![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 19 oktober 2006 Locatie: dordrecht
|
hallo, is het de bedoeling dat ik de twee vleugelhelften van een trainer aan elkaar lijm of kan ik ze ook alleen laten verbinden dmv dat houtje in het midden dat de hoek aangeeft en dan met elastieken op de romp plaatsen? groeten jacco
__________________ doetiutofdoetiutniet??? |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 5 september 2005 Locatie: IJsselstein Leeftijd: 52
|
Bij b.v. de Ibis schijnt die "sleutel" wat zwak te zijn. Dus bij twijfel ook een glasmatje in het midden doen. Maar bij de Calmato b.v. is dit weer niet nodig!
__________________ The older the boy the more expensive his toy |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Zonder dat glasweefsel heb je kans dat bij een stevige stuurbeweging (b.v. ingreep door instructeur) de vleugel breekt. Geen glasmat (goed voor auto carrosserie reparatie maar niet voor vliegtuigen want geen structuur en daardoor veel minder sterk) maar glasweefsel, geweven glasvezels, als textiel. Met twee-componenten epoxyhars aanbrengen. Band van ongeveer 10cm breed aanbrengen onder en boven de vleugelverbinding. Weefsel doordrenken met hars zodat het transparant oogt. Extra hars boven op weefsel heeft geen zin, geeft geen extra sterkte, zorgt alleen voor meer gewicht. E.e.a. doenvoor dat je de vleugel bekleedt met krimpfolie. Belangrijk om dit goed te doen, kijk/vraag bij ervaren vlieger/club. Twee elkaar aanvullende en overlappende overzichten van clubs in Nederland en Belgi๋: www.airtoi.com -> clubs www.modelvliegsport.nl -> clubs Tips, trucs & informatie voor beginners: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...cles.php?cid=3 -> link "Aandachtspunten voor het beginnen met modelvliegen."
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Simen, in beide gevallen moet een deel van de bekleding toch verwijderd worden, zowel voor een steviger 'sleutel' als voor glasweefsel/epoxy. Mijn motto, "better safe than sorry", ik heb al meerdere malen vleugels zien vouwen.
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |