![]() |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 9 januari 2007 Locatie: Heesch Leeftijd: 32
|
Gisteren is het hout binnengekomen. Dus ik ben maar begonnen met het (hand)figuurzaagje. ![]() ![]() Ik vind het resultaat wel voldoende netjes geworden. Het gaat makkelijker dan ik had verwacht. Straks maar zien hoe dat gaat met de onderdelen van echt triplex...
__________________ Huidig project: WACO SRE 1/6 |
| | |
| | #32 (permalink) |
|
Ben begonnen met plakken: ![]() ![]() Ik ben wel heel benieuwd hoe zwaar het allemaal gaat worden, ik ben een lichtere constructie gewend, maar goed...
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 27 september 2002 Locatie: groningen Leeftijd: 54
|
Het lijkt of je met witte houtlijm plakt. Prima spul, maar vastzetten met slechts drie knijpertjes lijkt me niet adequaat. Zie je geen mogelijkheid zo'n latje over de hele lengte aan te drukken? Met gewichtjes oid.? (De twee delen moeten elkaar bij voorkeur stevig aan-raken! )Ziet er verder goed uit! :P jan.
__________________ Alle mannen willen maar één ding: gelijk hebben. |
| | |
| | #34 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Huidig project: WACO SRE 1/6 | |
| | |
| | #35 (permalink) |
|
Ik ben dus inderdaad gebruik gaan maken van zware voorwerpen om gewicht te leggen op drogende onderdelen. Wat denken jullie van het volgende: De bovenste vleugels zijn los van elkaar. Volgens het ontwerp wordt deze kist gebouwd met één servo voor de twee rolroeren, in de romp geplaats met stangen door de vleugels heen. Ditzelfde geldt voor de flaps, weer één servo, met stangen door de vleugels heen. Voordelen: 2 servo's ipv 4 = lichter en goedkoper, geen kabeltjes om te moeten koppelen bij opbouw van de kist op het veld. Nadelen: Mechanische koppeling bij opbouw kist op het veld, alles moet mechanisch afgesteld worden, mechanische dingen in de vleugels die kapot kunnen gaan. Wat zijn jullie gedachten hierover?
| | |
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Ik zou het met 4 servo`s bouwen. Of dan toch elk rolroer een eigenservo geven en de flaps met 1 servo. Vooral "gescheiden" rolroeren is lekker met het kunnen instellen van diferentiaal uitslagen om het haakeffect te compenseren. Mechanisch kan dit ook wel maar dan ben je lang bezig met testen wat de juiste uitslagen zijn. Met een 2 rolroerservo`s is dit veel eenvoudiger te doen.
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #37 (permalink) | |
| Citaat:
Ben benieuwd of dat me lukt... Advies over elektronica producten voor de verlichting trouwens ook harteljk welkom. Er moeten in de vleugels 2 landingslichten, één rood en één groen navigatielichten, en een witte in het richtingsroer. Landingslicht zie je hier (ingeklapt dan):
| | |
| | #38 (permalink) |
|
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2002 Locatie: Epe..HanDeBouwer en hobbyhok Leeftijd: 48
Weblogartikelen: 1 | ![]() ![]() Ha die Kim hier een voorbeeldje. Hoe het in de beech zit. Als je echt zo ver bent heb ik nog wel een ander plaatje(effe Maken) Groeten Han.
__________________ Bouwverslag Dragon Rapide DH-84-VH-UXG/Riama. Mijn Webcam YouTubeKanaal @HanDeBouwer |
| | |
| | #40 (permalink) |
| Lid sinds: 2 april 2007 Locatie: Zoetermeer
|
Ha die Han, Dat is nog eens een lichtje opsteken. Ziet er moooi afgewerkt uit. Wat gebruik jj trouwens voor lijm ? Althans wat heeft jou voorkeur.... Houtlijm, constructielijm, of epoxy... Groet, Martin
__________________ Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2002 Locatie: Epe..HanDeBouwer en hobbyhok Leeftijd: 48
Weblogartikelen: 1 |
Ha die Martin. Die is aan het snuffelen hoe de verslagen er uit zien. Zonder gekheid ik gebruik het meest witte houtlijm. Blauwe Bison. En zo af en toe bizon konstructielijm. En secondenlijm is bijna uit de gratie hier. Oja en 5 min Epoxy dat is ook handig spul. Zo nu weet Kim ook weer wat meer. Groeten HanDeBouwwer.
__________________ Bouwverslag Dragon Rapide DH-84-VH-UXG/Riama. Mijn Webcam YouTubeKanaal @HanDeBouwer |
| | |
| | #43 (permalink) | |
| Citaat:
| | |
| | #44 (permalink) | |
| Citaat:
Om twee rolroer servo's op één kanaal te zetten? Ik wist niet dat je daar zoiets duurs voor moest hebben, ik dacht dat er eenvoudige kabeltjes voor bestonden
| | |
| | #45 (permalink) | |
| Lid sinds: 27 september 2002 Locatie: groningen Leeftijd: 54
| Citaat:
Dit zijn dus wel hele bijzondere, intelligente kabels. :P Kijk maar wat er staat: Mit dem programmierbaren V-Kabel 2 können Sie vier Servos auf einen Kanal legen und trotzdem für jedes Servo getrennt die Laufrichtung, die Mittelstellung, die Servowege, die Wegbegrenzung, die Stellgeschwindigkeit und sogar eine Fail-Safe Position einstellen jan.
__________________ Alle mannen willen maar één ding: gelijk hebben. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |