![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 9 februari 2004 Locatie: Schoonhoven Leeftijd: 34
|
Ik heb al wel wat gezocht op het forum, maar ben het antwoord niet tegengekomen?! Iemand een idee?
__________________ Mooie dingen groeien langzaam. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 21 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 46
|
In welke form? Waarvoor? De metalige dekens die ze om geschokte ongeluk slachtoffers halen zijn bijv mylar. In 5,25 en 3,5 diskettes is t het schijfje zelf van mylar. |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Ik wil het gebruiken voor het onder vacuum vervaardigen van vleugels. De door jouw genoemde dekens zouden goed zijn, mits ze niet vol kreukels en vouwen zitten.
__________________ Mooie dingen groeien langzaam. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2002 Locatie: Annen Leeftijd: 51
|
Berrie, Ik ben ook al enkele jaren op zoek naal Mylar van 0,4mm dik. Hoeft geen eens Mylar te zijn elk ander folie/plaat materiaal is ook goed. Ik heb dit weekend de staart van mijn DLG gemaakt en gebruik hiervoor een soort dikke sheets van een overhead projector. Helaas is dit slechts A4 formaat. In het verleden heb ik wel eens bij gebrek aan beter enkele van deze sheets aan elkaar geplakt. Je b;eef dan wel het naadje zien op je vleugel. ook heb ik eens een röntgenfoto gebruikt. Goed meteriaal maar ook weer te klein. Drukkers heb ik ook afgebeld. Aangezien ik binnen enkele weken weer een setje DLGvleugels moet maken is ook mijn zoektocht weer gestart. Ik meld wel als ik iets gevonden heb. Overheadsheets kan, maar is eigenlijk iets te dun voor een mooi strak resultaat |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
bij het reviseren van flipperkasten gebruikten we altijd mylar om beschadigde gebiedjes op het speelveld te beveiligen. ik gebruikte als alternatief boeklon folie.
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
Zodra de vacuuminstallatie gereed is, en de snijtrafo/beugel klaar is, kan ik dat proberen. Kan je dat boeklon zonder lossingsmiddel op met epoxy ingesopte matten leggen?
__________________ Mooie dingen groeien langzaam. | |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Boeklon folie is zoals de naam al zegt een folie en dus te soepel. NIET GESCHIKT! Je oppervlak wordt lang niet strak genoeg. Folie gaat teveel met elk hobbeltje mee. Als je bv een heel dun stukje koolstof roving in lamineert gat folie met dit hobbeltje mee. Hoe klein dit hobbeltjhe ook is, je blijft het uiteindelijk zien!! Zelfs overheadsheets doen dit. Denk maar eens aan een haar die je onder een sticker plakt. Dikker cq harder materiaal levelt dit mooi uit. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 16 mei 2005 Locatie: Lelystad
|
Mylar is inderdaad te koop als "veiligheidsdeken" bij bijv. Buitensportwinkels en ANWB etc. (Goud/Zilver) Let echter wel op dat je de "echte" hele dunne hebt. Er is nl ook een kunststof variant waarbij het metaal op een dikkere kunststof laag is aangebracht. Deze is niet geschikt. De echte mylar deken is echt superdun!!! MYLAR wordt ook veel gebruikt in de modelraketbouw (voor parachutes en streamers). Het is gewoon te bestellen via de DRRA alleen moet je daarvoor wel lid zijn van de vereniging. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 16 april 2005 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 46
|
Kijk eens op http://www.hangflug.ch/shop/shop.cfm...5&artikel_id=9 Zoek op google eens op polyesterfolie pet folie mylar folie Groeten Frans |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 4 september 2005 Locatie: enschede Leeftijd: 42
|
Geen idee of dit is wat je zoekt, een branddekentje te koop in Duitsland bij K+K, aan de ene kant goud- en aan de andere kant zilverkleurig. Heb hem zelf standaard in de auto en caravan liggen. Weegt vrijwel niets. ![]() En voor een prijs waar je nou niet bepaald failliet aan hoeft te gaan. Mocht je geïnteresseerd zijn, ik woon vlak aan de grens en kom regelmatig bij die supermarkt. Stuur in dat geval een pb'tje. groet, hans
__________________ De kunst is dat te doen wat je daarna opnieuw wilt doen. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 maart 2003 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 37
|
Als alternatief heb ik 0.5mm pvc folie gebruikt. Ging behoorlijk goed. resultaat met mylar is iets mooier, Helaas had ik hier slechts een klein proefstukje van. PVC folie was verkrijgbaar bij een lokale campingshop (Robeek in Alkmaar). Groeten, Gerben
__________________ F5B komt naar je toe deze zomer! www.F5B.nl |
| | |
| | #13 (permalink) | ||
| Lid sinds: 16 mei 2005 Locatie: Lelystad
| Citaat:
Citaat:
| ||
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Frans, dat lijkt het inderdaad te zijn. Moet maar even een bestelling plaatsen. Dat veiligheidsdeken is veel te dun jongens! Dat kreukt. Nogmaals, het is eerder plaatmateriaal dan folie wat je moet gebruiken. Ik zal vanavond een foto plaatsen met het materiaal wat ik bedoel. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |