![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1801 (permalink) |
| Lid sinds: 18 december 2011 Locatie: Antwerpen Leeftijd: 40
|
Hallo Gerald, Ik gebruik wel een pultzender maar misschien dat je via een omweg tot het zelfde resultaat kan komen. Vroeger gebruikte ik een on/off ventiel voor het remmen wat makkelijk met een schakelaar bediend kon worden. Omdat dit zijn beperkingen heeft bij het remmen op een natte graspiste ben ik de elektronische ventielen gaan gebruiken van Jettronics. Niet de goedkoopste manier maar je kan het remmen mooi doseren, bij mij ook door de downstick te gebruiken. Alleen heb ik bovenop mijn gasstick een drukknop staan die ik bij het remmen induw zodat ik met een mixer de downfunctie alleen gebruik om te remmen en niet als downroer. Als extra zou je het gassignaal in dit geheel kunnen bijmixen zodat je in de vlucht bij ongewild aanraken van de remschakelaar / drukknop je hoogtefunctie niet buiten werking zet. Deze zal alleen werken met het gas op vrijloop. Het lijkt ingewikkeld maar werkt perfect! Groetjes, Johan |
| | |
| | #1802 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 5 september 2006 Locatie: Merelbeke Leeftijd: 48
| Citaat:
Is de scheur er niet gekomen door mechanische trillingen? Zo ja, zou je steeds een beetje siliconen kunnen gebruiken om de grote massa van de condensator vast te lijmen. Anders ga je met de elco ook problemen tegemoet. Verder kan ik alleen maar met veel (zeer veel) bewondering naar jouw zin voor detail kijken. | |
| | |
| | #1803 (permalink) | |
| Lid sinds: 6 mei 2005 Locatie: Kruikenstad Leeftijd: 38
|
Hoi Johan, bedankt voor het meedenken. Ik zit inderdaad aan zoiets te denken maar ben er nog niet helemaal uit. Moet er een keer voor gaan zitten maar dat komt wel goed. Citaat:
Langzaam aan weer verder gegaan aan de kist, bezig met wielbak detailering. Eerst nog effe een nieuwe luchtpomp moeten regelen, de oude was recent kapot gegaan. Het was zo'n auto bandenpompje van 15,- er was wat afgebroken aan het giet stukje. Ziet er een beetje goedkoop giet kwaliteit uit....: ![]() Ik had al een zelfde nieuwe in m'n hand toen mijn oog op een andere viel. Metalen behuizing en stevige pomp met veul meer lucht opbrengst. Dat is wel handig omdat ik grote tanks te vullen heb, 1,5 liter hoofdsysteem en 1 liter remmen/speedbrakes, dat duurde een poosje om te vullen. Met de nieuwe pomp gaat het meer dan 2x zo snel en de pomp maakt niet zoveel kabaal als die andere. Met klitteband een 4S lipo er op geknoopt die ik nog had liggen en voilá! Hij was wel iets duurder maar ik denk dat deze wel wat langer meegaat. ![]() ![]() Bij inspectie aan de wielbakken bleken twee schaal spanten helemaal weg te zijn! Waarschijnlijk precies waar de wielen tegen komen in de bak, enkele andere spanten zaten ook los. Omdat ik ze in eerste instantie niet vast wilde lijmen heb ik ze minimaal met héle kleine schroefjes vast gezet en die beginnen allemaal uit te breken. Nu tóch maar alles vast lijmen! ![]() Nieuwe spanten: ![]() Nieuwe details, de accu en halonfles. Heb wat afmetingen van mijn "mol" gekregen, tnx! Accu in wording, gemaakt van balsa en 0,5mm abs. Ik had al bijna een andere accu gemaakt die in mijn boekjes staan, blijkt dat ze een paar jaar geleden over gegaan zijn van nickel accu's naar ouderwetse lood accu's. Die zien er heel anders uit en zijn anders gemonteerd. ![]() ![]() Halonfles in wording, waar kindersurprise eieren al niet goed voor zijn! Bleek precies de juiste afmeting te hebben. ![]() ![]() Zaakje moet nog een kleurtje krijgen en wat bedrading. Hierna nog wat hydraulische leidingen en filters namaken, lekker bezig zo in de wintermaanden. Ook alvast wat verder gegaan met huid weatheren, ben een beetje aan het zoeken tussen realistisch en té veel, hieronder vind ik eigenlijk nét iets te veel, kan het zo weer wegpoetsen. ![]() Groetjes, Gerald | |
| | |
| | #1804 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2005 Locatie: biddinghuizen Leeftijd: 48
|
Schitterend die halon bottle, je moet er maar opkomen. En de inhoud?? schokolade? Nog beetje titanium kleurige verf. Ja de battery is van blauw naar rood gegaan en iets groter. De whetering vind ik niet teveel hoor, de echte wordt er ook niet mooier op met de jaren. |
| | |
| | #1805 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 2 september 2007 Locatie: noord holland Leeftijd: 32
|
Puik werk gerald! Ziet er weer gelikt uit! Vraag me af hoe ver je wil gaan met de detaillering, ga je alleen de hoofdonderdelen in de wielbak namaken? Zoals filter assy's, brake control box, abc box? Leidingen en bedrading is onbegonnen werk.... Of niet??? Weathering is een kwestie van smaak en hoe schoon die was ten tijde van je foto sessie. De luikjes steken nu wel meer af, maakt de detaillering weer makkeljjker zichtbaar van afstand. kissie word zoals chris ook al zegt toch ouder en minder mooi. Ps: kijk jij ook "wie is de mol" ??
__________________ Vision Turbine Trainer*Somethin Extra*Hegi Piper Super Cup*CG Extra 300*Great Planes P51D Mustang*Multiplex Alpha*Robbe Arcus*Gentle Lady*IHL Junior para*Futaba T12FG* |
| | |
| | #1806 (permalink) | |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
| Citaat:
Weer geweldig bezig Gerald Maar eh, verrassingseieren? wie snoept daar zoveel
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir | |
| | |
| | #1807 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 april 2005 Locatie: Veldhoven Leeftijd: 41
|
ook erg als je bij alles wat je in je handen krijgt denkt van hmmmmm, halonfles, hmmm accubak, hmmm....
__________________ www.rc-parachute.nl |
| | |
| | #1808 (permalink) |
| Lid sinds: 4 februari 2005 Locatie: City of Oss Leeftijd: 43
|
Toen ik bij Vroege Vogels foto's ging maken van de "Trusty Rusty" P-51 kreeg ik op mijn hart gedrukt dat ik de kist niet te vuil mocht namaken. En inderdaad, de hele tijd dat ik met mijn camera bezig was, is een team van 2 personen de kist aan het poetsen geweest. Dat doen ze elke zaterdag, echte liefde dus!
__________________ Any landing you survive is a good landing! (De Reddertjes, Albatros Airlines) |
| | |
| | #1809 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 2 september 2007 Locatie: noord holland Leeftijd: 32
| Ik ben r bang voor..............
__________________ Vision Turbine Trainer*Somethin Extra*Hegi Piper Super Cup*CG Extra 300*Great Planes P51D Mustang*Multiplex Alpha*Robbe Arcus*Gentle Lady*IHL Junior para*Futaba T12FG* |
| | |
| | #1810 (permalink) | |||
| Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
kleurtje op de nieuwe onderdelen: ![]() Nét als bij de echte, het pas allemaal maar nét..... ![]() Groetjes, Gerald | |||
| | |
| | #1811 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #1812 (permalink) |
| Lid sinds: 9 januari 2007 Locatie: Heesch Leeftijd: 32
|
Man, man, man, hoe doe jij dat zo snel?! Hoe heb je de labels gemaakt? (zowel die gele als de kleine op de tank)
__________________ Huidig project: WACO SRE 1/6 |
| | |
| | #1813 (permalink) |
|
Hoi Kim, ik heb gewoon héél veel vrije tijd naast m'n werk..... De meeste decals heb ik gemaakt op watertransfers/decalsheets. Deze kun je kopen bij luchtvaarthobbyshop en zijn te gebruiken in inktjetters. Heb een keer een A4 opgemaakt in microsoft foto editor, gebruik gemaakt van heel veel informatie te vinden op internet. Het ging me hier voornamelijk om de cockpit instrumenten maar heb er gelijk allerlei data plaatjes bij gezet zoals op de halonbottle te zien is. Ik heb ze geprint op clear/blanco sheet en witte sheet. Voordeel van de blanco is dat ik ze dan op aluminium plak folie (oracover) kan plakken zodat je een realistich serienummer plaatje krijgt. De witte zijn weer handig voor de cockpit instrumenten. De gele plaat had ik nog niet, heb ik in ms word gemaakt en op dun fotopapier geprint en vervolgens met spanlak geplakt. Dunne laag blanke lak erover om het af te sealen. Hieronder de decalsheets net nadat ze een blanke lak laag hebben gekregen: ![]() Groetjes, Gerald |
| | |
| | #1814 (permalink) |
| Lid sinds: 9 januari 2007 Locatie: Heesch Leeftijd: 32
|
Bedankt. Op mijn dummy motor moet ik ook zoiets. Mooi werk hoor!
__________________ Huidig project: WACO SRE 1/6 |
| | |
| | #1815 (permalink) |
|
Hey gerald, mooi hoor zo in t kleurtje! Echt gaaf om dan weer zon klein accu'tje en halon bottle geboren te zien worden. De Advanced Brake Control box: klein wit kastje vol met japanners in de rechter wielbak. Ontwikkeld door een israelisch bedrijf, RSL electronics. Zit tegen het tussenschot vd beide wielbakken, net achter de dragbrace/retract cylinder. Wat doet t ding en hoe ziet hij er uit: http://www.rsl.co.il/rsl/templates/S...654&MPPID=2654
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |