![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 15 september 2004 Locatie: Kimswerd Leeftijd: 61
|
Hoi Ray, Ook ik had het allemaal wat lichter moeten maken, zoals je wellicht wel hebt gezien. Maar zo'n grote bak op 15 kilo is een hele opgaaf natuurlijk. Ik ga je natuurlijk volgen. Groeten, Bert |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 2 september 2007 Locatie: noord holland Leeftijd: 32
|
even een abbo! dit wordt weer zon super project! succes!
__________________ Vision Turbine Trainer*Somethin Extra*Hegi Piper Super Cup*CG Extra 300*Great Planes P51D Mustang*Multiplex Alpha*Robbe Arcus*Gentle Lady*IHL Junior para*Futaba T12FG* |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 5 september 2006 Locatie: Arnhem (NL) Leeftijd: 46
|
Zo ff een update. Er is een lang tijd overheen gegaan maar we zijn druk met het uitwerken van de tekening. Eerdaags ga ik beginnen met de plug van de mainbody. Dus alle spanten maken, vullen met schuim, schuren en afwerken met glas. Maar daar later meer over. Tussen door een frees aan het bouwen. Ik wil een aantal zaken in 3D frezen dus eerst een frees en dan een Vampire. http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ml#post1885190 Groeten Ray |
| | |
| | #19 (permalink) | |
| Lid sinds: 27 september 2002 Locatie: groningen Leeftijd: 54
|
Ik heb laatst geleerd dat er zelfs zoiets als 4D en 5D frezen bestaat! Met eigen ogen gezien, erg fraai. Citaat:
![]() Mooi project, succes. jan.
__________________ Alle mannen willen maar één ding: gelijk hebben. | |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
Zo vandaag de laatste hand gelegd aan de tekeningen voor de romp. Alle spanten zijn nu goed, zover ik dit heb kunnen controleren. ![]() Alu. buis is 60x40x4 en 1500mm lang. Van rib tot rib 720mm. Alle spanten/ribben worden van MDF laser gesneden. Hierna schuim er op (één zijde) en dan exact op 60mm dikte maken. Zie ook reeds in een ver gevorderd stadium de vleugel. Alle stringers (latjes) zitten op de originele plaats in de vleugel. Als ik hem dus bekleed met dunne epoxy plaat (zie HanSkin of FliteSkin) zal deze precies de zelfde afdrukken produceren als de echte heeft met alu. plaat. ![]() Zo nu wat avonden besteden om alles op papier, voor de laser snijder, te krijgen. Tot de volgende keer, Ray |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Hee Ray, ziet er voor zover goed uit, alleen dat tekenen op de pc is al een hele kunst en tijdrovend klusje. Maar gaat dus wel helemaal goed komen zie ik zo. Succes. Berto.
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 27 september 2002 Locatie: groningen Leeftijd: 54
|
Van welke dikte mak je die MDF-spanten? ![]() Hou er rekening mee dat de meesten afgeschuind worden! Voor en achterzijde hebben dan niet dezelfde maat! ![]() (Loop ik met het tekenen van de Fantrainer-spanten ook tegenaan; voor en achter scheelt al gauw een halve mm . . . ) NB Matched de plaatsing van die buizen in de vleugel wel met de plaatsing van de spanten in de romp, of ga je er helemaal een GFK-romp van maken? jan.
__________________ Alle mannen willen maar één ding: gelijk hebben. |
| | |
| | #23 (permalink) |
|
Jan, Alle spanten zijn zo aangepast dat ik de schuinte en glasmat+plamuur opgevangen heb. Dus ik heb eral rekening meegehouden. Ook is het MDF maar 4mm dik waardoor schuinte indien niet 100% goed ook wordt opgevangen. De tekening die je ziet is voor de plug. Ook de buizen van de vleugels worden hierin verwerkt als de plug in basis staat. Dus alles opzijn tijd. Het is trouwens niet de eertse vol GFK (kunststof) kist die ik maak. De T33-A en F84-G binnen den PHBlue vloot zijn van mijn hand. Bij de T33 is alles uit mallen maar dat ga ik niet meer doen. De Vampire leent zich goed om de vleugels en stabilo gewoon op te bouwen. Dus romp en de twee staart bomen worden in een mal gebouwt. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| jet, schaal |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |