![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #106 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 september 2008 Locatie: Waalre Leeftijd: 37
|
Afgelopen 3 weken heeft de bouw even stil gelegen, maar vandaag weer iets gedaan: Een kleurlaag gespoten, deze wordt er weer bijna helemaal afgeschuurd. Daarna de oneffenheden vullen en weer schuren. Niet een favoriete bezigheid... Groeten, Ramses |
| | |
| | #107 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 2 september 2007 Locatie: noord holland Leeftijd: 32
|
Jippie!!!! Schuren!!! Maar strak in de verf! Ze zeggen wel eens wie mooi wil zijn moet pijn lijden en dat geld ook hier....
__________________ Vision Turbine Trainer*Somethin Extra*Hegi Piper Super Cup*CG Extra 300*Great Planes P51D Mustang*Multiplex Alpha*Robbe Arcus*Gentle Lady*IHL Junior para*Futaba T12FG* |
| | |
| | #108 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 september 2008 Locatie: Waalre Leeftijd: 37
| |
| | |
| | #109 (permalink) |
| Lid sinds: 24 november 2007 Locatie: waar de A15 eindigd in t oosten Leeftijd: 31
Weblogartikelen: 1 |
Tering tering tering tering tering tering tering tering tering tering tering !!!!! wat ken jij bouwen ramses, jeezzz ff een vraag waarmee bewerk je de kist ik neem aan dat dat grijze spuitplamuur is . Wat heb je eronder? Ik wil dat even weten voor mn grote nijhuis spit waar ik van de winter mee ga beginnen. enne keep the grand old lady's in the air dus ook je chippy , dat wordt wat volgend jaar de maiden? greetz pascal
__________________ flying is a gift from god. |
| | |
| | #110 (permalink) |
| Een grote Spit! Dat wordt een mooi winterproject! Oneffenheden in de balsahuid gevuld met lichtgewicht vulmiddel (hobbylite). Over het hout 25 grams glasweefsel aangebracht met PU-lak. Die laag geschuurd en nog 2 lagen PU-lak aangebracht en tussendoor geschuurd. Nou een kleurlaag (grijze hechtprimer) opgezet welke er voor het grootste gedeelte weer afgeschuurd wordt. De huid moet dan glad genoeg zijn voor de afwerking (panneellijnen, klinknagels, etc) en de 2K eindlaag. Het is de bedoeling dat ze dit jaar nog `t luchtruim kiest. Groeten, Ramses |
| | |
| | #111 (permalink) |
| Lid sinds: 18 augustus 2010 Locatie: ternaard Leeftijd: 31
|
Hey Ramses, Ik zie dat je de pinkingtape van TC gebruikt, ik zou als ik jou was een dun laagje kunststof hechtprimer gebruiken. Schuren alleen was bij mij niet genoeg, heb het gebruikt op mn 1/4 cub, de lak laat helaas makkelijk los. ![]() En dat zou zonde zijn op dit meesterwerk, ziet er top uit!! Gr. Leander
__________________ Balsa usa Piper cub 1/4 - David Anderson Grumman Lynx 1/3 (in aanbouw) - Futaba t8FG |
| | |
| | #112 (permalink) |
|
Hoi Leander, bedankt voor de tip! Ze adviseerden bij TC inderdaad al om de pinkingtape te schuren voor een goede hechting, maar ik zal er nog een extra hechtlaag overheen spuiten voor de 2K eindlaag. Grt, Ramses |
| | |
| | #114 (permalink) | |
| Lid sinds: 30 december 2003 Locatie: Dongen Leeftijd: 41
| Citaat:
Michiel | |
| | |
| | #115 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 10 juni 2004 Locatie: Maasmechelen/Hapert/EBZW Leeftijd: 40
|
Er was geen airshow, maar een helicopterbeurs (Helitech) (Een dag op en neer ,iets minder dan 2 uur vliegen incl tussenstop douane) halve dag op de beurs halve dag in de hangaars/musea (was 4de keer duxfort 2x show ,2x beurs) Laatst gewijzigd door jetpropdlx; 30 september 2011 om 23:37 |
| | |
| | #117 (permalink) |
| Lid sinds: 17 september 2006 Locatie: Haarlem Leeftijd: 46
|
Prachtig gebouwd man! Deze vid is zeer recentelijk geplaatst, vind je vast gaaf Hier te vinden in groter formaat: http://www.youtube.com/profile?user=.../8/pPs-ySNSoD8 Ralf
__________________ Mijn Camel:http://www.modelbouwforum.nl/forums/...tml#post564694 Laatst gewijzigd door strutter; 2 oktober 2011 om 09:16 |
| | |
| | #118 (permalink) |
|
Hoi Ralf, bedankt! @ Eric, bedankt voor de high-res. plaaten! Heb zelf al een behoorlijke fotomap samengesteld van foto`s van Chippy`s die ik heb gevonden of gekregen, maar extra foto`s zijn altijd welkom! Heb op het internet diverse "walk-arounds" gevonden (deel ervan): . . en een mapje gemaakt met alleen Chippy`s in `t zilver (deel ervan): . . . en een mapje met detailsfoto`s van een Chippy in `t zilver (deel ervan): . Heb een driezijden aanzicht met panellines etc. op schaal 1/6 afgedrukt, maar eerst weer schuren, schuren en strakmaken... Groeten, Ramses |
| | |
| | #119 (permalink) |
| Lid sinds: 24 november 2007 Locatie: waar de A15 eindigd in t oosten Leeftijd: 31
Weblogartikelen: 1 |
hey ramses, zoals je al had meegekregen van de pb'tjes heb ik ook een airsail chipmunk. Helaas is deze kist al gebouwd maar goed beter dan niets. De kist is al afgewerkt in de royal army kleuren dus dat blijft zo, voorlopig. ik plaats tzt wel wat foto's als t mag in je draadje greetz pascal
__________________ flying is a gift from god. |
| | |
| | #120 (permalink) |
|
Ha Pascal, Tuurlijk, geen probleem, zet ze hier maar in `t draadje erbij! Ben gisterenavond begonnen aan de vleugels van de Moth, als deze klaar zijn ga ik weer verder met de Chippy. Misschien twee Chippy`s in Vught dit jaar! Groetjes, Ramses |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |