![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
buigen geen probleem... of moet die binnen ook goed blijven het probleem is dat je het niet echt buigt maar gaat knikken. je drukt de buis plat op het knikpunt. en smelttemperatuur rvs is 416 graden? WikiAnswers - What is the melting point of Stainless Steel met een fikse brander haal je het wel.. maar zelfs dan nog
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 16 oktober 2003 Locatie: Banned user Leeftijd: 36
|
Met PVC heb ik dit wel eens met 40 en 50 mm pijp gedaan, zonder een centje pijn. Maaruh, als de TS wil weten of het lukt, is er een simpele manier om daar achter te komen. Gewoon proberen dus... |
| | |
| | #35 (permalink) | ||
| Lid sinds: 1 juli 2004
| Citaat:
En 416 graden? Ik denk dat ze daar een nulletje zijn vergeten: Citaat:
| ||
| | |
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
ik denk een 1tje johan vond het al raar maar kon geen betere bron vinden hiervoor. en had geen zin mijn tabellenboek op te zoeken.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Lid sinds: 1 augustus 2010 Locatie: Zutphen Leeftijd: 37
|
Evanse, Mag ik vragen welke radius je bocht wordt als je rond 25 mm uitwendig buigt? Elke diameter buis heeft zijn eigen buigtang, correct? De afgebeelde buigtang buigt een enkele raduis, dit kun je niet instellen dacht ik... Gebruik jij misschien ook nog ander gereedschap, of is het mogelijk om onderdelen zoals rollen te verwisselen? ik vraag dit omdat ik waarschijnlijk zelf een header moet maken voor mijn model, in rond 25 mm. Mvg HJ |
| | |
| | #40 (permalink) |
| Lid sinds: 28 juli 2011 Locatie: Tisselt (België) Leeftijd: 34
|
Deze RVS buis (AISI 316 / 1.4401) kan je in ieder geval plooien (met een manuele plooimachine enkel kleine diameters, bijv. 12 mm of 15 mm) met een minimale buigstraal van 3,5 x buitendiameter van de buis. Het is een dunwandige buis die voor oa. drinkwaterinstallaties wordt gebruikt: Geberit B.V - Online catalogus Bochtstukken bestaan ook en worden geperst op de buizen: Geberit B.V - Online catalogus Te verkrijgen bij de betere sanitaire groothandel |
| | |
| | #43 (permalink) | |
| Lid sinds: 13 januari 2012 Leeftijd: 50
|
Ja daar heb je gelijk in, de radius is zoals de tang is. Ik ben werkzaam in de melkwinning, en buig met deze tangen bochten die haaks moeten zijn of iets erover, en natuurlijk eronder. De radius is bij ons niet belangrijk. De melk moet getransporteerd worden van punt a naar een dikwijls meters verder gelegen punt b. De buis moet van binnen spiegelglad blijven, ook in de bochten, en dat werkt goed met deze tang. Hier dient wel bij vermeld te worden dat zo'n tang bij ons niet meer als 2 jaar meegaat. Het inhaak deel buigt open en de steel wordt steeds krommer, waardoor je niet meer haaks genoeg kunt. Deze tangen zijn hier uiteraard ook niet voor gemaakt. Maar in kleine diameters denk ik dat de tang onbeperkt gebruikt kan worden Citaat:
| |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |