![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Luitjes, Voor een project ben ik op zoek naar Aluminium platen van 1 en 3 mm dik, maar deze kan ik nergens vinden. De 1 mm plaat is nog niet het probleem, die heeft Conrad wel. Maar de 3 mm plaat kan ik niet vinden. Het moet ongeveer 50 cm lang zijn, en +/- 20 cm hoog. Conrad heeft deze dikte niet, en deze lengtes ook niet. Ik heb hier in de buurt ook al gekeken, de Praxis/Gamma/Karwei en noem ze maar op hadden ook niks. En de grotere ijzerwinkels konden alleen grote hoeveelheden aannemen, á 3x3 meter Wie weet er (het liefst een webwinkel, of een winkel die het via post verstuurd) die zoiets verkoopt ? Als iemand nog z'n platen thuis heeft liggen houd ik me natuurlijk ook aanbevolen Grtz, Niek |
|
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Kijk eens bij de metaalwinkel. Die zit in diverse plaatsen en heeft een webwinkel die je HIER kunt vinden. Succes.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 27 september 2003 Locatie: Heerhugowaard
|
Aeronaut heeft diverse plaatmaterialen in het assorti, alu, dur-alu, messing, e.d. Van diverse maten en diktes. Even navragen bij je lokale modelbouwboer. Groeten, Marcel.
__________________ The difference between men and boys is the price of their toys!!! Hugh M. Hefner |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2005 Locatie: Tiel Leeftijd: 57
|
In Venray zullen ze best wel een constructie bedrijf hebben zitten waar ze diverse metalen constructie's e.d. maken. Vaak hebben ze daar afvalstroken staan, die je voor een paar euro kunt kopen. Je betaald dan meestal het gewicht of ze zeggen maar een prijsje. Hier hebben ze ook zo'n bedrijf zitten en daar ga ik altijd shoppen als ik iets nodig heb. En ik betaal maar een schijntje (of gratis) ten opzichte van Co.r.d of iemand anders.
__________________ Alles heeft zijn reden, alles wat omhoog gaat komt ook weer naar beneden. John. http://www.johnvaneldijk.nl/ en http://www.van-eldijk.de.vario-helicopter.org/ |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 16 mei 2005 Locatie: Lelystad
|
Of informeer eens bij Bart Nopper (http://www.propellor.tv) zie ook het draadje over zijn vliegtuig: Dit is pas schaalbouwen!!! Hij gebruikt aluminium platen (verschillende diktes) uit de drukkerij. Om ze goed te kunnen buigen en bewerken verhit hij ze eerst. Hoop dat je er wat aan hebt |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 24 september 2003 Locatie: Nieuw-Bergen (Lb) Leeftijd: 34
|
Ik heb ooit eens platen bij de Gamma gehaald. Ik geloof de 1mm versie Succes Mark
__________________ Wie het luchtgevecht gewonnen heeft, moet de landing nog overleven. Het is niet één component maar de som van componenten die het totaalgewicht bepaald. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 september 2004 Locatie: Dronrijp Leeftijd: 50
|
Kijk eens bij je plaatselijke loodgieter/installatiebedrijf! BasK schreef: Of informeer eens bij Bart Nopper (http://www.propellor.tv) zie ook het draadje over zijn vliegtuig: Dit is pas schaalbouwen!!! Hij gebruikt aluminium platen (verschillende diktes) uit de drukkerij. Om ze goed te kunnen buigen en bewerken verhit hij ze eerst. Hoop dat je er wat aan hebt Bart Nopper gebruikt inderdaad offsetplaten, maar deze zijn 0,15 - 0,20 mm!
__________________ Logo 10 ~ Augusta A 109 ~ Easy star ~ Lid LLC Aeria |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2002 Locatie: Baarn Leeftijd: 60
|
De meeste "gereedschapzaken" die alles, van spijker tot boormachine, aan de aannemers leveren (en meestal ook aan particulieren) hebben wel een assortiment aluminium plaat in huis van verschillende diktes en kleine afmetingen ... bijna elke stad of dorp heeft wel zo'n zaak (te herkennen aan de vele busjes die daar rond 8 uur 's morgens, voor de deur en de wijde omgeving, slordig geparkeerd staan)....
__________________ Na het vliegen is landen een NohohoHOODzaak!! |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 13 september 2005 Locatie: Geldrop Leeftijd: 39
|
Kijk ook eens bij een oud ijzer inzamelaar, bij ons in Eindhoven zit een gereedschapzaak waarbij achter de zaak de metaal in en verkoop zit. Keus genoeg in staal, aluminium, messing Koper etc etc. staal: € 1,50 per kilo overig € 3,00 per kilo Je kan alleen meenemen wat er ligt en niets op maat laten zagen/knippen, dus goed zoeken. Elke stad heeft in de omgeving wel een metaal handel voor oud ijzer zitten, gewoon een keertje kijken.
__________________ Als ik nu zit, hoe kan het dan aan mij liggen.... ? |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 16 oktober 2003 Locatie: Banned user Leeftijd: 36
|
Ik heb even op detelefoongids.nl gezocht in het bedrijvengedeelte, naar aluminium in venray, en er komen een stuk of 8 adressen uit, alle bij jou in de buurt, die je best zouden kunnen helpen...
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |