![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 19 december 2003 Locatie: Tielt-Winge Belgie Leeftijd: 36
|
Weet er iemand misschien een goede oplossing voor het volgende probleem? Hoe kan ik bij een vliegtuig met een 3-benig landingsgestel de motor met achteruitlaat op zijn kop monteren? De uitlaatbocht aan de motor zit in de weg voor de wielpoot van het neuswiel. De motor kan niet een paar graden gedraaid worden, wegens de houten motorsteun. Hoe loste men dit op bij de oudere generaties van multi’s zoals de magic, aurora of cosmos? Ik veronderstel met een uitlaatbocht die een paar graden scheef staat en/of het neuswiel wat uit het center. Misschien hebben jullie een beter idee.
__________________ www.diestmodelclub.be |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
|
Ik weet natuurlijk niet welk toestel het is Kurt maar kun je er geen taildragger van maken?
__________________ |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Het is voor een vriend dat ik de vraag stel, persoonlijk zou ik er inderdaad een taildragger van maken, maar dat blijkt geen optie voor hem. Ik weet niet precies welk toestel het is. Maar het moet met neuswiel en motor met achteruitlaat op de kop gemonteerd.
| | |
| | #4 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
|
Krumscheid heeft diverse krommers met allerlei bochten, mogelijks is dat de oplossing. Zoals je ook al aanhaalde kun je ook het neuswiel uit het center gaan zetten. Stevo
__________________ |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juli 2004 Locatie: Perk - Belgie Leeftijd: 41
|
voor onze viertakts deden we het zo : bochtje voor de uitlaat in 2 slijpen zelf een uitlaat potje maken flexibel stuk tussen uilaatpotje en de overschot van het bochtje solderen (aan de bocht) en met darm aan de uitlaat dat potje kon je ongeveer overal zetten een nadeel... je moet metaalbewerking kunnen. (ik dus niet) PAtrick
__________________ http://verretdeprest.be/ |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Bedankt voor tips, maar nog even verduidelijken: het is een 2-takt webra met achteruitlaat en resopijp in de romp. Daar is de lengte van de buis redelijk belangrijk. Volgens mij gaat hij gewoon een geschikte bocht moeten vinden / kopen /laten maken om naast het neuswiel uit te komen. Ik wou toch eens horen of er andere eenvoudigere en goedkopere oplossingen zijn
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 2 november 2003 Locatie: Middelburg (zeeland) Leeftijd: 53
|
is met een S-bocht langs het neuswiel geen optie? is het neuswiel ook intrekbaar?
__________________ groet; Nico. Pulsejet; de meest effectieve manier om brandstof om te zetten in zo veel mogelijk herrie, met als bijproduct een klein beetje stuwdruk |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Gewoon even de romp met moter meenemen naar een modelbouwwinkel. Daar zien zij wel of het mogelijk is of niet
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |