![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
|
Hoi Teus, ik heb hier nog een nieuwe alu pan met een diameter van 19,5 cm staan. Mocht dat voldoende zijn, dan mag je die zo hebben. Kost je alleen de verzendkosten dan. Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| |
| | #33 (permalink) |
|
Hoi, geen punt hoor Tja, dan moet je verder zoeken. Campingwinkel zal zo'n ding wel hebben denk ik ![]() Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 15 december 2009
|
Klein beetje vooruitgang, ik zit nog steeds in de uitzoek/verzamelfase dus het gaat nog niet zo snel. Ik heb wel besloten om eerst geen motor voor dit model te kopen maar eerst te investeren in een mooi draaibankje waar ik weer een hoop onderdelen zelf op kan maken waaronder de benodigde draadspanners. Hieronder de eerste zelf gemaakte huis van de draadspanner in een M3 uitvoering. Lengte van het huis is 20mm. Ben er aardig content mee hoe het voor het eerst is gelukt. Nu een goed stappenplan maken om er zo een stuk of 50 te maken ![]() We zijn dus nog wel weer even zoet, want het project messing etsen loopt ook nog steeds ![]() |
| |
| | #36 (permalink) |
|
Afgelopen zondag naar de beurs in Dortmund geweest en de benodigde materialen voor de draadspanners van de E.III kunnen scoren. Vandaag aan de slag gegaan met de eerste proeven en ben zeer tevreden met het resultaat. Ik heb nu eerst 3 versie's uitgeprobeerd. 1 in rond 4mm messing, 1 in 4mm zeskant messing en 1 in 4mm rond aluminium. De forkends en het oog zijn gemaakt van 4mm rond materiaal. De zeskant vindt ik persoonlijk het mooiste en de aluminium is bedoelt voor de kwadranten in de romp waar ze niet functioneel zijn en ik zodoende gewicht achter het zwaartepunt kan gaan besparen, en daar zitten tenslotte ook de meeste draadspanners. Deze uitvoeringen zijn alle in M3 (exact volgens grote proctor tekening) maar gaan ook gemaakt worden in M2 om te kijken of dat e.v.t. beter qua schaal is. Ik heb het idee dat zo origineel wat fijner-kleiner zijn maar moet dat nog uitzoeken/nameten. Hier de M3 uitvoeringen van vandaag. Laatst gewijzigd door Fokker E.III; 19 april 2010 om 20:40 |
| |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 17 september 2006 Locatie: Haarlem Leeftijd: 46
|
Dat is gaaf werk Teus! Wat is de breedte van de sleuf in de kop? Hoe lang denk je erover te doen om er ca. 10 te maken? alu-spanners voor achterin de romp is een goed idee zeg! Scheelt idd een hoop gewicht achterin Goed bezig Teus! Groeten, Ralf
__________________ Mijn Camel:http://www.modelbouwforum.nl/forums/...tml#post564694 |
| |
| | #38 (permalink) | |
| Citaat:
De breedte is 1mm, dat is de breedte van de freesschijf die ik gebruik. Ik kan de sleuf ook 1.5 of 2mm maken want die frezen heb ik ook maar dan blijft er weinig vlees over in dit formaat. De wangen van de vork zijn nu 1.5mm en goed in proportie. Edit: Er is ook een frees van 1.2mm te krijgen dus dat is ook nog een optie. Een stuk of 10 moet goed lukken in een avondje in serieproductie Laatst gewijzigd door Fokker E.III; 19 april 2010 om 21:41 | |
| |
| | #41 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 18 oktober 2005 Locatie: rotterdam
|
Teus, ik ben benieuwt hoe het op het Fokker EIII front is! Heb je nog wat kunnen doen tussen de bedrijven door? Ben trouwens zeer benieuwt naar het vleugelprofiel wat voor deze EIII gebruikt wordt(ben n.m.l met de voorbereidingen bezig van een soortgelijke kist). Mvgr Hans |
| |
| | #42 (permalink) |
|
Hoi Hans, Ik heb toevallig net van de week de werk kopie gemaakt van de tekening en zit er aan te denken om de romp binnenkort op te gaan zetten op het gemakkie. Ik weet niet hoe het profiel heet, maar het schijnt wel het originele te zijn. Ik kan je een kopie van het profiel bezorgen (proctor tekening) als je dat wilt? Wat wordt jou projectje tussendoor Hans? Gr. Teus |
| |
| | #43 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 18 oktober 2005 Locatie: rotterdam
|
Hoi Teus, Kijk dat is goed nieuws dat je toch lekker bezig bent om eraan te beginnen! Ik hou me aanbevolen voor het vleugelprofiel(zeg ik geen nee tegen)! Mag ik het klein hoor via de mail want dan vergroot ik het wel weer tot de koorde die ik nodig heb. Het project'je waar ik aan bezig ben is geen tussendoortje hoor! Ben met alle voorbereidingen bezig om tot een goed resultaat te komen en daar gaat toch best wel wat tijd inzitten! Het kistje wat ik ga maken is een Pfalz E V(5) en wil die ongeveer in de schaal 1:4(spwdt 2,76mtr) gaan krijgen! Ik heb een tekening van FMT maar dat is een semi-schaal kistje(spwdt 920mm) en daar kloppen na al wat speurwerk(winsock datafile) de verhoudingen niet helemaal exact van! Het fascinerende is is dat de fokker EIII,de Moraine Soulnier H type en de Pfalz E Type errug veel gelijkenissen hebben! Dit komt omdat Pfalz in licentie heeft gebouwd van Moraine Soulnier en dat Fokker ontzettend heeft gespioneerd bij Moraine Soulnier en dat naar eigen inzicht heeft gemodificeerd(moet je maar is voor de gein met elkaar vergelijken met de technische data's van winsock)! Het leuke van de Pfalz E V is dat ie een Mercedes D1 100pk lijnmotor heeft i.p.v een rotatiemotor! Mvgr Hans |
| |
| | #44 (permalink) |
|
Vandaag een kleine start gemaakt met de bouw Voor dat ik de romp kan gaan opzetten moesten een hele hoop bevestigingsplaatjes van messing gemaakt worden. Een hoop werk dus en eigenlijk geen zin in ![]() Dus wat anders bedacht. De foto's van de bouw van de 3 Fokker E.III's van Achim Engels brachten me op het idee. Hieronder hoe het bij het origineel zit. Ik wil dit op een soortgelijke wijze proberen te doen door in de rond houten constructie volgens de proctor bouwwijze, een 1mm stalen draad als oog te monteren. Ik denk dat dit wel sterk genoeg is omdat het staaldraad aan de uiteinde ook nog is omgebogen zodat het niet uit het hout getrokken kan worden. Dit wordt ook nog gezekerd met een drupje epoxy voor de zekerheid. Vanavond gelijk een proefstukje gemaakt en dat ziet er goed uit. Op de foto's zie je het 5-punts bevestigingsplaatje wat gebruikt wordt volgens de proctor tekening. Iemand nog een ander voorstel? |
| |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| abonnement, eindecker, fokker e.iii |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |