001-20-10/DSC00584.jpg[/img] |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 oktober 2007 Locatie: Alphen a/d Rijn Leeftijd: 52
|
Kan ABS zijn maar ook polystyreen Polystyreen is in veel profielen en plaatdiktes te koop, wordt ook veel gebruikt door modeltrein liefhebbers voor de scenery. PS is goedkoper en beter te lijmen maar wel minder sterk. Je lijmt PS met de vloeibare lijm voor plastic modelbouw dozen. Muco heeft zeer veel PS profielen en platen. Metalen metaalbouw profielen zijn vrijwel altijd van messing, te koop bij de modelbouwwinkels of de metaalwinkel in Rotterdam Kan zeer goed gesoldeerd worden met normale soldeer met harskern, (als je flux gebruikt moet je het na het solderen goed schoonmaken in kokend water) Succes Willem
__________________ Op stapel: Nautilus (Jules Verne) sub. Hangar: TigerMoth, MPX Gemini, Clouds Fly, Demoiselle, Lazy Ace, Stampe SV4C-G |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |