![]() |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 9 april 2007 Locatie: Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles Leeftijd: 24
|
De afgelopen 2,5 week heb ik bijna ieder vrij moment lekker zitten knutselen. Met vooralsnog dit als resultaat: ![]() Er gaan nog wel wat weken inzitten voor hij helemaal naar mn zin is, maar ik geniet ervan!
__________________ Veel en bouwen.
|
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 9 april 2007 Locatie: Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles Leeftijd: 24
|
De motor van dit toestel is zeer goed zichtbaar en moet dus wel een beetje erop lijken. Daarom heb ik hier wat van proberen te maken. De diameter van de motor is 28mm, dus buitenmaat van de dummy is zo'n 50mm. De cilinders zijn gemaakt van balsa staf 8mm, de ribben zijn van naaigaren. De enkele stoterstang is een nietje. Om de hoeken goed te zetten heb ik een tekeningetje gemaakt: ![]() En op dit moment is dit het resultaat:
|
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 7 juli 2007 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 39
|
Mooi. Kistje ook. Begrijp ik dat je die dingen direct op de fietsbel geplakt hebt? Kan zijn dat die met te veel kV er afgeslingerd worden. Kan risico zijn voor je kistje. Zal vast meevallen, maar wou het toch even noemen. b
__________________ In air: E-trainer; Minimag; Waiting to air:Wave; In progress:Bucker Bu180 Student; In queue: Beaufighter MkX; Cessna BirdDog; YAK 23 (all RBC). Retired:Depron Tiger Moth; BirdPuppie; Aero400; EZ-star. |
| | |
| | #36 (permalink) | |
|
Wouter en Bram, bedankt voor de reacties! Citaat:
Of het kapot gaat hangt van 2 dingen af: het toerental van de motor en het gewicht van de dummy. De motor heeft een kv van 1350. Ik ga hem zowel op 2S als 3S testen. Dan het gewicht van de dummy De 8mm balsa staf van 1 meter weegt 5 gram, 1 cilinder van 1 cm dus 0,05gr. 100 nietjes wegen 2 gram, 1 nietje dus 0,02gr. Het zwart is van een zwarte markeerstift en weegt dus ook erg weinig. Totaal met lijm weegt een cilinder nog geen halve gram. Het totaalgewicht van de dummy is dus enkele grammen!!!
| |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
Ik ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat eruit ziet! Gewicht en balans zijn nauw verbonden. Doordat het gewicht zo laag is kan er nooit een grote afwijking ontstaan. Als het lukt wil ik het complete motorhuis met dummy en propellor op de propbalancer leggen.
|
| | |
| | #39 (permalink) | |
| Lid sinds: 27 september 2002 Locatie: groningen Leeftijd: 54
| Citaat:
![]() Ik zou zeggen: per cylinder plm. 0,08 gram. Maal 9 cylinders is plm. 0,7 gram voor de hele motor! Of zie ik iets over het hoofd? ![]() Ziet er wel gelikt uit! jan.
__________________ Alle mannen willen maar één ding: gelijk hebben. | |
| | |
| | #40 (permalink) |
|
geen idee wat een druppel lijm weegt maar het zou goed kunnen dat de hele dummy zelfs minder dan een gram weegt. Ik heb nog even jullie hulp nodig: De romp is nu ongeveer af. Het origineel had een triplex beplankte romp, de mijne is balsa. Het lijkt mij wel mooi om het balsa met een soort bruine lak te lakken. De vraag is of dat mogelijk is direct over het balsa en wat voor lak ik dan moet gebruiken. De bedoeling is dat de houtstructuur zichtbaar blijft. Kan ik hiervoor gewoon parketlak gebruiken?
|
| | |
| | #41 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 september 2008 Locatie: Waalre Leeftijd: 37
|
Persoonlijk zou ik dat met tissue en spanlak proberen. De nerf blijft enigzins zichtbaar door de tissue en spanlak en het geeft gelijk een "huidje" wat je met alleen lak niet krijgt (tegen scheuren e.d.) Succes, Grt, Ram6 |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
dat zou wel mooi kunnen zijn Ton. Wellicht eerst even een proefstukje maken om e.e.a. te testen. Komt goed, ik kom eerdaags ff langs, dan regelen we dat depron ook gelijk. Vanavond trouwens weinig aan dit kistje kunnen doen. Ik ben een half uur aan het zoeken geweest naar een zwarte segerring die ik had laten vallen op de zwarte vloer... Nog steeds niet gevonden, maar nu even een van een ander motortje gepakt.
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |