![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #151 (permalink) | |
| Lid sinds: 9 april 2007 Locatie: Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles Leeftijd: 24
| Citaat:
zie: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ml#post1435944 De Porter ligt weer even te wachten (paar weekjes terug een kleine update). Er moeten wat simpele depronnetjes afgemaakt worden tussendoor. Vorige week heb ik een RC parachute gekocht. Lijkt me erg leuk, en hij is op de fiets mee te nemen naar het veld. Heb jij toevallig nog een leuk kistje om hem omhoog te brengen
__________________ Veel en bouwen.
| |
| | |
| | #152 (permalink) |
| Lid sinds: 31 juli 2005 Locatie: Red Eagles Dordrecht
|
Hoi Jitze, Heb zelf nog nooit een RC-parachutje zien vliegen ben best wel niewsgierig hoe dat vliegt/zweeft. Denk niet dat het gaat lukken met m'n elektrootje van 1100 gram. Gezien het gewicht is het meer iets voor een Biglift of natuurlijk een zelfgebouwde Porter Kan je zoiets niet met een elastiek in de lucht schieten? Als het vanmiddag een beetje weer ga ik na de club. misschien zie ik je daar wel met parachute. Gr. Ronald |
| | |
| | #153 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
Heb je ook foto's van je vorderingen met glassen? Ik ga op korte termijn ook een TF Spit afbouwen en kan alle info goed gebruiken. Top kist Wanneer ben je helemaal gereed?
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| | #154 (permalink) |
|
Hoi Burp, heb de glasfase al een poosje achter de rug, zie hiervoor blz. 6 permalink 86 van dit draadje. Leuk dat je ook een TF-spitje aan het bouwen bent (tzt een reunie?) Als je nog ergens info van wilt hebben laat het weten svp. Gr. Ronald |
| | |
| | #155 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
Ik neem de Spit over van iemand die de gehele ruwbouw vrijwel gedaan heeft (erg netjes) Afbouw, glassen, cockpit, retracts etc moet nog allemaal gedaan worden dus nog ruim voldoende werk. Ik meld me zeker met vragen hier indien noodzakelijk en er komt uiteraard een topic over
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire Laatst gewijzigd door Burp; 16 november 2009 om 12:51 |
| | |
| | #157 (permalink) |
|
Hoi Arno, De retracts zonder de Robostruts zien er inderdaad mager uit. Heb de Robostruts van Robart ingebouwd, Serie 380 - 3/8" Dia. Robart Mfg. R-C Model Airplane Parts Gr. Ronald |
| | |
| | #158 (permalink) |
| Lid sinds: 15 augustus 2008 Locatie: Heelsum, Gelderland. Leeftijd: 34
|
Vervangen deze struts de stangen of maak je deze er omheen? Ik zag ook strut covers staan, welke maat zou ik dan nodig hebben? Bedankt voor de reaktie trouwens. Laatst gewijzigd door Arno78; 17 november 2009 om 19:41 |
| | |
| | #159 (permalink) |
|
Hoi Arno, Deze struts vervangen voor een gedeelte de stangen van de retracts. De stangen moeten zover ingekort worden zodat ze ± 17 mm. nog in de Robostrut steken. Welke maat? In mijn geval een Robostrut Serie 380 - 3/8 op een 606HD 3/16 wire pneumatic retract. Robart heeft hiervoor een mooi lijstje gemaakt. Robart Mfg. R-C Model Airplane Parts Gr. Ronald |
| | |
| | #161 (permalink) |
|
@ Arno: Waarschijnlijk bedoel je deze strutcovers. Robart Mfg. R-C Model Airplane Parts Heb ze wel eens bij Hobbyin Waalwijk gezien. Weer eens tijd voor een update: De zwart grijzige loopvlakken op de vleugels gespoten. Deze later maar nog eens voorzien van slijtplekken. Het groen ziet er weer een beetje vaal uit, dit omdat alles ligt geschuurd is met korreltje 1000. Later met de matte blanke lak erover komt de juiste kleur weer terug. ![]() Het rood wit en blauw op de staart en een opzetje voor de beletering: ![]() Dankbaar gebruik gemaakt de tutorial http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ml#post1457630 Heb het doorzichtige papier voor de laserprinter besteld. Na het printen is het wel opassen want het gedrukte zwart zit niet zo stevig op het decalpapier (mogeljkheid voor weathering), later dit met de matte 2K lak sealen. ![]() Klein detail tussendoor, de spanningsregelaar achter de stoel, gemaakt van wat stukjes balsa. geweatherd met wat aluminium en brons verf. ![]() Ook dankbaar gebruik gemaakt van de tutorial http://www.modelbouwforum.nl/forums/...-avia-bh3.html Voor de textuur wat micro balloons door de aluminium verf gemixt. Hier en daar ook de beplating en details met aluminium verf geweatherd. ![]() Het stoeltje afgemaakt en een kleurtje gegeven: ![]() ![]() ![]() Groeten, Ronald |
| | |
| | #163 (permalink) |
| Lid sinds: 27 september 2002 Locatie: groningen Leeftijd: 54
|
Lekker bezig! Mag ik een suggestuie doen om hem nog mooier te maken? Het staartwieltje hangt aan een wat iel stangetje . . . ![]() Kun je daar niet wat omheen maken? jan.
__________________ Alle mannen willen maar één ding: gelijk hebben. |
| | |
| | #165 (permalink) |
| Lid sinds: 23 oktober 2004 Locatie: Nieuw vennep Leeftijd: 45
|
Ik ben net begonnen aan de ruwbouw van de TF spit, maar als ik het zo zie heb ik nog een jaar of 6 knutselen voor boeg Het ziet er erg fraai uit allemaal! Mijn complimenten! De bouwdoos zelf is qua passing netjes uitgevoerd, maar ik vind de kwaliteit van het hout matig, erg zwaar allemaal. Hoe komt het zwaartepunt uit bij deze kist? Ik ben van plan er een Os FS70 in te zetten, maar ik vrees dat er nog wel een klomp lood bij mag! Hoe dan ook, fraai werk tot nog toe, ga zo door! ik ben erg benieuwd naar de vliegervaringen! grtz Guido
__________________ modelvliegen sinds 1980 indoor, freeflight, peanuts,en de laatste 25 jaren rc .En sinds kort een micro-heli....<zweet>. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| spit, spitfire, spitje, top flite |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |