![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| Discussietools | Weergave |
| | #32 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 15 november 2008 Locatie: Belgie ,Kortrijk Leeftijd: 27
|
Ik heb de ST7-70 gehad, en moet zeggen dat het een pracht motor was(is indertussen verkocht, heb er heeel veel spijt van) , en dat geluid, tja, moeilijk met woorden te beschrijven Enige negatieve dat ik kan vertellen, is de communicatie met Seidel, en de levertijd. |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juni 2006 Locatie: Stein, Limburg Leeftijd: 53
|
Mijn ervaring, die van een goede kennis alsmede die van heel wat andere mensen (zoek maar eens op duitse modelbouwfora) is dat de fa. Seidel in staat is om mooie stukjes techniek te bouwen......maar dat vooral met de mond doet...... ![]() Beloften stromen gemakkelijker uit die (= Herr Seidel)mond dan water over de Niagara falls maar verder gebeurt er "niets". Ik heb elders op dit forum al eens over de gang van zaken geschreven dus zal een lang verhaal kort houden; op de beurs in Dortmund (april 2009) besteld en aanbetaald op motor + uitlaat. In juni na bericht "alles staat verzendklaar" restbedrag betaald....en toen begon het grote wachten... Einde augustus uiteindelijk de motor ontvangen maar op de uitlaat wacht ik nog altijd. Garantie is dadelijk al verlopen voordat ik heb kunnen vliegen met de motor... Ik heb pas achteraf ontdekt wat voor een reputatie die firma had (blijkt dit soort geintjes al 20 jaar uit te halen) anders had ik me nog wel 2x bedacht! Jullie zijn dus gewaarschuwd! Never again Seidel!
__________________ No Guts No Glory! |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Nou...lang niet alles wat ze gemaakt hebben was een succes... De eerste 2 generaties stermotoren op benzine hebben altijd last gehad van grote problemen met de ontsteking en produktie daarvan werd uiteindelijk stop gezet! De mensen die er eentje hadden gekocht (voor goud-geld!) werden gewoon in de steek gelaten. Recent hebben ze dan weer een nieuw ontstekingssysteem ingevoerd dat "beter" (lees= eindelijk) zou werken... De uitbesteding van produktie naar UMS in India zie ik als een laatste wanhopige poging om nog een slag te slaan. Maar heb er geen enkel vertrouwen in dat dit een langdurige samenwerking zal zijn. Deze firma UMS verkoopt nu al, binnen een halfjaar na introduktie de motoren via internet rechtstreeks aan de eindgebruikers! Zo ben ik het eigenlijk niet anders gewend in "het oosten" (ik spreek nu uit eigen ervaring). Je ontwikkeld een produkt en zoekt een producent in Azië....je weet dan eigenlijk één ding zeker; dat binnen no-time je produkt via de achterdeur aan Jan en Alleman wordt aangeboden vaak nog voor minder dan jij er zelf voor moet neertellen!!! Alleen bij de echt hele grote merken gaat dit beter, simpelweg omdat die meer druk kunnen uitoefenen (juridisch en financieel). Een klein bedrijfje als Seidel (of zoals mijn eigen bedrijf) heeft geen enkele mogelijkheid om daar iets tegen te doen omdat dit alleen al een vermogen aan advocaten etc. kost. En dat weten die Pipo's maar al te goed! Ze laten zich lekker de ideeën aanreiken om er vervolgens mee aan de haal te gaan! Grtz, Hans
| | |
| | #37 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 oktober 2003 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 42
| Citaat:
(uiteraard een beetje gechargeerd) Maar goed, on-topic maar weer. | |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 15 november 2008 Locatie: Belgie ,Kortrijk Leeftijd: 27
|
Om nog eens te genieten van het prachtige lawaai, een linkje naar een filmpje van mijn ondertussen ex-seidel YouTube - Seidel st7-70m test run Ga me ooit terug een kopen |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 5 januari 2008 Leeftijd: 42
|
Ik heb op de Beurs in Dortmund in mei 2009 bij Dhr. Seidel zelf een ST-7-70 met uitlaat besteld en direct contant afgerekend, @1100 (€999 voor de motor en €101 voor de uitlaat). Daar de motor in een Corsair komt was ik met Dhr. Seidel overeengekomen dat de uitlaat 2 uitgangs pijpjes zou krijgen op 5 en 7 uur i.p.v. 1 midden-onder. De motor ontving ik half september 2009, op de uitlaat wacht ik nog steeds. De communicatie met Dhr. Seidel is enigszins moeizaam, hij antwoord vaak erg laat. Wat ik echter kwalijk vind is dat er niet af en toe een status email verstuurd wordt. Als ik niet zelf na 5 maanden en na 9 maanden wachten op de uitlaat een email had gestuurd met de vraag wanneer de uitlaat komt, had ik helemaal niks gehoord van Dhr. Seidel. Ik heb hem in mijn laatste email dan ook geschreven dat ik zijn producten geweldig vind, maar zijn klantvriendlijkheid ver onder peil en dat hem dat klanten zou kunnen gaan kosten. Mij in ieder geval, de ST-7-70 is de eerste en laatste stermotor die ik van Seidel koop. Danny Laatst gewijzigd door Belgarath; 8 maart 2010 om 15:16 |
| | |
| | #40 (permalink) | |
| Citaat:
... ![]() Die nomineer ik voor "Understatement of the year" Grtz en sterkte gewenst van een andere gedupeerde
__________________ No Guts No Glory! | |
| | |
| | #42 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
Danny | ||
| | |
| | #43 (permalink) | |
| Citaat:
Hierbij dan wat praktijk ervaring (ST770). De motor is nog niet helemaal ingelopen (heeft nu ruim 2 bedrijfsuren en een liter of 4 verstookt). Met 6% olie, 0 % nitro en Menz 24 x 8 maakt ie net 6000 tpm en loopt de motor heel lekker. Met een Menz 24 x 10 wil de motor niet echt lekker lopen en haalt met pijn en moeite net geen 5000 tpm (volgens Seidel info zou zelfs een 24 x 12 nog mogelijk zijn )Motor blijft mooi koel (cil kop bij gloeiplug +/- 60 graden) maar dat zal van de zomer wel een graadje of 20 hoger liggen. Ik ga een on-board gloeisysteem gebruiken (waarschijnlijk de Microsens Glow 7LP) om de motor betrouwbaar op lage toeren te kunnen laten lopen. Bij langer stationair draaien heeft één of meer van de onderste cilinders soms de neiging af te zuipen (maakt dan een typisch blub-blub geluid dat ook te horen is halverwege op dat filmpje van Sukhoi). Ohja; de motor komt op een Gee Bee Senior Sportster van 248cm span die al sinds juni vorig jaar geduldig ( ) staat te wachten ...Grtz, Hans
__________________ No Guts No Glory! | |
| | |
| | #44 (permalink) | |
| Citaat:
Bij mij komt de 7-70 op een 1/6 Corsair met, als het kan een 24x8 drieblad. De motor past net in de motorkap... ik zeg Warp 3... Danny | |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
24 x 8 drieblad ? Vrees dat dat toch wel een maatje te groot zal zijn. Misschien een 22 x 8 met een beetje mazzel.En wat die snelheid betreft; valt best wel mee hoor; 6000 tpm met een 8" spoed prop zou theoretisch 72 km/u opleveren. Dat is zelfs exact de schaalsnelheid! Toestel is 1:3,6 de snelheid van het echte vliegtuig +/- 260 km/u.
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| brown bear, moki, os radials, saito radials, seidel |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |