![]() |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2002 Locatie: Baarn Leeftijd: 60
|
Hij ziet er redelijk schaal uit zie http://www.hegi.de -> "Neuheiten" ...... en bij "Motorflug" staat ook een 3-View
__________________ Na het vliegen is landen een NohohoHOODzaak!! |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 27 september 2002 Locatie: groningen Leeftijd: 54
|
Onder 'Motorflug' is 'ie ook te vinden: Piper PA 18. Overigens: Hegi weer terug??? Ik voel me ineens weer 15 . . . jan.
__________________ Alle mannen willen maar één ding: gelijk hebben. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 20 juni 2006 Locatie: Zutphen Leeftijd: 37
|
Ja inderdaad, Hegi weer terug. Ik weet niet hoe lang ze 'weg' zijn geweest maar de plaatjes op de website doen me terugdromen naar de tijd dat ik me begon te interesseren voor modelvliegen (halverwege jaren tachtig)..... Overigens wat mij opvalt; misschien niet geheel on-topic; de piper super cub heeft een veel groter vleugeloppervlak dan de J3 cub van Carl Goldberg die ik heb. De J3 is echter 1,98 meter en de Hegi Super Cub 1,80 meter. Heeft iemand daar een verklaring voor?
__________________ Simprop Daedalus - Carrera Favorit - Igra Air Fiesta - Tamiya Ford Bronco - Syma s026 |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 7 augustus 2004 Locatie: oss Leeftijd: 21
|
ander (dikker) vleugelprofiel ik zou het eigenlijk niet weten......
__________________ Every problem can be solved through the proper application of explosives, duct tape, teflon, WD-40, or any combo of the aforementioned items. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 20 juni 2006 Locatie: Zutphen Leeftijd: 37
|
Hmm, volgens mij telt toch alleen de draagvleugel mee? Het stabilo heeft geen 'dragende' functie. M.a.w. de werkelijke vleugelbelasting zal dus aanzienlijk hoger zijn. Ik vond hem nog vrij zwaar, 2,7 kilogram zonder apparatuur.
__________________ Simprop Daedalus - Carrera Favorit - Igra Air Fiesta - Tamiya Ford Bronco - Syma s026 |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Goed en fout Theo..... Een stabilo met een niet dragend profiel zal zich neutraal gedragen en geen draagkracht toevoegen .... een romp is een ander verhaal, in moderne 1:1 ontwerpen dragen deze zeker bij in de lift .... alleen ga je dit weer verkleinen naar een model, dan worden deze eigenschappen niet zondermeer meegenomen (lagere vliegsnelheid in een lucht die niet op "schaal" is......) ....
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Yup.... maar wanneer wordt een symetrisch profiel dragend .... juist als het onder een "bepaalde" hoek in de vlieglijn ligt ..... stabilo's worden geacht parallel met de vlieglijn te liggen en daarmee zich neutraal t gedragen.
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 27 september 2002 Locatie: groningen Leeftijd: 54
|
Graupner had vroeger (nu nog?) zwevers met een dragend profiel (Dandy, Amigo II). Daar was het meetellen verantwoord; het zwaartepunt lag ook wat verder naar achteren. Probleem was een beetje als je in een duik terecht kwam: kreeg je hem er haast niet uit . . . jan.
__________________ Alle mannen willen maar één ding: gelijk hebben. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |