![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 18 augustus 2010 Locatie: ternaard Leeftijd: 31
|
Goedemiddag allen, Na wat op internet gezocht te hebben, kwam ik de tekeningen voor een lynx schaal 1/3 tegen van david andersen. Enkele gegevens van het model: Spanwijdte 2.48 meter Lengte 1.95 meter Motorisering +/- 80cc benzine motor Ik ga (op veler verzoek Voor de gene die niet weet hoe de lynx eruit ziet een fotootje De tekeningen zijn binnen de zaagmachine is besteld, dus binnen kort hout halen en dan kan ik los mocht je op/aanmerkingen of vragen hebben hoor ik het graag!! Later meer!! Groeten Leander |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 25 oktober 2006 Locatie: Franeker Leeftijd: 34
| Haha, wie zou dat jou zijn? ~Jolmer
__________________ Avonds F-16 | Boomerang Elan | D.M.C. | Aerodicted | Evenredig | InJeWoonkamer.nl | 1.000,- Tipgeld! |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 9 maart 2008 Locatie: Den Haag Leeftijd: 40
|
Ben zeer benieuwd, een abbo bij deze. Succes Freek
__________________ http://tinyurl.com/http-depronlaagdekker |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Hier heb je de echt in actie: ~Jolmer
__________________ Avonds F-16 | Boomerang Elan | D.M.C. | Aerodicted | Evenredig | InJeWoonkamer.nl | 1.000,- Tipgeld! |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Is het geen plaatje!? Gister alvast wat hout gehaald dus vanavond maar is een paar spantjes tekenen/overtrekken, en zodra de zaagmachine binnen is kan ik zo langzamerhand een beginnetje maken.. Nog even een technisch vraagje voor de hout kenner: Ik zag gister (bij de Gamma) meranti triplex staan van 3.6 mm is dit te gebruiken ipv berken? of is dit veel zwaarder? Leander |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 18 oktober 2005 Locatie: rotterdam
|
Het is niet veel zwaarder(zelfs lichter) maar het is minder stijf. Dit komt omdat berken triplex meerdere lagen heeft ten opzichte van het maranti triplex! Ik zou voor berken triplex gaan(is wel duurder maar dan heb je ook veeeeeeeeel betere kwaliteit) Mvgr hans |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 3 oktober 2005
|
Ga vooral niet naar de grote bouwmarkten maar naar de kleinere (mag hier ws geen namen noemen) die hebben een grote voorraad en zagen op maat, vaak kun je kleine afval stukjes voordelig of zelfs gratis meenemen. Neem dan vooral de tekeningen mee en laat zien waar het voor is. Meestal vinden die mannen het wel leuk als je dat doet en willen je graag helpen (bedelen heet dat) Succes met de bouw! |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Bedankt voor de tip!! Alleen bij de bouwmarkt hier hebben ze berken vanaf 4 mm en ik moet 3mm hebben... Ik zal nog is goed om me heen kijken.Inmiddels heb ik al een aantal spanten met behulp van carbonpapier overgetrokken, dit werk boven verwachting. Hier even een fotootje: ![]() Zodra de zaagmachine binnen is kan ik een beginnetje maken. Van de week hobby in is bellen voor het nodige hout (stringer, balsa, e.d.). Leander |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Goeiemiddag, Hier ben ik weer, met een kleine update. Op deze mooie zomerse dag , ben ik begonnen met zagen. Met na een uurtje zagen dit als resultaat:![]() ![]() ![]() Mijn 2de hands zaagmachine van +/- 20 jaar oud (gok ik) doet het prima!! Nu eerst weer tekenen en zagen, dan zo langzamerhand maar is beginnen met het in elkaar lijmen. Gr. Leander |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Goed bezig, Leander! Ik begrijp dat de kist volgende week klaar is? ~Jolmer
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Hallo iedereen, @Jolmer, geef me 2 weken Ik ben weer even bezig geweest in een verloren uurtje met dit als resultaat: ![]() Een gedeelte van de zijkant van de romp ( 2x ) ![]() Motor spant + zijkanten ![]() En zo ziet het eruit als je het in elkaar "klikt" ![]() ![]() ![]() Vandaag heb ik nog een levering hout binnen gekregen dus we kunnen weer verder knutselen Dit was het voor nu. Ik hou jullie op de hoogte!! gr. Leander Laatst gewijzigd door leander; 11 september 2010 om 21:19 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |