![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2005 Locatie: Terneuzen Leeftijd: 21
|
hallo iedereen. ik wil dus zelf een brandstoftankje maken maar kan plexiglas tegen nitro ?? zo ja hoe zou ik het plexiglas het beste kunen lijmen ? bvd groetjes jochem
__________________ GS Racing XUT Advanced | OS V-Spec, JP3, Speed 2.5 | Nomadio React | ACE Servo's | GRP Tires |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Plexiglas kun je lijmen met aceton of chloroform maar of plexiglas geschikt is als brandstoftankje?
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
best leuk zo een balsa tankje maar ik wil een doorzichtige brandstoftank maken voor in mijn startbox dus gewicht maakt niet ech uit plexiglas lijmen met aceton waar kan ik dat halen ?? of dat chloroform ?? bvd groeten jochem
__________________ GS Racing XUT Advanced | OS V-Spec, JP3, Speed 2.5 | Nomadio React | ACE Servo's | GRP Tires |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 16 mei 2005 Locatie: Lelystad
|
Aceton kun je gewoon bij de drogist en/of "Doe het Zelf" halen. Chloroform zal iets lastiger zijn, ik weet niet of het los te koop is, probeer iemand die op een laboratorium (medisch of chemisch) werkt, of vraag je POA op school. Als je plexiglas verlijmt met Aceton of Chloroform houd er dan rekening mee dat het "brosser" wordt en dus sneller zal breken. Door de chloroform lost het plexiglas een beetje op, als het chloroform verdampt wordt het plexiglas weer hard en is het "aan elkaar gesmolten". Hierbij zijn ook wat weekmakers verdwenen, waardoor het brosser wordt. Succes, maar wees voorzichtig met dit soort goedjes. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 16 mei 2005 Locatie: Lelystad
|
kijk ook eens hier: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...765&highlight= |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
thnx allemaal maar het is al opgelost ik heb een mooie jerrycan gekocht groeten jochem
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |