![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #751 (permalink) | |
| Lid sinds: 6 mei 2005 Locatie: Kruikenstad Leeftijd: 38
|
Bedankt allemaal, het handwerk is ook deels noodgedwongen hoor. Ook ik probeer overal de kosten een beetje te drukken en ik haal daarbij ontzettend veel genoegdoening door van niets iets te maken op een zo simpel mogelijke manier. Dat het daarbij af en toe héél wat meer tijd kost....tsja, tis hobby he? Citaat:
Vandaag begonnen met de strut onderdelen: Laatst gewijzigd door Gerald Rutten; 15 november 2009 om 15:06 Reden: kanniespelluh | |
| | |
| | #752 (permalink) |
| Lid sinds: 24 mei 2009 Locatie: De Meern, MVC Midden Nederland Leeftijd: 18
| ![]() Ongeloofelijk, wat kan jij bouwen zeg! Je hebt trouwens ook een mooie vooraad materialen liggen daar, wat zijn die zwarte cilinders? Grafiet? Tsja, toch stiekem ook wel een droom van mij om zulke dingen te kunnen maken. Ik heb nu al moeite met een strookje balsa snijden *schaam schaam*
__________________ "I Use Multi-Million Dollar Satellites to Find Tupperware in the Woods. What's Your Hobby?" |
| | |
| | #753 (permalink) |
|
Tsja....,wat doet een schaalbouwer het liefst als het buiten regent en hard waait? Beetje freumelen met schaal dingetjes, friemelen met kleine stukjes om iets te maken wat ergens op iets echt lijkt..... De kenners zullen wel weten wat dit is Laatst gewijzigd door Gerald Rutten; 23 november 2009 om 19:58 |
| | |
| | #754 (permalink) |
| Hoi Maarten, nee dat is gewoon kunstof (plastic) Om precies te zijn POM-C, ook wel bekent als delrin en is in meerdere kleuren te krijgen. Hiervan heb ik onder andere alle wiel velgen gemaakt en allerlei andere schaal stukjes die weinig mogen wegen wat je normaal van aluminium zou maken. Het onderdeeltje hierboven is ook bijna helemaal van dit spul gemaakt. Groetjes, Gerald |
| | |
| | #757 (permalink) |
|
Bedankt Jeroen en Wouter. Klopt als een bus. Een en ander in de wit gezet, begint al aardig wat te lijken. Kost toch allemaal hoopjes tijd, en dan te bedenken dat er nog een hele kist omheen moet ha ha ha! (Maarrr, ook daar wordt in de achtergrond aan gewerkt, binnenkort meer.) Losse stukjes van de neusstrut en daaronder de handel effe in elkaar geschoven. Nu weer verder aan de kromme juk waar het wiel aan zit, moet weer helemaal uit een groot blok gehakt worden. Groetjes, Gerald ![]() |
| | |
| | #760 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 16 oktober 2005 Locatie: sneek Leeftijd: 48
| |
| | |
| | #763 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Damn, dan ben ik maar een grote prutser hoor Maar daar ben ik trots op
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #764 (permalink) |
|
Vandaag de kromme strut van de neuspoot afgemaakt en verder gegaan aan de zogenaamde "scissors" die de draaing van boven en onderstrut regelt...., behoeft geen uitleg denk ik. Ook bij de juk weer begonnen met een dik blok, eerst in stukken zagen en daarna kleiner maken. Laatste stukje detail met epoxy er op geplakt en een schaal schroefje voor de wiel as: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Én klaar! ![]() Verder met die scissors. Ik heb een hekel om iets hetzelfde 2x te maken dus dat probeer ik altijd samen te doen. In dit geval twee plaatjes bij elkaar gebout zodat ik de contouren voor allebei in één keer mee frees en ze dus exact gelijk blijven. Zo kan ik het werkstuk meerdere keren uit de klem halen zonder dat ze onderling verplaatsen: ![]() Eerst binnenwerk eruit, allemaal weer hoek voor hoek: ![]() Buitenwerk: ![]() Steuntjes er af zagen en uiteindes glad frezen, tadaaa! Nu deze ook verder afwerken vannavond: Groetjes, Gerald |
| | |
| | #765 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juli 2008 Locatie: Ouddorp Leeftijd: 26
| Fantastisch wat een werk!! In één woord: VAKWERK!!! ![]() Maak je zelf ook eerst de tekenigen voordat je iets gaat maken?
__________________ www.modelvliegclubsdgo.nl |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |