![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 23 augustus 2007 Locatie: nuenen Leeftijd: 36
|
Hallo Allemaal, Door Ramses, bekend van oa http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ieverslag.html werd ik geattendeerd op een TC Tiger die te koop stons op Marktplaats. Moest nog wel worden afgebouwd maar deprijs was er naar en de tekenigen zaten er bij dus dat zou goedkomen. Graag wil ik een eenvoudig verslagje bijhouden van de afbouw . Niet zo uitgebreid als Ramses wellicht maar ik wil wel regelmatig wat posten. De bedoeling is dat we met Hemevaart op de clubdag bij Ornithos kunnen formatievliegen. Ramses en ik zijn daar alletwee lid. Wat betreft kleurenschema, daar ben ik nog niet zo zeker van. Ik ga in ieder gval voor een Niet-gele-burgerversie. Ik denk blauw zilver. Misschien ook wel groen-zilver of bruin-zilver. Maargoed zo ver ben ik ook nog niet. (suggesties??) zo kwam ie binnen Geen richtingroer en rolroeren. Roer hevels van hoogteroer aan de bovenzijde afgezaagd Slechts 1 deurtje wat schade aan de motorkap matig gerepareerd wat schade aan de vleugel Geen struts, rigging wire of control wires De olietank is er niet bij Interieur aardig maar incompleet 1 kompas mist 1 stootrand mist geen stoeltjes ed En, helaas de beloofde tekening was er 1 van Mick Harris 1:5 en niet van Toni Clark 1:4.8 Als er iemand interesse heeft in de Mick Harris tekening, dan hoor ik dat graag via PB) De tekening en wat vacuumdelen besteld bij TC. Inmiddels ook een nieuwe bestelling onderweg met de rigging wire en Proficover etc. En toen: begonnen met het richtingsroer. Kern gemaakt volgens tekening (handig die magneten!) ![]() latjes snijden en aanbrengen. Alles met witte houtlijm en een drupje CA op de hoeken zodat het mooi blijft zitten tijdens het drogen. (drogen ![]() ![]() Ondertussen begonnen met de ribjes voor de beide rolroeren (20stuks dus) ![]() In de klem met 2 triplex malletjes ![]() Op maat schuren in de mal ![]() En Voila, 20 ribjes ![]() Zo. Van het weekend weer verder Laatst gewijzigd door femmo; 11 januari 2012 om 13:46 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 september 2008 Locatie: Waalre Leeftijd: 37
|
Tof tof! De bouw is begonnen! En weer een old lady die een tweede leven krijgt! Ziet er netjes uit! Trouwens, als `t ene onderdeel droogt gewoon verder gaan met het volgende! Veel plezier met de bouw, groetjes, Ramses |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 9 november 2010 Locatie: Wildervank Leeftijd: 17
| Citaat:
Camouflage. Gallery - Category: De Barbecue Party van de VLC - Picture: Het starten van willie's Tiger Moth Gallery - Category: De Barbecue Party van de VLC - Picture: Zo de motor van de Tiger Moth loopt en nu vliegen
__________________ VLC, Spektrum DX6i, Hype U Can Fly Te Koop!, Slowflyer 'Slow shark', Das liddle Stik (ep),"I can fly"-fietskar,Turnigy Bonsai, | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 7 juli 2007 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 39
|
abbo. Mooi
__________________ In air: E-trainer; Minimag; Waiting to air:Wave; In progress:Bucker Bu180 Student; In queue: Beaufighter MkX; Cessna BirdDog; YAK 23 (all RBC). Retired:Depron Tiger Moth; BirdPuppie; Aero400; EZ-star. |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 november 2006 Locatie: Den Haag Leeftijd: 47
| Citaat:
Maar ze ziet er nu zo uit, blauw-zilver, en doet rondvluchten in Surrey:
__________________ www.henrikaper.nl | |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
__________________ www.henrikaper.nl |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 24 november 2007 Locatie: waar de A15 eindigd in t oosten Leeftijd: 31
Weblogartikelen: 1 |
leuk leuk weer een mothje erbij, Femmo, ik weet dat dre van nassau en frank hartog met de grote clark moths vliegen met de zelfde de kleurschema als jou G-AKUE alleen dan is die van dre Blauw wit en van frank Rood beige. Misschien een idee om eens contact met hun op te nemen. En anders kun je altijd nog komen kijken op de 2e stampe en oldtimer flyin . succes met restaureren Deze mooie moth verdient net als die van ramses een 2e leven greets pascal
__________________ flying is a gift from god. |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Dat groene lijntje om de staartvlakken is ook fraai! ... zit toch ook rond de vleugels? Niet heel goed te zien. Je zou kunnen vragen of die meneer nog meer foto's heeft van G-AKUE in dit schema. Ik zie nu dat je op die pagina nog voor een groter formaat kunt klikken. Had je dat ook gezien?
__________________ www.henrikaper.nl |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |