![]() |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 augustus 2002 Locatie: Almere, MVA / ex-Daedalus Amsterdam Leeftijd: 58
|
Ik zou zeggen, bij de plaatselijke modelbouwzaak. Maar iets zegt me, dat er wat dat betreft iets ontzettend mis aan het gaan is....
__________________ F2B or not to be, to me no question! Ik doe geen vriendenlijst, ik ben er voor jullie allemaal. |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 mei 2008 Locatie: Den Haag Leeftijd: 25
| Citaat:
Nu was ik daar laatst, en veel hadden ze niet. (mocht je 1,5mm nodig hebben, die is dus op. Ik had de laatste 15 plankjes Maargoed, verder heb je in gouda nog H&H modelbouw Die hebben nog wel wat, zijn aan het stoppen met verkoop van balsa, maar hebben nog wel wat liggen. Even bellen dus. Het is op dit moment best lastig om aan goed hout te komen. | |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 augustus 2002 Locatie: Almere, MVA / ex-Daedalus Amsterdam Leeftijd: 58
| Dit dus -en dat is een trend-: Citaat:
__________________ F2B or not to be, to me no question! Ik doe geen vriendenlijst, ik ben er voor jullie allemaal. | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
Dat komt gewoon door de China arf,s en ook de Multiplex serie uit elapor. Vroeger moest je bouwen als je wou vliegen. Nu kopen de meeste schuim toestellen of de arf,s . Maar ik heb geen probleem om aan balsa te komen , dordmund is ook weer bijna. Kan ik mijn voor raad weer goed aanvullen (ook voer voor de CNC frees) Mvg Johan
__________________ |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 9 april 2007 Locatie: Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles Leeftijd: 23
|
het probleem is dat de goede kwaliteit balsa bijna niet meer te krijgen is. Ik had altijd van die plankjes met rode letters 'feinschritt' erop. Rond de kerst was ik bij Hobby-In en daar lag weinig oud balsa. Allemaal hardhouten zware planken waren het. Ook bij MRHobby was het weinig beter. Laatst even gewogen: ik had een 3mm plankje 'feinschritt': 28 gram versus een 2mm plankje 'nieuw balsa': 34 gram Ofwel, ruim 1,5x zo zwaar! |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 25 oktober 2007 Locatie: Zwolle Leeftijd: 30
|
1.8x zo zwaar zelfs Mij was het ook opgevallen. Ik heb ook nog wat 'oud' balsa liggen, dat weegt indedaad minder dan wat er nu in exact dezelfde maten aangeboden word, raar want als de vraag afneemt zou je zeggen dat juist de lichtere planken meer beschikbaar word :d Jakko |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
Ze bestellen ook altijd ongesorteerd , dan blijven de harde gevallen ook liggen . Bij Heerdegen bestel ik beplankings hout gesorteert en de rest ongesorteert . Mvg Johan
__________________ | |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Lid sinds: 9 april 2007 Locatie: Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles Leeftijd: 23
| Citaat:
Het schijnt dat al het lichte balsa gebruikt wordt als vulmateriaal voor windmolenbladen. Hoog tijd dat ze daarvoor depron/polypron gaan gebruiken | |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
Er is licht hout genoeg te koop. Mvg Johan
__________________ | |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 16 oktober 2003 Locatie: Reeuwijk Leeftijd: 36
| Citaat:
In windmolenbladen gaat voor 95% PVC schuim, slechts voor 5% balsa. Bovendien gaat in windmolenbladen balsa van 160 kg/m3 (varieert van 120 kg tot 200 kg). Geselecteerd licht balsa is 80 kg/m3 (60-100). Maar daar is heel weinig vraag naar. Wel gaat er veel glasvezel en epoxy in de bladen. Maar dat heeft de boel alleen maar goedkoper gemaakt. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |