![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #152 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 augustus 2004 Locatie: Zwijndrecht NL Leeftijd: 49
| Citaat:
Gerald, ik heb de "zooi" al van mijn Sabre gehaald, gewoon met een paar oude poetslappen en een beetje terpentine, ging goed bij mij want de grondlaag is blijven zitten en kan de kist nu echt netjes gaan maken. PS de zogenaamde kinderziektes zijn eruit, (net als een hoop overbodige zooi) kist is betrouwbaar, start binnen 30 tot 50 meter vanaf gras en kan ik nu landen binnen 50 meter ligt een beetje aan de wind, maar no problem at all. Valkenburg binnenkort Groet Ger.
__________________ A good landing is a landing where you can walk away from | |
| | |
| | #153 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2002 Locatie: Epe..HanDeBouwer en hobbyhok Leeftijd: 48
Weblogartikelen: 1 |
__________________ Bouwverslag Dragon Rapide DH-84-VH-UXG/Riama. Mijn Webcam YouTubeKanaal @HanDeBouwer |
| | |
| | #154 (permalink) |
| Lid sinds: 3 oktober 2003 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 42
| |
| | |
| | #156 (permalink) |
| Lid sinds: 6 mei 2005 Locatie: Kruikenstad Leeftijd: 38
|
...euhh, nog niet zoveel updates, weinig aan F16 gedaan afgelopen weken (maanden)... Toevallig wel afgelopen week de oude chroom lak er af gepoetst en voorbereidingen aan het treffen om een wat gangbaardere zilver lak aan te brengen, is geen hoog glans chroom maar dat is de echte in feite ook niet. Wel heb ik besloten om hem maar weer eens te gaan vliegen nadat de hoofdlagen (Zwart en zilver) erop zitten en daarna pas de gekleurde ringen aan te brengen. Die grijs tonen laten namelijk een beetje op zich wachten en ik sta te popelen om het beestje weer eens te laten vliegen. Misschien heb ik hem dan namelijk ook weer airborne op de Jetmeet te Rozenburg 24 september. Keep you posted! Groet, Gerald |
| | |
| | #157 (permalink) |
| |
| | |
| | #159 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2002 Locatie: Epe..HanDeBouwer en hobbyhok Leeftijd: 48
Weblogartikelen: 1 |
Hoi Gerald. Ziet er gaaf uit. Maar wat spuit je er nu op. Willen we natuurlijk wel even weten. Na de discusie!!! Han.
__________________ Bouwverslag Dragon Rapide DH-84-VH-UXG/Riama. Mijn Webcam YouTubeKanaal @HanDeBouwer |
| | |
| | #160 (permalink) | |
| Lid sinds: 27 september 2002 Locatie: groningen Leeftijd: 54
| Citaat:
Zijn voor mij geheel nieuwe merken . . . jan.
__________________ Alle mannen willen maar één ding: gelijk hebben. | |
| | |
| | #161 (permalink) |
|
Wat zit er op: Gewone zilver achtige metalic lak van Motip zoals je die op de auto spuit, in mijn geval nummer 55220 wat een vrij lichte variant is met een relatief fijn pigment. Deze is wél brandstof bestendig en kan ook overspoten worden. Ik heb er geen zwarte lak onder gespoten, gewoon direct op de grijze primer en dat ziet er prima uit. Wat zet je er onder....: tsja..., vliegopleidinkje gedaan, kost wat, dan maar B-merken drinken om tóch nog wat aan de hobby te kunnen besteden....je moet wat!?! Tempo komt langzaam maar zeker weer op gang, weer enkele losse onderdelen gespoten, weekend hoop ik de romp te kunnen doen. Afplakken vind ik altijd een kl**te karwei, met mij meerdere hoor ik wel eens Groet, Gerald |
| | |
| | #162 (permalink) |
|
Terwijl de meeste (Gezonde... Vandaag de romp aan de beurt om van metalic te voorzien, afgelopen week allerlei losse items gedaan waaronder ook de vleugels, kielvlak en canopy. De fluorizerende day-glow is een aparte lak, hij dekt eigenlijk helemaal niet en alle kleurverschillen van ondergrond blijf je altijd zien. Het beste resultaat krijg je door de ondergrond eerst egaal wit te maken zoals je nog op de vleugel voorlijsten kan zien: Romp nogmaals nagelopen op kleine on-effenheden en gepoetst met wasbenzine om alle vette vingers er af te halen. Daarna zaakje afgeplakt met kranten en buitengezet: (Gebruik wel oud tafeltje om vrede in huis te bewaren.... Effe blazen en......: Zilver istie dan geworden! Zelfde voor de bovenkant, nu kan hij gewoon op zijn pootjes staan, wel alles nog effe afplaken voordat de heleboel onder spuit nevel zit... En voilá, alles zit nu in de zilver verf. Nu het zaakje rustig laten drogen voordat we met afplak tape en andere kleuren gaan stoeien, misschien morgen alvast beginnen met het zwart. Groet, Gerald |
| | |
| | #165 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
| meer kan ik er niet van maken Schitterend gewoon we wachten rustig op het eindresultaat
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |