![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) | |
| Lid sinds: 17 juni 2008 Locatie: Drenthe Leeftijd: 18
| Citaat:
Maar is het nou veilig om alleen een 12v accu te gebruiken? mvg Rick
__________________ Mx-16S: Elektro Kadett, Riser 78'/100', Easy-Star, Cirrus-75, De Wite, Hegi ASW-15, Cirrus, Cirrus-75, LS-6, Mosquito, DG-100, Mini Nimbus, Racek-3 Möwe, Ximango~ | |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 26
|
Zo'n 12V accu zou eventueel werken. Een 12V accu van een beetje formaat brandt bij mogelijke kortsluiting probleemloos die 0,2 mm dikke waslijndraad door. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Daarnaast is die draad je verbruiker, dus alle afgenomen energie wordt omgezet in warmte. Zorg alleen dat je er simpel spanning op kunt zetten. Dus een grote klem op een accupool of een lichtschakelaar in de plus-draad verwerken.
__________________ Serval.tk |
| | |
| | #18 (permalink) | |
| Citaat:
Waarom is zo'n schakelaar tussen je accu en het draad handig? Groeten Rick
__________________ Mx-16S: Elektro Kadett, Riser 78'/100', Easy-Star, Cirrus-75, De Wite, Hegi ASW-15, Cirrus, Cirrus-75, LS-6, Mosquito, DG-100, Mini Nimbus, Racek-3 Möwe, Ximango~ | |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
Hey, Ik heb het net even geprobeerd met mijn 12V 4A accu en een stuk messing/goud kleurig stuk draad van 90cm uit de waslijn. Het lukt aardig goed, de accu werd niet warm oid. Dus nu maar snel malletjes maken. mvg Rick
__________________ Mx-16S: Elektro Kadett, Riser 78'/100', Easy-Star, Cirrus-75, De Wite, Hegi ASW-15, Cirrus, Cirrus-75, LS-6, Mosquito, DG-100, Mini Nimbus, Racek-3 Möwe, Ximango~ |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 19 maart 2006 Locatie: Uithoorn
|
Als je depron van 2mm of elke andere dikte nodig hebt is dit met een hitte draad goed te snijden. Ik gebruik uitgerolde trekveren met een draad diameter van 0.3mm als snijdraad. Na een keer heet stoken is de veerkracht er uit maar het is beter dit alleen in het werkzame deel te doen en niet broos te maken bij de bevestigings punten. Na het uitsnijden van de vliegtuig onderdelen leg ik deze op een vlakke ondergrond. Aan beide kanten leg ik een staaldraad van de juiste dikte naast b.v. een vleugel. Ik verdeel over het oppervlakte gewichtjes(b.v.grote M12moeren) zodat het depron overal goed vlak op het werk oppervlak licht en goed op zijn plaats blijft liggen. Vervolgens de snijdraad over de staaldraden laten glijden en de schuimplaat doorsnijden op de dikte van de staaldraden. De plaat kan wat krom trekken en dit is te herstellen op de volgende mannier. Leg een piepschuimplaat op een vlakke ondergrond met de kromme vleugel er op. Leg hier boven op een vel papier. Ga nu met een strijkboud in de laagste standsnel over het papier met daar onder de plaat depron. De warmte zal snel door het papier trekken in de plaat schuim en moet meteen vlak gehouden worden met de hand eventueel met een handschoen. Als de meeste warmte uit het schuim is(ongeveer20sec) kan de plaat los gelaten worden en zal hij zijn vlakke form behouden. Na enig oefenwerk is schuimplaat tot zeer kleine diktes te verkrijgen. Sucses.
__________________ Het probleem met vrije tijd is te voorkomen dat anderen die van jou gebruiken. Laatst gewijzigd door cdrom flyer; 6 februari 2012 om 11:46 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |