![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 18 september 2004 Locatie: terneuzen
|
wie heeft er een tip voor mij probleem, heb net 2 schijfjes gedraaid van rond 6 mm , lang 5 mm dan bij het afsteken blijft er op het laatst een klein tipje aan het schijfje zitten vraag , hoe haal je het er gemakkelijks vanaf zonder beschadiging van het afgedraaide vlak grt Ko |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Geen idee, kijk eens hier: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...hlight=cnczone Je zou het ook hier kunnen vragen: www.cnczone.com of uk.rec.models.engineering (newsgroup/usenet)
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Nike-o beitel staat op centerhoogte en is scherp maar dat laatste tipje is hooguit een halve mm doorsnede door het afsteken torst je als het ware het materiaal en aan de kant waar de meeste kracht op komt zal het dus afbreken dat is aan de kant van de kop van de draaibank zodat het tipje op je onderdeel blijft zitten
__________________ zo de wind waait zo waait me jasje |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2005 Locatie: Antwerpen Leeftijd: 60
|
Misschien je beitel iets anders slijpen, zodat het tipje aan de andere kant blijft zitten.
__________________ De Liberation: motoren ingebouwd: schaal 1/65 gewicht 140gram Tijdelijk geen webstek Groeten Gilbert |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 1 maart 2005 Locatie: Den Haag
| Citaat:
Gr. Erik | |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills | |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Ron bij een onderdeel met een centraal gat speelt het probleem niet maar wel als je een vol schijfje draait bv ik zal nog eens de beitel hoogte checken maar de vraag was eigenlijk hoe krijg je het tipje op een handige manier af zonder beschadiging Ko |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 30 december 2002 Locatie: Emmen
|
Je kun de steekbeitel beter iets boven het center zetten inverband met het veren van de beitel. En de beitel iets scheef aanslijpen zodat de snede aan de ene kant eerder door het materiaal is dan aan de andere kant Groetjes, Chof |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Guest
|
reactie op deze vraag. ik draai meestal mijn werkstuk iets langer af dan de maat die ik moet hebben. vervolgens haal ik het uit mijn draaibank en zaag het dan handmatig af om het vervolgens weer in te spannen en dan met een gewone beitel op maat te maken dan zul je er geen last van hebben . iets meer werk maar het loont wel. maar aangezien dat het hier om een erg klein onderdeel gaat zou ik de raad van de schuine beitel gebruiken van c hof zou dit ook geen uitkomst geven dan denk ik dat je het op een stukje linnen schuurpapier fijn heel voorzichtig het puntje eraf halen door een paar keer op en neer bewegingen te maken je moet het werkstukje wel goed recht houden . het schuurpapier moet je vlak op een tafel leggen en met een hand vast houden dan het werkstuk er recht op zetten en dan voorzichtig heen en weer bewegen tot dat het weg is. |
|
| | #14 (permalink) |
|
Helifun is een beetje bedeesd merk ik wel. Hierbij een link naar zijn draai- en frees werkstukje: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...ic.php?t=37096
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 7 april 2004
|
Lage toeren, goed smeren. Zelfs zet ik me beitel altijd net σnder centerhoogte zodat hij het materiaal beter pakt en als je een goede beitel heb(je kan ze slijpen van een oud zaagblad Je zal het altijd hebben dat er een klein "pikkie" blijft staan. Logisch, de snelheid in het midden is namelijk 0 en je drukt dus puur op dat punt het materiaal weg. Dan afdraaien of even met een licht schuurpapiertje opwerken. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |