![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #151 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2002 Locatie: hellevoetsluis/ MCV Voorne Putten Leeftijd: 36
|
Steve, het is inderdaad zo dat je de controller nodig hebt deze verzorgt de aan en uitschakelpuls ook als bijvoorbeeld de poot vast loopt. hij zou ook voor gelijk lopen zorgen wordt beweert maar daar heb ik nog niets van gemerkt Je kunt het systeem standaard gebruiken met ontvanger spanning als met een externe 2 cellen lipo. Het laatste heeft de voorkeur want dan gaan ze een stuk sneller. gr vincent
__________________ Pt40 (crashed), Pete n Poke 40 (ombouw naar electro), Mpx Twinstar 1 (flying), IA58 Pucara(building), Bugatti 100P(building), Hyperion Pipercup(flying), Duine Acrobat (flying) |
| | |
| | #152 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2002 Locatie: hellevoetsluis/ MCV Voorne Putten Leeftijd: 36
|
__________________ Pt40 (crashed), Pete n Poke 40 (ombouw naar electro), Mpx Twinstar 1 (flying), IA58 Pucara(building), Bugatti 100P(building), Hyperion Pipercup(flying), Duine Acrobat (flying) |
| | |
| | #153 (permalink) |
| Lid sinds: 9 april 2007 Locatie: Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles Leeftijd: 23
|
Echt een stoer toestel! Wat betreft de retracts. Extern voeden is wel prettig als je electro vliegt. Je zit er niet op te wachten dat als je met bijna lege accu wilt landen je meer stroom uit je BEC trekt dan hij kan en het hele spul er vervolgens mee stopt. Hoeveel A of mA trekken de retracts? En je overige servo's? Het optelsommetje is snel gemaakt. |
| | |
| | #154 (permalink) |
|
sorry maar als je met ditsoort toestellen nog met een BEC vliegt ben je volgens mij alsnog niet slim bezig. of je nu electrische retract hebt of niet. gr vinze
| | |
| | #157 (permalink) |
|
ligt eraan of je overe een intene bec op de esc praat of over een externe bec. ik het laatste geval zie ik weinig moeilijkheden maar de situatie waar jij over spreekt zal zich dan ook bijna niet voor doen met een externe BEC. gr vincent
| | |
| | #158 (permalink) |
| Lid sinds: 9 april 2007 Locatie: Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles Leeftijd: 23
|
ja, ik twijfelde over een interne BEC. Op zich is het model niets bijzonders qua besturing. Volgens mij zie ik zelfs geen flaps zitten, dus wat dat betreft zou je nog wel wat 'over' hebben bij een interne BEC (3A meestal). Een externe BEC is op een bepaalde manier prettiger, vooral omdat je regelaar minder warm wordt en omdat er eventueel meer stroom beschikbaar is. |
| | |
| | #159 (permalink) |
|
Jitze, besturing is inprincipe niet speciaal. echter met een 4s accu ga ik geen interne Bec mee gebruiken, als het al te krijgen is. nee deze jongen krijgt gewoon een ontvanger accu mee. gr vincent
| | |
| | #161 (permalink) | |
| Lid sinds: 22 december 2003
| Citaat:
Telemetrie werkt ongelofelijk fijn trouwens. Mooi resultaat voorlopig! grtz! Erik | |
| | |
| | #162 (permalink) |
|
@Wv. de wielen zijn de nog de standaard wieltjes die bij de kit zaten veel te klein inderdaad de correcte willen zijn een factor 4 groter . moet echter nog wel zoeken naar een manier om het asje uit de strut te persen of freezen want dat is veel te kort. De hoofdligger is nog niet doorgezaagd. echter ik denk dat ik het een en ander zo aanpas dat dat niet hoeft. @erik v Schaik; ik ben pas geleden een toestel verloren door een uitgefikte regelaar kwam met een mooi wit rookpluimpje richting terra firma. vandaar mijn voorkeur voor een separate voeding van mijn ontvanger en servo's de romp is nu ook aan de voorzijde volledig ingedekt. kan van het weekend met het staartje verder en het indekken van het midden gedeelte van de vleugel.. zal nog wel een iets beter fot plaatsen van het weekend grt, Vinze
__________________ Pt40 (crashed), Pete n Poke 40 (ombouw naar electro), Mpx Twinstar 1 (flying), IA58 Pucara(building), Bugatti 100P(building), Hyperion Pipercup(flying), Duine Acrobat (flying) Laatst gewijzigd door Vinze; 30 oktober 2009 om 22:38 |
| | |
| | #163 (permalink) |
| Lid sinds: 3 oktober 2003 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 42
|
[QUOTE=Vinze;1439110De hoofdligger is nog niet doorgezaagd. echter ik denk dat ik het een en ander zo aanpas dat dat niet hoeft.[/QUOTE] Ik ben benieuwd hoe je dat gaat oplossen. Fotoos! |
| | |
| | #164 (permalink) |
| Lid sinds: 22 december 2003
|
@ Vinze, Er is altijd een oorzaak bij een defekt. Als die te achterhalen is kan je het ook verhelpen, en ook in ander modellen toepassen. Zo heb ik zelf bijvoorbeeld zeer recent een extra module in mijn zender parallel laten monteren naast mijn spectrum module voor extra telemetrie en meer kanalen. 4 kanalen hou ik dus bezet als ik vlieg |
| | |
| | #165 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 oktober 2003 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 42
| Citaat:
Het gegeven van een doorgezaagde ligger zat me toch niet lekker en ik heb mijn documentatie er maar eens bij gepakt. Ik kom tot de conclusie dat de oplossing van Laurent B. niet klopt. Bij het origineel zaten de wielen veel verder naar voren (bij ingetrokken gear). Een deel van het wiel verdwijnt daarbij in de fairing aan de voorzijde van de vleugel die origineel ook veel groter was dan bij de kit. Eens kijken of we hier wat kunnen verbeteren. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |