![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Bekijk resultaten enquête: Bouwen is voor mij 50 % van het plezier van modelvliegen | |||
| Ja, mee eens | | 52 | 86,67% |
| Nee, niet mee eens | | 8 | 13,33% |
| Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #151 (permalink) | |
| Lid sinds: 7 juli 2007 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 39
| Citaat:
b
__________________ In air: E-trainer; Minimag; Waiting to air:Wave; In progress:Bucker Bu180 Student; In queue: Beaufighter MkX; Cessna BirdDog; YAK 23 (all RBC). Retired:Depron Tiger Moth; BirdPuppie; Aero400; EZ-star. | |
| | |
| | #152 (permalink) | |
| Citaat:
Het klepje is gemaakt van 3 mm balsa. Doordat de bodem van de Birddog iets rond loopt, komt er vanzelf al iets spanning op te staan als je het klepje sluit. Dit kwam mij wel goed uit, want dan blijft het borgpennetje goed zitten. Aan de voorzijde twee lipjes gemaakt die onder de bodembedekking schuiven. ![]() Ik heb dus een borgpennetje gebogen van 2mm verenstaal, daarna een passend stukje pushrod aan de binnenzijde van het klepje gelijmd zodat de borgpen daar doorheen kan schuiven. Ik heb een sleufje in het klepje gemaakt, waar het haaks gebogen stukje verenstaal doorheen steekt, naar de buitenzijde. Stukje pushrod heb ik vervolgens ingedekt met balsa, zoals op eerdere foto's te zien was. Dit is de stand als het klepje open is ... ![]() ... en dit is de stand als de klep gesloten zou zijn. Zoals je ziet heb ik wat 1,5 mm stripjes aan de binnenzijde geplakt, dit is puur voor de stevigheid. ![]() Nog een detailfoto van het borgpennetje. ![]() Als het klepje op z'n plaats ligt, valt het borgpennetje in het bovenste gaatje. ![]() Stijn, ik hoop dat het je zo duidelijk is geworden ? Anders stel je j evraag maar weer in dit topic. Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | ||
| | |
| | #153 (permalink) |
| Lid sinds: 16 januari 2006 Leeftijd: 20
|
Heb even de algemene draad doorgenomen in het topic. Ziet er prachtig uit Menno. Als ik dit soort dingen zie krijg ik altijd weer prikkels om snel aan m'n Nomad te beginnen.. en ik denk dat ik dat ook maar ga doen ook
__________________ To be old and wise, you have to be young and stupid first |
| | |
| | #154 (permalink) |
|
Hoi Maurits, moet je zeker doen, want de Nomad is het waard Ik heb ook de tekening van de Nomad op m'n harde schijf staan, wellicht dat ie er ooit nog eens komt .Ik houdt wel van afwijkende kisten, je ziet tegenwoordig zoveel van hetzelfde vanwege al die ARF's. Bouwen geeft een originelere kist en een veel meer plezier Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #155 (permalink) |
| Lid sinds: 16 januari 2006 Leeftijd: 20
|
Ben ik het zeker mee eens Menno. Na een volledig afgebouwde kist en na een geslaagde eerst vlucht vind ik toch leuker dan een ARF, doordat het toch allemaal met de hand is gebouwd met een hoop energie
__________________ To be old and wise, you have to be young and stupid first |
| | |
| | #156 (permalink) | |
| Lid sinds: 9 maart 2007 Locatie: Denekamp Leeftijd: 17
| Citaat:
thnx menno, snel verder bouwen stijn
__________________ te koop enzo: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...opruiming.html | |
| | |
| | #157 (permalink) | |
| Citaat:
b
__________________ In air: E-trainer; Minimag; Waiting to air:Wave; In progress:Bucker Bu180 Student; In queue: Beaufighter MkX; Cessna BirdDog; YAK 23 (all RBC). Retired:Depron Tiger Moth; BirdPuppie; Aero400; EZ-star. | |
| | |
| | #158 (permalink) |
|
Hoi Bram, als je vliegt "hangt" het landingsgestel er aan en zitten de struts er aan vast. Het landingsgestel heeft niet veel gewicht, en de struts zullen als het goed is een kracht leveren die juist naar boven trekt, geen of weinig belasting voor de moeren / schroefdraad dus. Bij het landen komt er wel wat kracht op. maar die zou de benen van het landingsgestel naar achter (van de neus gezien) duwen. Die kracht wordt opgevangen door de benen zelf, want die zijn immers van een haakse bocht voorzien en in de bodem van de romp gefixeerd. Ik denk dus dat het wel meevalt met de krachten die er op komen. De tekening /bouwbeschrijving geeft aan dat het zo moet, ik heb Ton ook niet zien afwijken. Ik vertrouw er dus maar op Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #159 (permalink) |
| Duidelijk...
__________________ In air: E-trainer; Minimag; Waiting to air:Wave; In progress:Bucker Bu180 Student; In queue: Beaufighter MkX; Cessna BirdDog; YAK 23 (all RBC). Retired:Depron Tiger Moth; BirdPuppie; Aero400; EZ-star. |
| | |
| | #160 (permalink) |
|
Kan merken dat het weer mooi weer is. Wordt rustiger op MBF ![]() Om je te motiveren, kwam deze foto tegen ban de watervliegevent van april jl.
__________________ In air: E-trainer; Minimag; Waiting to air:Wave; In progress:Bucker Bu180 Student; In queue: Beaufighter MkX; Cessna BirdDog; YAK 23 (all RBC). Retired:Depron Tiger Moth; BirdPuppie; Aero400; EZ-star. |
| | |
| | #161 (permalink) |
|
Hoi Bram, leuke foto ... we hebben dus wel wat gemist Wat betreft die foto, leuke kist, maar niet schaal. De echte had een soort extra stabi's op de staartvin, kijk maar ... ![]() Neemt niet weg dat het een leuk kistje is ... enne, deze vliegt al Zo ver ben ik (en jij helemaal) nog niet Mijne ligt ook even stil, wil even dat RAdix toestelletje afbouwen zodat ik met dit mooie weer s'avonds even wat op kan gooien. Grtz, Menno
| | |
| | #162 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Die Bird Dog van Alex (sontegerath oid) was zeker mooi, iheb nog even met hem staan te praten en gezegd dat alleen de GWS stickers er nog af moeten voor een nog schaler uiterlijk maar dat was voor de volgende keer Wat betreft die extra kielvlakken zie je dat wel meer bij waterkisten, ook mijn Super Decathlon zou ze moeten hebben maar voor die paar keer vanaf het water doet ie het maar zonder
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #164 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Ach, hij vliegt er in ieder geval mee
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #165 (permalink) | |
| Lid sinds: 27 september 2002 Locatie: groningen Leeftijd: 54
| Citaat:
(Jazeker; die van mij vliegt op de Scale Meeting ook! ) jan.
__________________ Alle mannen willen maar één ding: gelijk hebben. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |