![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 10 augustus 2007 Locatie: BE Leeftijd: 46
|
hallo, ik weet niet of dit het juiste draadje is maar misschien kunnen juliie mij toch helpen. Ik wil een negateve mal maken van een voorwerp in siliconen. Ik dacht aan giethars, maar vraag mij af of de siliconen niet gaat kleven aan de hars. Of als iemand weet hoe ik dit kan vermijden... Het voorwerp moet ook terug in giet(siliconen) gemaakt worden. thx ! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 22 april 2006 Locatie: Eerbeek Leeftijd: 61
|
Hoi, Dat is goed te doen hoor. Kijk eens op modelbrouwers.nl daar is een uitgebreid verslag en hebben ze het over resin of zoiets, ik denk dat jij dat prcies bedoeld. Vriendelijke groeten jaap
__________________ Mijn thuis basis is wel bekend he!!!! Ik ouwehoer niet (soms wel), ik heb wat te vertellen (soms niet). |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten // Cumulus, Winssen (Nijmegen) Leeftijd: 50
|
Behandelen met 'los-was' tegen kleven.
__________________ Vriendelijke groeten • diy motor tips • Drive Calculator • • diy motor group • Cumulus MFC • |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 22 april 2006 Locatie: Eerbeek Leeftijd: 61
|
@XXL hihi Fijn dat ik je heb kunnen helpen, ik heb die site ook eens gelezen en daar staan leuke dingen op en vooral dat gieten, vond ik een geweldig verslag, gezien het feit dat ik veel met mallen en gieten te maken heb, zowel in kunststof als in aluminium. Vriendelijke groet Jaap P/S horen we ook hoe het verder met je plannen gaat ??
__________________ Mijn thuis basis is wel bekend he!!!! Ik ouwehoer niet (soms wel), ik heb wat te vertellen (soms niet). |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 16 oktober 2003 Locatie: Reeuwijk Leeftijd: 36
|
Als ik het goed begrijp heb je nu een otoplast, en wil je een "oor" maken, waarin je nieuwe otoplasten kan gieten uit siliconen, omdat je die dingen (terecht) te duur vindt... De autoplast vlak op een plaat zetten, met plasticine, kinderklei of andere zwavelvrije klei aanvullen tot er geen hars meer onder kan lopen. Dan de boel inspuiten met lossingsmiddel voor siliconen, uitkwasten en weer inspuiten. Een dam om de boel heen maken (bijv van plastic oid). De boel volgieten met siliconen. lossen de boel weer in de was. otoplast gieten. weer in de was nog een otoplast gieten etc. Zorg dat de boel goed in de was gaat, anders hecht de boel enorm goed. |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 10 augustus 2007 Locatie: BE Leeftijd: 46
| Citaat:
ttz ik heb earplugs laten maken op maat, daaruit bleek dat ik smalle gehoorgangen heb waardoor de eerder gekochte in-ears (ULTIMATE IN-EARS) niet goed blijven zitten. Nu wil ik zelf die inears verwerken in een copie van m'n op maat gemaakte earplugs. Iemand enig idee waar ik zo'n lossingsmiddel voor siliconen kan vinden ? | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 29 november 2002 Locatie: Eibergen Leeftijd: 41
|
Poly service heeft dit wel of R&G wat ik zelf gebruik is autowas en een keer of zes in waxen en uit maar de hars zal niet op de siliconen gaan kleven want een grotere rotzooi als siliconen loop maar eens een auto spuiterij binnen met sileconen spray dan worden ze gek het is namelijk zeer moeilijk te onvetten je hebt er speciaal sileconen ontvetter voor. Maar een goed en simpel losmiddel is autowax wij gebruiken het altijd en is in verhouding goedkoper als lossing spray's. Maar wat voor een giet rubber wil je gebruiken je hebt PU Rubber PS 130 Is flexibel en goed te gebruiken voor kleine productie's en je hebt PU Rubber PS 160 Is een stijvere type rubber kan wat meer hebben nadeel is dat je bij de bovenstaande rubbers lossingspray moet gebruiken. en sileconenrubber blijft ook nog als alternatief deze is voor meer details beter en je heb geen losspray nodig door de flexibliteit is het makkelijk te lossen. Je opbouw van je mal is wel wat meer werk omdat het een oor plug betreft moet de kopie exact zijn dus moet je eerst met dunne sileconen in smeren zodat de details goed gevuld zijn daarna moet je verdikte hars gebruiken (verdikken met Thixo) om de mal steviger en dikker te krijgen. Ik heb mijne zo ook gemaakt de afgietsel zijn gewoon epoxy voor het wakeboarden heb ik echter geen tube's in verwerkt die voor de motor en voor het klussen wel dat je nog wel iets hoort (veiligheid) die tubes zijn makkelijk je kunt in een hengelsportzaak plastic slangetjes krijgen in een assortiment doosje de rode daarin hebben de goede diameter de rest kun je weer gebruiken in de hobby.
__________________ Denk niet in problemen maar denk in oplossingen. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 16 oktober 2003 Locatie: Reeuwijk Leeftijd: 36
|
Bij bijv Harjon in Dordrecht hebben ze de juiste materialen wel. Earplugs zou ik van siliconen maken, niet van PU rubber. Lossingswas voor harde kunststof mallen (epoxy, polyester) is NIET geschikt voor siliconen. Voor siliconen is een ander middel geschikt, volgens mij op basis van vaseline. Ik heb ook mensen succes zien hebben met vaseline (aanbrengen met kwastje). Wellicht dat de firma AFF materialen in Amsterdam je goed van dienst kan zijn. Die hebben ook wat hardere siliconensoorten. Succes! |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 9 januari 2005 Locatie: Haarlem Leeftijd: 84
|
Hoi xx66 Siliconenkleven nergens aan . Ik giet rubber banden van ps rubber 130 gewoon in een siliconen mal gemaakt van siliconen rubber ps 31020 ,en niets maar dan ook niets kleeft aan elkaar gebruik dus helemaal een lossingsmiddel oid Enkel als ik een gietmal maak,deze bestaat uit 2 delen moet ik het eeste deel een beetje invetten met vasaline ,anders zitten de twee helften aan elkaar , Dus siliconen hecht enkel aan siliconen Groeten motormuis
__________________ men is nooit te oud om te leren ,ofschoon ik er zelf wel eens aan twijfel motormuis |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 4 maart 2010 Leeftijd: 33
|
Ik zou zeker ook even op www.siliconesandmore.com kijken, zij hebben zeer goede siliconen voor betere prijzen prijzen, ook duidelijke handleiding met plaatjes. (:
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |