![]() |
| | #151 (permalink) |
| Lid sinds: 17 september 2006 Locatie: Haarlem Leeftijd: 46
|
Hallo Kim, Het is een hele mooie konstruktie, maak je geen zorgen Bij de grotere kisten is vaak het stabilo aan transportschade onderhevig en mag dus best robuust zijn Tevens is een sterke rand (door je sandwichkonstruktie) beter bij het bespannen straks. Als je alleen latjes zou nemen heb je kans dat de bespanning ze 'intrekt' door de spankracht, nu dus niet Je had gewicht kunnen besparen door het 2,5mm balsa erg licht uit te kiezen (heb je waarschijnlijk al gedaan in de winkel) Vaak moet er bij dubbeldekkers extra lood in de neus om het zwaartepunt goed te krijgen, besparing in de staart is dan de beste oplossing Probleem is dus een keuze die je maken moet: sterk of licht, meestal een compromis Door je grote vleugeloppervlak hoef je je niet zo'n zorgen te maken om het gewicht denk ik Dus mijn advies: lekker laten zo! Ziet er verder heel mooi uit! Ga gewoon zo door zou ik zeggen ![]() Groeten, Ralf |
| | |
| | #152 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Ik denk ook dat het wel mee zal vallen Kim. Doordat het er degelijk uitziet lijkthet ook direct veel zwaarder terwijl het niet veel zwaarder zal zijn dan gebouwd uit alleen ribben maar wel steviger. Echter is het wel zo dat door zijn korte neus je het liefst zo min mogelijk gewicht in de staart wilt hebben (of je moet een vet overmeten zware motor willen toepassen). Ik liep tegen hetzelfde probleem aan bij mijn http://www.modelbouwforum.nl/forums/...hlight=stinson en kon dan ook een zware motor kwijt zonder problemen en had toen ook nog een absurd grote zware ontvangerakku helemaal in de neus om hem op zijn cg te krijgen. Voor jou misschien een grote zware kist maar geloof mij dat ie net zo lekker vliegt als een kleine lichte kist. en ik denk zelfs nog veel lekkerder omdat je met zo`n model veel meer "voldoening" ervan krijg als je er mee vliegt.
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #154 (permalink) | |
| Lid sinds: 27 september 2002 Locatie: groningen Leeftijd: 54
| Citaat:
![]() Eventueel moeten deskundologen hier maar even hun licht over laten schijnen . . . ![]() Ik vind het uitstekend om Kim een hart onder de riem te steken, maar er moet geen onzin verkocht worden. ![]() Vanaf een zekere gewichts-/afmeting-verhouding vliegt het echt niet lekker meer, hoor. ![]() jan.
__________________ Alle mannen willen maar één ding: gelijk hebben. Laatst gewijzigd door jan brilman; 29 februari 2008 om 15:18 | |
| | |
| | #155 (permalink) |
| Lid sinds: 9 januari 2007 Locatie: Heesch Leeftijd: 32
|
Bedankt voor alle reacties. Nou ja, ik bouw gewoon verder en kijk wel hoe ik uit kom. Eerste helft van 1 hoogteroer is klaar: ![]() Blijven zagen en plakken...........
__________________ Huidig project: WACO SRE 1/6 |
| | |
| | #156 (permalink) |
|
| | |
| | #157 (permalink) |
|
| | |
| | #158 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Heel wat werk Kim, zo`n stabilo en hoogteroeren maar het komt er wel zeer goed uit te zien ![]() En dan straks lekker balsastof inhaleren
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #159 (permalink) |
|
Bedankt Berto. Ja, ik moet het profiel nog controleren voor ik ga schuren. Moet wel schaal blijven allemaal hè!
| | |
| | #160 (permalink) |
|
Hèhè, het stabilo en hoogteroeren zijn gebouwd. Was wel een hele klus maar ik vind wel dat het de moeite was.
| | |
| | #161 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2002 Locatie: Epe..HanDeBouwer en hobbyhok Leeftijd: 48
Weblogartikelen: 1 | ![]() ![]() Mooi werk Kim. Op naar het volgende. Han.
__________________ Bouwverslag Dragon Rapide DH-84-VH-UXG/Riama. Mijn Webcam YouTubeKanaal @HanDeBouwer |
| | |
| | #162 (permalink) |
| Dankjewel Han. Ik heb nog niet besloten precies wat het volgende is... Ik denk het stukje maken dat de twee hoogteroeren verbindt en de scharnieren. Ik denk dat het beter is om dat voor het shuurwerk te doen, want dan weet ik zeker dat de afstanden kloppen. Verder heb ik zo lopen denken dat het misschien wel beter is om de vleugels te maken voordat ik het stabilo aan de romp vastzet, om te controlen dat alles recht is ten opzichte van elkaar. Zo heb ik het voorheen altijd gedaan in ieder geval. Of doen jullie daar niet aan? Met touwtjes van de vleugeltips enzo...
| | |
| | #163 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2002 Locatie: Epe..HanDeBouwer en hobbyhok Leeftijd: 48
Weblogartikelen: 1 |
Hoi KIm. Even gekeken hoever je nu was. Je kunt nu wel met de vleugels beginnen. Dan kun je als die klaar zijn alles in 1 keer uitlijnen. En kun je de instelhoek ook mooi controleren voordat alles vast zit. Zo heb ik dat bij de beech ook gedaan. Succes verder. Han.
__________________ Bouwverslag Dragon Rapide DH-84-VH-UXG/Riama. Mijn Webcam YouTubeKanaal @HanDeBouwer |
| | |
| | #164 (permalink) | |
| Citaat:
Ik krijg vaak geen email meer van het forum. Is heel vervelend. Mijn abo's staan er wel gewoon... Maar goed. De vleugels dus... Moet ik eerst weer wat besluiten gaan nemen wat de verlichting en inbouw van servo's betreft. Ik maak ook wat andere wijzigingen aan de tekeningen. Moet ik allemaal eerst even recht hebben.
__________________ Huidig project: WACO SRE 1/6 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |