![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 20 oktober 2005 Locatie: Castricum Leeftijd: 47
|
Hoi Alex, Ik heb een paar modellen op deze manier gebouwd. Ik ben er erg tevreden over. Alles komt er mooi haaks uit. Ik moet nog een paar hulpstukken maken. Blok haakjes en spindels om van boven de boel vast te zetten. Er zitten natuurlijk ook nadelen aan: -Je bouwplank is van metaal. Hierop kan je niet op snijden. (anders is je mes meteen bot.) -Magneten zijn magnetisch duh. dit heeft als nadeel dat alle metalen dingen vast plakken. Ik heb een goedkope plastic schuifmaat gekocht (Ik heb hem nog niet gebruikt ziet er erg goedkoop uit) -Je moet voorzichtig met de magneten omgaan anders spatten er stukjes af. -Het bouwen gaat erg snel en het is jammer dat wat je leuk vind snel voorbij is. Ik ben zo tevreden dat ik op deze manier blijf bouwen. Je hoeft niet alles meer uit te meten gewoon aan 2 kanten een torentje bouwen en klaar. Van te voren kan je een aanslag maken zodat je snel alles in elkaar kan zetten als je met epoxy werkt. Lijmresten kan je met een mes wegkrabben en met een schuurpapiertje naschuren. Vooral de grootste magneten gebruik je allemaal tegelijk. Hier kan je er wel 2 keer zo veel van gebruiken. In het verleden heb ik ook lego gebruikt om b.v. een ARF in elkaar te zetten. Maar ik had te weinig grond platen. Nu heb ik een bouwplank. Als dit niet genoeg is kan je overwegen er nog een aan te koppelen. De bouwplank is heeft uit mijn hooft een plaat van 2mm staalplaat. 2,5 wordt te zwaar. Je mag de plank en magneten ook lenen als je wilt. Groet Robert-Jan |
| | |
| | #18 (permalink) |
|
Hi Robert-Jan, Enorm bedankt voor de reactie. Goed om te horen dat het werkt. Ik ben wat minder geduldig, dus dan komt het bouwplezier bij mij wat meer tot zijn recht als het sneller gaat. Ik ga die bouwtechniek ook gebruiken.Heb jij ze besteld op www.magnete.eu En jouw lijstje uit 2009, is die goed, alleen een paar extra grote erbij? Verder zag ik op die website van airfield models ook houten hulpstukken die je kunt bestellen, heb je daar ook nog wat mee gedaan (erbij besteld of nagebouwd), of gebruik je alleen magneten? Bedankt voor het aanbod om ze te lenen. Ik ga liever voor mijn eigen set, dus dat is niet nodig. mvg, Alex | |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 20 oktober 2005 Locatie: Castricum Leeftijd: 47
|
Hoi Alex, Ik heb de magneten besteld bij: Shop De deep links werken niet meer. Als je de achterkant van de link afhaalt kom je op de juiste site. De grote magneten gebruik ik het meest wat extra van deze maat was wel handig geweest. Ik had wel het plan om hulpstukken te maken maar.......... Ik gebruik b.v. wel een aantal blokhaken waar ik magneten tussen doe. Het zelfde doe ik met een hoeklijn. Groet Robert-Jan |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| | #22 (permalink) | |
| Lid sinds: 16 december 2011 Locatie: Vlaamse Ardennen
| Citaat:
Blij te zien dat er nog "magneet-adepten" zijn op dit forum! Ik heb de magneten die besproken worden op Airfieldmodels.com uiteindelijk kunnen bestellen via een firma in de UK (Home) en ben er heel tevreden over. In het begin moet je er een beetje mee leren werken maar ik nu kan echt niet meer zonder. De magneten zelf waren niet goedkoop maar al de rest heb ik redelijk voordelig zelf kunnen maken (uit overschotjes MDF) of in de Gamma gevonden. Hier zie je een paar foto's van mijn magneet-systeem in gebruik: Miss Canada Senior Binnenkort ga ik waarschijnlijk nog magneten bij bestellen voor mezelf en m'n schoonpa die ik ondertussen ook heb kunnen overtuigen om zijn speldjes in de prullenbak te gooien... 'k Heb aan de firma in kwestie gevraagd wat de MOQ is om de transportkosten tot een minimum te reduceren. Mochten er nog mensen geοnteresseerd zijn, laat maar iets weten! groeten Karel-Jan | |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 1 juli 2006 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 32
|
Robert Jan, Heb je nog iets gedaan om die staalplaat recht te krijgen of ligt het gewoon op een bureau blad? Las ergens dat je een dunne plaat op een recht oppervlak moet leggen en dan trekt ie vanzelf vlak.
__________________ MPX Easystar / PZ T28 / Calmato Sport 40 / SiG 4-Star 60 / MX12-35mHz / MX16 HoTT 2,4 GHz |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |