![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 oktober 2003 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 42
|
Ton schreef in een ander draadje: Citaat:
Dus als iemand nog nuttige informatie heeft voor de bouw / documentatiemap, houd ik mij aanbevolen. Ook verwijzingen naar sites met foto's van originelen en modellen zijn welkom. Bedankt alvast! Ondertussen verzameld: - Squadron/signal publications nr 153, Beaufighter in Action - Profile publications 137, Beaufighter I & II - Modellers Datafile nr.6, The Bristol Beaufighter - AJ press nr. 74, monografie lotnicze, Bristol Beaufighter - Warpaint series nr. 1, Bristol Beaufighter - Osprey - Beaufighter aces of WWII - Pilot's notes - Air Publication 1721 A, F & J - Pilot's notes - Air Publication 1721 B - Pilot's notes - Air Publication 1580 B Laatst gewijzigd door WV; 12 september 2009 om 23:20 Reden: nieuwe documentatie | |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Ik ben er nog niet uit welke het gaat worden, maar waarschijnlijk een van de latere versies Mk VI of Mk X vanwege de multirole-configuratie. Daarnaast vind ik een exemplaar met invasiestrepen wel tot de verbeelding spreken. Verder ben ik nog op zoek naar een sponsor voor dit hebbedingetje provenance fighters, aircraft for sale Is weer eens iets anders als marktplaats of ebay. |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Heeft iemand het artikel over de 93" Beaufighter van John Ranson uit RC Scale International van nov/dec 2003? Verder ben ik bezig om op basis van bestaande bouwtekeningen en driezijden aanzichten een nieuw model te tekenen met een spanwijdte van een meter of twee, met het idee om daar tzt een freesset van te laten maken. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 17 september 2006 Locatie: Haarlem Leeftijd: 46
|
Wouter, Heb alle RCSI's (op nummer 2 na), kan een copytje maken van de Ranson Beaufighter als je wilt, stuur maar een PB voor het adres waar het heen moet Er staan ook nog enkele reviews over de Toni Nijhuis Beaufighter 70", interesse?? Ralf
__________________ Mijn Camel:http://www.modelbouwforum.nl/forums/...tml#post564694 |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 3 december 2003 Locatie: Utrecht, bouwen aan de toekomst :D
|
Ik zie dit draadje nu pas Is dit boek misschien iets voor je? http://www.avions-bateaux.com/en/cat...logue_906.html
__________________ FunFly: Lekkere ragbak, Rory: zweven is toch even wennen, Wigens: start bouw, Corsair: en nu maar schuren |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Ralf, Fantastisch! De review van de Toni Nijhuis Beaufighter heb ik al van Teus ontvangen. Bedankt alvast. Je krijgt een pb'tje. Arvid, Bedankt voor de suggestie |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 3 december 2003 Locatie: Utrecht, bouwen aan de toekomst :D
|
Ahh, nu ziet ik ut. Had niet op het boek gekeken, in de titel er naast staat 75, op het boek 74
__________________ FunFly: Lekkere ragbak, Rory: zweven is toch even wennen, Wigens: start bouw, Corsair: en nu maar schuren |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Hee Wouter, Om je alvast een idee te geven hier vast wat foto's Morgen stuur ik een copytje naar je Plaatje niet? Wat is hier nu nog aan toe te voegen? Hier nog een plaatje van zijn tekening (2.37m span) Kon het niet nalaten ff een plaatje te schieten van een bouwverslag (om van te watertanden!) van 'onze eigen' Arado Blijft een HEEEEEEEELE mooie kist die Beaufighter (Heb alweer spijt dat ik mijn RBC-beau aan Frodo heb verkocht) Groet, Ralf
__________________ Mijn Camel:http://www.modelbouwforum.nl/forums/...tml#post564694 |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Ah, Teus is me al voor geweest hoor ik net (heeft toch zijn voordelen die ploegen-dienst) Teus, als je voor mij een paar blaadjes zou willen PDF'fen van issue #2 dan heel graag! Je weet mijn smaak qua vliegtuigen inmiddels wel ongeveer denk ik, schat zelf maar in wat waardevol is... (De 'early fliers' column van Tom Polapink doet het erg goed bij me) Super! Alvast dank, Ralf
| | |
| | #14 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
De tekeningen heb ik hier liggen, zien er imposant uit. Als je beter kijkt dan zijn ze wel erg 'basic', maar met goede documentatie is er wel een mooie schaalkist van te maken! Maar goed, eerst maar eens aan het tekenen gaan, de afmetingen volgen later. | ||
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
Wil tzt toch nog eens naar een 2-motorige kist dus wie weet? Als ik je ergens mee helpen kan.... Groeten, Ralf
__________________ Mijn Camel:http://www.modelbouwforum.nl/forums/...tml#post564694 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |