![]() |
| | #1891 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004
|
Toen ik de Strega bij je in het bouwhok zag hangen, leek de kist al knap strak Het is een compact kistje. Met autospuiten breng je vermoedelijk al gauw te veel gewicht aan? Je zou met een Humbrol spuitje en Humbrol enamel, correct verdund, al hele goeie resultaten kunnen halen. Aangezien je toch voor elektrisch gaat, is dat duurzaam genoeg? Mijn broertje haalde met vroeger met zijn Airfix kits ed verbluffend goede resultaten door verdund, met marter-penseel, in meerdere lagen een prachtig strak oppervlak te realiseren. Gr Bas |
| | |
| | #1892 (permalink) |
| Lid sinds: 27 september 2002 Locatie: groningen Leeftijd: 54
|
Er is al vaak opgemerkt dat airbrushen voor zo'n model niet handig is. ![]() Dat klopt (heb ik nu ook ervaren). Kwast: zou ook nog kunnen, dan heb je geen spuitkabine nodig. Moeite van het proberen waard. ![]() (Marterharen penseel heb ik. jan.
__________________ Alle mannen willen maar één ding: gelijk hebben. |
| | |
| | #1894 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
| Citaat:
Airbrushen is gewoon the way to go ! Ik heb nul ervaring en heb in een avondje een mooi reslutaat bekomen op een foamie vliegtuig. Die vlammen op de vleugel zijn mijn werk ![]() Doen! Kwasten zijn bepaalde mensen die we niet kunnen uitstaan! met of zonder haar. Stevo
__________________ | |
| | |
| | #1895 (permalink) |
| Lid sinds: 27 september 2002 Locatie: groningen Leeftijd: 54
|
Ha die Stevo! Leuk dat je er ook weer bent, maar zo begint het gedonder gelijk weer. Airbrushen kan ik niet thuis, ik heb geen spuitcabine beschikbaar en buiten lijkt me geen optie. De kwast lijkt me geen gek idee. Ga ik eerdaags (zal nog wel even duren) proberen. jan.
__________________ Alle mannen willen maar één ding: gelijk hebben. |
| | |
| | #1896 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2002 Locatie: Epe..HanDeBouwer en hobbyhok Leeftijd: 48
Weblogartikelen: 1 |
Stevo. Beter goed gejat dan zelf bedacht. Han.
__________________ Bouwverslag Dragon Rapide DH-84-VH-UXG/Riama. Mijn Webcam YouTubeKanaal @HanDeBouwer |
| | |
| | #1897 (permalink) | |
| Citaat:
En aan mijn airbrushset zal het ook niet liggen want dat is gewoon tjakamakarommel van 80 Euro voor de compressor + 2 airbrushes en de rest van de reutemeteut. Gebruik acryl op waterbasis (vb merk Golden is degelijk), veeg je af met een vochtige doek zonder chemicus te moeten zijn. Airbrush kun je gewoon afwassen met water. Hey niemand zei dat het gemakkelijk was hé, dus af en toe moet er gedonder zijn. Ik zeg doen Stevo
__________________ | |
| | |
| | #1898 (permalink) |
| Volg niet helemaal ![]() Origineel is het allemaal niet dat is waar. Stevo
__________________ |
| | |
| | #1899 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 9 maart 2008 Locatie: Den Haag Leeftijd: 40
|
Ik zou eerlijk gezegd dat schilderen/verven/spuiten gewoon overslaan Bijvoorbeeld afbouwen en vliegen, spuiten kan later altijd nog wel eens. Freek
__________________ http://tinyurl.com/http-depronlaagdekker |
| | |
| | #1900 (permalink) | |
| Citaat:
Feit : Sedert de start van dit draadje zijn 4 dictators verdreven en gestorven Zijn landen opgehouden te bestaan (en daar hoort Belgium niet bij voor de goeie orde) Ben ik gescheiden en opnieuw gaan samenwonen met dito huisje tuintje Is mijn dochter van 0 naar 8 jaar gegaan Stevo
__________________ | |
| | |
| | #1901 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 9 maart 2008 Locatie: Den Haag Leeftijd: 40
|
Ha ha, zoiets. Ik zal nooit zeggen dat iemand voort moet maken, het blijft natuurlijk je eigen bouw(verslag) en dat kun je natuurlijk lekker in je eigen tempo doen. Ik heb wel het idee dat Jan erg tegen die verfklus op kijkt, misschien is overslaan voor de korte termijn dan ff het beste. Bij mij werkt het wel soms iets wat lastig is gewoon te laten liggen voor wat het is, later komt meestal de inspiratie en het inzicht vanzelf om het af te ronden. Ik volg dit verslag al vanaf het begin, zou toch wel leuk zijn hem een keer te zien vliegen, en voor Jan denk ik de voldoening erg groot. Doorzettingsvermogen is ook een kwaliteit. Freek
__________________ http://tinyurl.com/http-depronlaagdekker |
| | |
| | #1905 (permalink) |
| Lid sinds: 23 september 2002 Leeftijd: 41
|
Haha ik ben blij dat ik hier nieuw leven in heb geblazen. Destijds had het halve forum een abo op dit draadje volgens mij. Het was iedere keer weer spannend wat er weer ging komen. Kom op Jan. Als je er niets aan doet wordt hij er ook niet beter van. En zal je nooit lol hebben van het eindresultaat ook. Beter ietsje minder mooi en klaar, dan half af. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |