![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 20 december 2004 Locatie: Belgie Leeftijd: 47
|
Kollega's, In plaats van folie of fineer te gebruiken voor de bekleding (beplating) van een vliegtuigromp heb ik besloten om een revolutionair materiaal te gebruiken nl BIPLEX..... wat is biplex??? Biplex is een halfstijve micro-geperforeerde dubbelwandige plaat, vervaardigd van een copolymeer van polypropyleen en polyethyleen, Tussen deze dunne plaat is er een dubbelwandige kanaal (wafer) struktuur dikte plaat : 2,5 mm soort. gewicht 450 gr/m2 foto ![]() zijn er kollega's die dit materiaal al gebruikt hebben???? wat zijn de bevindingen??? nog een paar vraagjes - welke verf gebruiken om de platen te schilderen? (de romp is namelijk gemaakt uit gebogen plaat....zal de verf niet beginnen afschilferen?????? - wat is de beste methode om de plaat te buigen (en te zorgen dat de plaat deze vorm blijft behouden;......) groeten steffe
__________________ Als je pinguïns veel te hoog ziet vliegen........dan zijn het misschien zwaluwen...... !!!!!! |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
theo de perforaties zijn micro perforaties met een diameter van 0.05 mm en inderdaad.... een ruwe "beplating" zal de luchtlaag beter blijven vasthouden.... even kijken wat coroplast is ....op google.........deze benaming ken ik niet ps: ik zou dit materiaal gebruiken voor mijn "zwaardvis" zie foto's in dit draadje http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...rpen&&start=90 de vroegere Depron beplating zal ik vervangen door BIPLEX groeten steffe
__________________ Als je pinguïns veel te hoog ziet vliegen........dan zijn het misschien zwaluwen...... !!!!!! |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
theo... en inderdaad.....ik ben even googelen ...de struktuur van coroplast en biplex is praktisch hetzelfde... ps: weet je soms of de verf goed kan houden op dit materiaal? groeten steffe
__________________ Als je pinguïns veel te hoog ziet vliegen........dan zijn het misschien zwaluwen...... !!!!!! | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2005 Locatie: Okselaar. Leeftijd: 48
|
Eerst grondverfje Steffe, dan aflakken. Kwak er maar een boel gewicht bij op.
__________________ I love the smell of Zap in the morning. "Toeval is het krachtigste wapen van het noodlot" www.diestmodelclub.be |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
ok theo ik zal mij mij thuis het vroegere scheikundig lokaal weer openen en enkele proeven uitvoeren..... - kleefproeven met PU lijm, pattex... - verfproeven met lak, spuitverf op waterbasis en PU basis.... (tja, de romp moet donkerblauw gekleurd worden....) groeten steffe ps: raffie, als je boven Averbode een blauwe jet zie vliegen....dan is het de mijne...kzal je dan een seintje geven
__________________ Als je pinguïns veel te hoog ziet vliegen........dan zijn het misschien zwaluwen...... !!!!!! | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2005 Locatie: Okselaar. Leeftijd: 48
|
Liefst een seintje voordat de jet de lucht ingaat; tot nu toe nog geen blauwe jets gezien in mijn (privé
__________________ I love the smell of Zap in the morning. "Toeval is het krachtigste wapen van het noodlot" www.diestmodelclub.be |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 21 november 2002 Locatie: Sint-Gillis-Waas
|
Op coroplast hecht inderdaad niet veel. Wat het beste gaat naar mijn ondervinding is Tec 7. Dit komt echt nooit meer los, zelfs schoon/droog maken is niet nodig. Ik vind het vrij zwaar, maar het is erg stijf en stevig door de sandwich-constructie. Ik dacht trouwens dat biplex een synoniem was voor coroplast, vikuprop enz.. Het schijnt een vrij duur materiaal te zijn. Je kan er leuke dingen mee doen, zie hier maar ![]() ![]() ![]() http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...ic.php?t=45798 vliegtuigjes heb ik er nog niet mee gemaakt (lees:is nooit afgeraakt) Niels
__________________ The difference between men and boys is the price of their toys... |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |