![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 5 september 2006 Locatie: Arnhem (NL) Leeftijd: 46
|
Zo eindelijk begin mijn lang gekoesterde droom vormen aan te nemen. Ik heb al heel lang de DH-100 Vampire in gedachte om deze als model te gaan bouwen. Na analyse van de Kerry Sterner tekeningen, een MK1, heb ik besloten om toch zelf een tekening te maken van een 1 op 4 model. Om te beginnen dus documentatie verzamelen. Boeken/plastic modellen....... ![]() Dan wat foto's (en nooit genoeg) ![]() Tekeningen die ik maar kon vinden (altijd verschillend) ![]() Toch is er uiteindelijke een tekening ontstaan die bijna goed is. ![]() Wat gegevens: spanwijdte: 2895mm lengte: 2343mm gewicht: < 20kg aandrijving: AMT Pegasus 18Kg Zo nu maar weer eens verder tekenen. Ga trouwens begin maart naar Zwitserland om daar in het museum (Eventorganisation, Fallschirm Simulator, Fliegerabwehr, Fliegermuseum, Flug Simulator, Flugzeugausstellung) hem in 2 dagen geheel na te meten en nog meer foto's te maken. Groeten, Ray |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Dank aan alle Natuurlijk bijna alle boeken, ook in het zweeds (kan het niet lezen maar vertalen via google ![]() ![]() @Hanzl, toch bedankt dat je de moeite hebt genomen. @Teus, Beter goed gejat dan slecht verzonnen. Ik wil de vleugels en stabilo met Han-skin doen (ik hoop nog geen patent) en de romp met staartbomen eerst in hout en misschien dan ook maar een mal maken. Ik ga de tekeningen zo maken dat het ook een gehele hout kist kan zijn. Ben nu een goed jaar (2,3,4) bezig met info verzamelen en tekenen. Heb een goede leermeester aan Frank want Solidworks is toch wat moeilijker dan 2D in AutoCad. Zo maar nu eerst carnaval. |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Zo net terug uit Zwitserland waar ik vrijdag middag en zaterdag de gehele dag om, onder en in een Vampire heb gezeten. Veel meet werk en foto's gemaakt. Weer 561 extra detail opnames ![]() Hier twee voorbeelden zoals ik bijna alles vermeten en gefotografeerd. ![]() ![]() Dit alles onder streng toezicht van vrouw lief. ![]() Ook mijn jongens bewonderde de hout verwerking van de romp. Super hoe ze in die tijd een schaaldelen romp maakten. ![]() En natuurlijk ook zelf maar eens in zo'n cockpit zitten. Wel een beetje krap ![]() Nu maar eens rustig slapen gaan en dan de komende weken alles verwerken in de tekeningen. Tot de volgende update, Ray |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 september 2004 Locatie: Kimswerd Leeftijd: 61
| Citaat:
Dat is veel te zwaar voor de F4C!! Maar toch heel veel succes met je plan. Bert | |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Wat luchtcilinders afdraaien en dan kom ik misschien onder de 15kg uit. ![]() Echter dat boeit me niet want ik wil gewoon een super mooi schaal model hiervan maken. Van mijn T33 heb ik geleerd dat als niet alle maten kloppen vormen niet goed komen. Dus METEN is WETEN ![]() ![]() ![]() Echter Bert wees gerust ik ga men zo licht mogelijk maken. Gr. Ray |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| jet, schaal |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |