![]() |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 24 september 2003 Locatie: Nieuw-Bergen (Lb) Leeftijd: 34
|
Hallo, Ook ik ben er een aan het bouwen. Al bijna af. Het ding verdwijnt in de ijskast vanwege mijn extra maargoed. Wat ik even kwijt wilde is dat de romp (mijn versie) beplankt wordt met 4mm balsa tis maar een hint, zie maar wat je er mee doet. Succes Mark
__________________ Wie het luchtgevecht gewonnen heeft, moet de landing nog overleven. Het is niet één component maar de som van componenten die het totaalgewicht bepaald. |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 8 april 2005 Locatie: Almere Leeftijd: 29
|
ik was niet van plan de hele romp te beplanken, maar iets schaal getrouwer: het gedeelte van de romp dat normaal alumunium plaatwerk is, wordt beplankt, en met ora-chroom bespannen, de rest blijft frame werk (hooguit het ruggetje van de staart nog, maar ik twijfel nog...) iig bedankt voor de hint voor het gebruik van lichter materiaal. ![]() beetje dit idee ik haat het echt dat de tpg ofzo altijd tijdens kantooruren komen bezorgen, nu kan ik morgen pas men motortje ophalen bij het postkantoor anyway.. Rico |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 21 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 46
|
Gewoon naar kantoor laten bezorgen toch? "experimental server power source" oid..
__________________ |
| | |
| | #34 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 juni 2003 Locatie: Aruba Leeftijd: 43
| Citaat:
Je kunt kant en klare pull pull setjes kopen van ondermeer Dubro. Deze zijn van ijzerdraad met een plastic laagje. http://www.shopatron.com/search/101.0?q=pull&a=8401 http://www.dubro.com/DU-BRO/index.htm Ook zijn er allerhande alternatieven uit de doe hetzelf en viswinkel maar daar ben ik niet zo in thuis. Daarnaast wordt er ook kevlar gebruikt, supersterk maar wel kwetsbaar wanneer het langs oneffenheden schuurt. Om te trimmen zit er in de 'klemmetjes' die op je servo gaan een schroefdraad waarin een asje met daaraan de kabel gaat. (check maar even de site, daar kun je het zien). Installatie gaat als volgt. Je maakt een draad op lengte door deze een beetje opspanning te zetten en te passen. Bij de juiste lengte knijp je met een loodje de draad vast. Je moet het zo zien dat je dus de draad op de servo vastzet en helemaal doorvoert naar het roer waar je de draad ook helemaal installeert maar de knoop nog niet fixeert met het loodje. Door nu iets tegen het roer te duwen haal je de speling uit de verbinding en zet je de boel licht op spanning. Vervolgens doe je hetzelfde met de tweede draad waar je het draag met behulp van het vastklemmen van een loodje vastzet op de juiste lengte (wanneer je roer recht staat dus). Fine tuning doe je vervolgens middels de 'klemmetjes' evenals later mogelijk een keer naspannen. Als je ervoor zorgt dat je de roerservo in het midden zet en de afstand tussen de draadjes op je servo en op je roer hetzelfde maakt dan zullen ze voldoende strak blijven staan in alle posities. Je kunt er tevens voor kiezen de draden in het midden te kruizen zodat e.e.a. beter in de fuselage passen maar dat is een kwestie van proberen. (pffff. ik hoop dat dit duidelijk is, zoniet zijn alle aanvullingen welkom) Motorschot zit bij mij ook als vast hoor Regards, Jock
__________________ Holiday 280, HoneyBee CP2, Hydromite, Moth 48, Puppeteer building, Yakwasp Profile, Javelin II, Crackerbox gas, Maxcat gas building www.arubarc.com | |
| | |
| | #35 (permalink) | |
| Lid sinds: 19 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 26
| Citaat:
Ben benieuwd naar de motor! Ga je hem alvast een keer in laten lopen? 4takt loopt overigens prima op 5% CP. En gefeliciteerd met je nieuwe stulpje natuurlijk!
__________________ Serval.tk | |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Jorrit, inlopen gaat dit weekend gebeuren, als je er bij wilt zijn moet je je sponsor niet te lang blijven sponsoren met je aangeboden diensten. volgende keer zal ik thuis zijn, als jij mijn sponsor even wilt sponsoren met een alternatief voor mij :P en je komt toch wel helpen witten eh Groet. ik ga weer bouwen.. Ric (nu het nog kan |
| | |
| | #37 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
| |
|
| | #38 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 24 februari 2005 Locatie: Wieringerwerf Leeftijd: 48
| Citaat:
__________________ Arjen --Life is for living, not for complaining-- | |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
ik heb de motor, zo, schrok ff maximaal: netjes volgens de handleiding, eerst alles in de olie, mooie houten propeller er op. en ff rond tornen,.. geen compressie.. AAAAAAH!!!!! vinger op de uitlaat poort.. PFFSSSssss kleppen gesteld, zoals op http://saito-engines.info/ beschreven, 1/10e mm ruimte tussen de kleppen en de (rocker arm) schommel heet dat in het nederlands ofzo? of zo iets.. iig. daarna prima compressie morgen ff n testopstelling bouwen, zaterdag proefdraaien ik ga nog een flexibele uitlaat bestellen, maar daarover later. zal asap ff n foto posten groeten. Rico |
| | |
| | #40 (permalink) |
| Lid sinds: 27 september 2002 Locatie: groningen Leeftijd: 54
|
Rico! Suggereer je nou dat Saito gloednieuwe motoren aflevert zonder compressie omdat de kleppen niet goed gesteld zijn? Kan ik me haast niet voorstellen . . . jan.
__________________ Alle mannen willen maar één ding: gelijk hebben. |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 21 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 46
|
Rico, 4 takt, je hebt compressie per 2 slagen hoor! {dat kan ik je zelfs nog vertellen als electronen verstoker}
__________________ |
| | |
| | #42 (permalink) |
|
Niek, ik weet hoe een viertact werkt grin.. nee, er was helemaal geen compressie.. maar dat is niet zo gek als de uitlaatklep niet kan afsluiten omdat de "klepstoter" (dat was em met een voelermaatje (al het benodigde gereedschap is bijgeleverd door saito!!) een mini ringsleuteltje en het kleinste imbusje de klepstoter op 1/10e mm afgesteld ![]() Maar vreemd dat ik dat zelf eerst moest doen.. anyway, zo leer je meteen je motor kennen beide kleppen meteen ff afgesteld, nu werkt ie prima. ![]() deze prop heb ik gekocht, staat heel mooi tis een 13/6, dus ik verwacht een max static toerental van 8500-9000 toeren. |
| | |
| | #44 (permalink) |
| Lid sinds: 20 juni 2003 Locatie: Aruba Leeftijd: 43
|
Mooi setje zo. Gaat de motor helemaal binnen de aluminium cowl passen? Zo'n houten prop maakt het ook meteen af. Ga die meteen op de eerste vluchten gebruiken of bewaar je hem totdat de boel getrimd is en je een beetje gewend bent? Regards, Jock
__________________ Holiday 280, HoneyBee CP2, Hydromite, Moth 48, Puppeteer building, Yakwasp Profile, Javelin II, Crackerbox gas, Maxcat gas building www.arubarc.com |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
neuh, gebruik die houten prop meteen. gewoon maar hopen dat ie nie stuk gaat eh hij past precies binnen de buiten maat van de cowling.... :P dus er moeten 2 gaten in.. net als hier ![]() ![]() maar hij steekt niet uit, en dit is blauw op zilver, je ziet het amper, ik laat de cowling blank, dus zilver op zilver.. mooi zat ik ga n testopstelling maken om men motortje op te zetten voor inlopen groeten ric |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |