![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #258 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Hee Frank, soms wel lekker he dit weer zo Ziet er geweldig mooi uit man ![]() Grt, Berto.
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #259 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 25 september 2006 Locatie: Westervoort Leeftijd: 49
|
Met dat 'weather' buiten is het prima om binnen te starten met weatheren! Hier zijn natuurlijk vele methoden voor, gekozen heb ik voor de methode die Harald Huf voor zijn SU-27 B 'Flanker' gebruikt heeft (Harald behoefd geen introductie denk ik hier, helaas is zijn website uit de lucht maar het is interessant om, zodra het weer mogelijk is, dat project eens te bekijken!) Eerst maar eens naar een 'kunstenaars winkel' om en paar tubes olie verf te halen en een flesje lijnolie. ![]() Vervolgens een mix maken met zwart en bruin en een beetje wit. En het geheel wat dunner maken met lijnolie, en dan kom het: ![]() smeren maar! kost wel even de nodige overwinning... ![]() ...om je mooie model helemaal in te smeren met de 'smurrie' http://www.modelbouwforum.nl/forums/...thering-08.jpg ...maar ja ik heb op Jetpower vorig jaar het resultaat gezien op die SU-27 B ![]() ![]() ...dus dan moet je er maar een beetje vertrouwen in hebben.. ![]() Als de mix goed uitgesmeerd is moet deze een paar uur blijven zitten om wat hechting te krijgen, en daarna met een lap het spul er weer afwrijven: ![]() en dan krijg je dit resultaat: alle naden een klinknagels zijn nu wat meer geaccentueerd ![]() Om het verschil duidelijk te maken een aanal foto's voor- en na... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zo, nu de romp nog gr. Frank
__________________ Blue skies; happy landings Laatst gewijzigd door Frank Hartog; 30 augustus 2010 om 12:47 Reden: Omzetten foto's naar MBF-fotoalbums |
| | |
| | #260 (permalink) |
| Lid sinds: 13 januari 2004 Locatie: nieuwleusen
|
maak je hem niet te real straks ziet de luchtmacht het verschil niet meer.
__________________ M.v.Gr. marco b. peace is a state of mind and a way of life/ aka high flyer/KNVvL lid/ auto's is ook leuk. hpi freak |
| | |
| | #262 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 2 september 2007 Locatie: noord holland Leeftijd: 32
|
mooi werk frank! ik volg je stiekum al vanaf t begin! super kist!
__________________ Vision Turbine Trainer*Somethin Extra*Hegi Piper Super Cup*CG Extra 300*Great Planes P51D Mustang*Multiplex Alpha*Robbe Arcus*Gentle Lady*IHL Junior para*Futaba T12FG* |
| | |
| | #263 (permalink) |
| Lid sinds: 20 maart 2009 Locatie: België Leeftijd: 49
|
Ik ben toevallig dit mooi bouwproject tegen gekomen, super mooi Frank daar zitten wel enkele uurtjes bouwplezier in, ik denk dat moeder de vrouw daar wel getuige van is!!! ![]() Mooi gedaan die cockpit wat een details zeg, en het weatheren mag ook best gezien zijn, knap werk!! Gr Peter
__________________ Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel. |
| | |
| | #265 (permalink) |
| Lid sinds: 3 oktober 2003 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 42
|
Mooi werk Frank! Jouw weather methode doet me denken aan de tijd dat ik plastiek modelletjes maakte. Toen gebruikte ik ook zo'n 'wash'. Bij mijn Sparrowhawk heb ik trouwens ook olieverf op deze manier gebruikt voor de weathering. Nu nog wat olievlekken rond de scharnieren e.d. Laatst gewijzigd door WV; 8 augustus 2010 om 20:04 |
| | |
| | #266 (permalink) | ||
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 25 september 2006 Locatie: Westervoort Leeftijd: 49
| Citaat:
![]() Citaat:
zal vanavond nog een paar foto's van de romp plaatsen, gr. Frank
__________________ Blue skies; happy landings | ||
| | |
| | #267 (permalink) |
|
En hier nog wat plaatjes van vanavond: de romp is aan de beurt... ![]() ...het blijft toch een bizar gebeuren... ![]() ...om dat ding helemaal vol te smeren met olieverf ...![]() ...en elke keer is het van: ojee gaat dat wel goed komen? ![]() maar als je dan het resultaat weer ziet... ![]() ...dan valt het best mee... ![]() ...en het is ook verbazend makkelijk om te doen... ![]() Nu de boel maar eens een paar dagen laten drogen en dan verder met afmonteren... ![]() gr. Frank (pfffff.... eindelijk.......)
__________________ Blue skies; happy landings |
| | |
| | #268 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2002 Locatie: Epe..HanDeBouwer en hobbyhok Leeftijd: 48
Weblogartikelen: 1 |
__________________ Bouwverslag Dragon Rapide DH-84-VH-UXG/Riama. Mijn Webcam YouTubeKanaal @HanDeBouwer |
| | |
| | #269 (permalink) |
| Lid sinds: 17 september 2006 Locatie: Haarlem Leeftijd: 46
|
Pablo zou er jaloers op zijn Prachtig weer Frank! ![]() Groeten, Ralf
__________________ Mijn Camel:http://www.modelbouwforum.nl/forums/...tml#post564694 |
| | |
| | #270 (permalink) |
| Lid sinds: 25 oktober 2006 Locatie: Franeker Leeftijd: 34
|
Tsjonge, mooi gedaan hoor... Doet wel pijn zeker, om je kist zo "toe te takelen"? ~Jolmer
__________________ Avonds F-16 | Boomerang Elan | D.M.C. | Aerodicted | Evenredig | InJeWoonkamer.nl | 1.000,- Tipgeld! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |