![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Bekijk resultaten enquête: Bouwen is voor mij 50 % van het plezier van modelvliegen | |||
| Ja, mee eens | | 52 | 86,67% |
| Nee, niet mee eens | | 8 | 13,33% |
| Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
|
Hey tip, dat is vreemd, ik zie alle foto's. Het zijn links naar RCGroups, kan dat niet op mbf ? Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #32 (permalink) |
|
De foto's van RCGroup stonden naar MBF gelinkt maar dat is door RCGroup aangepast en niet meer mogelijk vandaar de kruisjes. Voor mij te veel werk om alles weer op nieuw te linken, heb wel een paar aangepast en opnieuw geupload maar vond het wel goed zo en zonde van de tijd. Heb vandaag je CD's ontvangen en met zo'n 600Mb gevuld en net ook weer op de post gedaan zijn dus alweer op de terugweg. Zo genoeg geklets laat nu maar weer een paar plaatjes zien want die van mij zijn oud nieuws, we willen die van jou Birddog zien. Ton | |
| | |
| | #33 (permalink) | ||
| Lid sinds: 7 juli 2007 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 39
| Citaat:
Duidelijk. Is wel handig, dan kan je dus je vleugels afnemen en zijn ze niet zo achterlijk groot. tweemaal 65 cm is handiger dan eenmaal 140 cm (uitgaande van een romp van 10 cm)... Citaat:
Zal niet te veel moeilijke vragen meer stellen
__________________ In air: E-trainer; Minimag; Waiting to air:Wave; In progress:Bucker Bu180 Student; In queue: Beaufighter MkX; Cessna BirdDog; YAK 23 (all RBC). Retired:Depron Tiger Moth; BirdPuppie; Aero400; EZ-star. | ||
| | |
| | #34 (permalink) | ||||||
|
Hallo trouwe lezers, Citaat:
Citaat:
@Bram, hier spreekt een kenner, weer wat geleerd. Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Morgenochtend start ik echt
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |||||||
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 9 maart 2007 Locatie: Denekamp Leeftijd: 17
|
ah mooi, het begin is er je mag me gewoon stijn noemen hoor stijn tip
__________________ te koop enzo: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...opruiming.html |
| | |
| | #36 (permalink) | |
| Citaat:
![]() Even omdat ik dit draadje steeds kwijt ben: I am building the new RBC BIRDDOG - RC Groups Sorry Ton, maar we gaan hier denk ik regelmatig kijken Draadje net uit. Extreem leerzaam. Naast bouwstappen ook de beplating effecten van spuiters. Echt creatief. Heeft iemand een idee hoe ze dat wearing doen? Heb ik nog niets over kunnen vinden. Zou haast zo'n kit gaan kopen
__________________ In air: E-trainer; Minimag; Waiting to air:Wave; In progress:Bucker Bu180 Student; In queue: Beaufighter MkX; Cessna BirdDog; YAK 23 (all RBC). Retired:Depron Tiger Moth; BirdPuppie; Aero400; EZ-star. | |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
Hoi Menno, Omdat je toch niet kan kiezen, ff interessant linkje. Air-Britain : cessna birddog Staan er best paar leuke tussen, wellicht heb je er wat aan... Deze vind ik wel lachu. ![]() Zocht nog wat meer info van deze vogel en vond dit bij Google Books. Hoofdstuk 7 (blz 77) laat de geschiedenis van het toestel zien. Helpt wellicht bij de keuze... Cessna Warbirds: A Detailed ... - Zoeken naar boeken met Google Echt geweldig dat Google-books, gewoon een online bieb ![]() grtz b
__________________ In air: E-trainer; Minimag; Waiting to air:Wave; In progress:Bucker Bu180 Student; In queue: Beaufighter MkX; Cessna BirdDog; YAK 23 (all RBC). Retired:Depron Tiger Moth; BirdPuppie; Aero400; EZ-star. |
| | |
| | #39 (permalink) | |||
|
Hallo allen, Sorry Stijn, bedankt voor de tip ! Citaat:
Citaat:
Goh, toch weer gelukt om die Bram gek te maken Ik geef 'm nog een week en dan besteld ie ook zo'n kit ... Citaat:
Heb ik gelijk een voorbeeld voor de mijne, plaats je de foto's op RCGroups of op mbf ? Bram, bedankt weer voor je nuttige linkjes, leveren veel info op. Grappig dat ieder blijkbaar zo op zijn eigen manier zoekt op het web, ik was deze nog niet tegengekomen Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | ||||
| | |
| | #40 (permalink) | ||
| Inderdaad. Maar heb je ook een antwoord? Citaat:
Citaat:
![]() succes. b
__________________ In air: E-trainer; Minimag; Waiting to air:Wave; In progress:Bucker Bu180 Student; In queue: Beaufighter MkX; Cessna BirdDog; YAK 23 (all RBC). Retired:Depron Tiger Moth; BirdPuppie; Aero400; EZ-star. | ||
| | |
| | #41 (permalink) | ||
| Ja, in de modelbouwwereld wordt dit fenomeen vaker gebruikt. Ik ken het uit de treintjestijd, het wordt ook wel verouderen genoemd. Deze detail-techniek (Engelsen zijn er echt goed in) houdt eigenlijk in dat je je model zoveel mogelijk laat aansluiten bij de werkelijkheid, door ook de gebruikssporen aan te brengen. Denk hierbij aan sporen van gemorste brandstof, oliesporen bij motorkappen, beschadigingen bij in- en uitstappen, etc. Daarnaast worden veel materialen doffer gemaakt om het "glimmende" plastic meer op de echte materiale te laten lijken. In het schaalforum hier op mbf zie je het ook wel gebeuren. Het wordt veelal gedaan met krijt (drybrushen) waterverf, gewone verf, stiften, meubelstiften, etc. Om dit te beschermen wordt er meestal een doffe transparante lak overheen gespoten om de weathering / veroudering te beschermen. Heel verhaal, maar als je interesse hebt moet je maar ff googelen Citaat:
Citaat:
Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |||
| | |
| | #42 (permalink) |
|
Bramman, Voor wheatheren kijk hier even ziet er wel leuk uit al zeg ik het zelf. http://www.modelbouwforum.nl/forums/...-avia-bh3.html Ben nog meer aan het kliederen geweest met verf. Heb dan ook van de week nog meer plaatjes van andere modellen geschoten, voor een tweede tutorial over weatheren. Ton | |
| | |
| | #43 (permalink) | ||
| Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
@Ton, in de "backyardflyer" stond een leuk artikel hoe je (kunststof) props voor electro schaalkistjes kon aanpakken, toevallig gezien ? Er werd met bijvoorbeeld meubelstift houtstructuur aangebracht, van (geverfde) moeren voorzien, etc. Wel leuk. Bij belangstelling kan ik het wel scannen en plaatsen denk ik ... @Bram, en wij vonden dat we een leuk sportkistje hadden gebouwd Dit is pas modelbouwen ... Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 Laatst gewijzigd door RCEFlyer; 7 maart 2008 om 09:08 | |||
| | |
| | #44 (permalink) | |
|
Menno, Citaat:
Ton | ||
| | |
| | #45 (permalink) |
|
Hoi Ton (en alle anderen met interesse), Bedankt voor de foto's, cd's zijn inmiddels aangekomen Scannen is geen punt, voor wat, hoort wat nietwaar ... Hierbij het artikel "Paint Scale Props". Het staat in het "may 2008" nummer (ja echt, rare jongens hoor die Amerikanen) van Backyard Flyer. Ik hoop dat je er zo wat aan hebt, ik heb de bestanden ook als .TIF file, maar die zijn zo'n 10Mb per stuk. Mocht je ze willen, kan ik proberen ze te mailen ? Pagina 1: ![]() Pagina2: ![]() Veel plezier ermee Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |