![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Bekijk resultaten enquête: Wat vindt u van dit bouwverslag? | |||
| Goed, ga er mee door. | | 36 | 100,00% |
| Kan beter; geef een reactie........ | | 0 | 0% |
| Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #467 (permalink) |
| Lid sinds: 15 september 2004 Locatie: Kimswerd Leeftijd: 61
|
Hi scalefans, Een kleine upgrade zodat jullie weten dat er nog steeds wat gebeurt. ![]() Wat kleine spuitwerk gedaan, zodat alles weer dezelfde kleur heeft. ![]() Hier moet de krukkast van de nieuwe dummymotor uit ontstaan. De bus heeft precies de goede maat met 1,5 millimeter glasmat erop. In de bus is met epoxy een balsa plug gelijmd die in vorm werd gedraaid. De rest komt nog. Wordt vervolgd, Bert |
| | |
| | #469 (permalink) |
|
Hi scalefans, Weer wat stapjes gemaakt in de bouw. ![]() De vorige editie al een begin gemaakt met de krukkast van de dummymotor. Inmiddels passen de cilinders. ![]() De cilinders en de cilinderkoppen zijn ook gereed en straks kan de montage van het geheel beginnen. Ik moet eerst nog even bepalen wat ik eerst in de verf zet voordat de montage begint. ![]() Een hele klus om de lederen cockpitrand weer aan te brengen, maar een paar avondjes "naaiwerk" zorgt weer voor een stukje afwerking. ![]() Vandaag heb ik de postmerken weer aan gebracht. Een precies werkje om het materiaal en de rompbekleding niet te vernielen. Onderaan is te zien dat ook de "bom" weer voorzien is van de gele striping. Nu nog wat teksten en dan is dat ook weer gereed. Wordt weer vervolgd, Bert |
| | |
| | #473 (permalink) | |
| Citaat:
De cilinderkopjes zijn op het ronde deel 40,2 millimeter. Bovenin wordt het iets breder uiteraard. Groeten, Bert | |
| | |
| | #474 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 16 oktober 2005 Locatie: sneek Leeftijd: 48
| Citaat: Groeten, Peter |
| | |
| | #477 (permalink) | |
| Citaat:
Als je op de foto de achterste cilinderkop ziet dan kun je zien dat daar een andere verhouding is toegepast (minder microballoons). Daarna heb ik de anderen gemaakt met toepassing van de gewichtsdelen epoxy en harder en vervolgens in het maatbekertje (Medicijnenbekertje) de microballoons tot een bepaald volume gevuld. Hoe meer microballoons hoe lichter het werk wordt en hoe minder het in de hoeken en gaten van de mal kruipt. ![]() Groet, Bert | |
| | |
| | #480 (permalink) |
| |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |