![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #106 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
|
Nu opeens wel foto's strange very strangeStevo
__________________ |
| | |
| | #107 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 25 september 2006 Locatie: Westervoort Leeftijd: 49
| Yep, ik zag het, vanmorgen werkte het allemaal nog wel maar het foto.modelbouw.forum schijnt nu ineens niet meer te werken; heb de foto's maar verplaatst naar Forum-Foto upload! Frank
__________________ Blue skies; happy landings |
| | |
| | #110 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 25 september 2006 Locatie: Westervoort Leeftijd: 49
|
Ha Ger, Ben op dit moment bezig met de Velox van FeiBao, die wil ik eerst klaar en in de lucht hebben, schiet al lekker op! Frank
| | |
| | #116 (permalink) | |
| Lid sinds: 6 mei 2005 Locatie: Kruikenstad Leeftijd: 38
| Citaat:
Cheers! Gerald | |
| | |
| | #117 (permalink) |
|
Zo, nu eindelijk maar eens verder met de Mig! De afgelopen twee maanden de Velox geassembleerd en afgelopen vrijdag proefgedraaid! Prima allemaal en vandaag zou dan mijn eerste Jet vlucht plaats vinden; ![]() Echter de Veiligheidsregio - NOG gooide roet in het eten vanwege brandgevaar! Als de balk in geel, oranje of rood staat mag er op Deelen (midden op de Veluwe!!) niet met jets gevlogen worden. Maar ja het heeft de afgelopen drie weken alleen maar geregend, gisteren was de balk nog 'groen', gisteravond nog een vette stortbui erover dus ik dacht: dat zit wel goed. Dus niet, vanmorgen hadden ze hem op 'Geel' gezet, dus alleen wat test runs gemaakt, neuswiel afgesteld, remmen getest en een reikwijdtetest; die 'eerste'vlucht moet dus nog ff wachten. Maar in ieder geval door met de Mig, De wingfences zijn aan de beurt. Die zaten niet bij de kit, maar wel zo prominent op de kist aanwezig dat ze er m.i. echt op moeten komen! ![]() ![]() Denk dat ik deze dingen het beste van 1mm epoxy glasvezel plaat kan maken dus er gelijk maar een paar besteld; ![]() En hoe ik precies de vorm van de vleugel op die glasvezelplaten overbreng, zodat de fences perfect aansluiten op vleugel, daar ga ik me de komende tijd maar eens druk over maken, of d'r moet natuurlijk iemand een onzettend goed idee hebben................. gr. Frank
| | |
| | #118 (permalink) |
| Lid sinds: 7 februari 2003 Locatie: Echt
|
Misschien een idee. Plak een strip schuurpapier over de vleugel (daar waar de fence moet komen). Met de schuurkant naar boven, zodat je dus niet je vleugel kan schuren. Neem dan een stuk depron of balsa, en begin dan over het schuurpapier op en neer te gaan (van wortel naar tip natuurlijk, anders krijg je niet het profiel). Dan zou automatisch de vorm moeten ontstaan, die dan ook heel aardig zou moeten passen. succes. groetjes Paul |
| | |
| | #119 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Jammer dat je niet kon proefvliegen met de Velox Idee voor je vleugelvorm te nemen; Je heb van die plankjes/raampjes met een hele rij pinnen van plusminus 2mm er in die kunnen schuiven en zich laten vastzetten als dat nodig is. deze kan je op de vleugel zetten en dan vastzetten en je hebt een vorm. Ik weet niet hoe dit heet maar volgens mij kan je dit in een goede hobbywinkel kopen. Ik heb ze vaak gezien (en een kleine gehad) maar waar................... Ik weet ook niet of ze er zo groot zijn, maar het is misschien een idee.Gr. Teus Laatst gewijzigd door Teus; 28 juli 2008 om 12:10 | |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |