![]() |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 25 november 2006 Locatie: Den Haag Leeftijd: 47
|
0e bovenliggers zitten erin en de typische Avia vleugel wordt al zichtbaar ... mooi he? ![]() Het ziet er nog wat lomp (en zwaar) uit, die vierkante liggers in de ribben, maar daar gaat nog een hoop vanaf. De liggers moeten het profiel volgen, 2 mm naar binnen en ik heb bedacht dat dat makkelijker te schuren is zodra de capstrips erop zitten en wat dan overblijft zijn redelijk dunne liggers ... gaat goed komen! Voor de liggers heb ik eerst latjes laten zagen van een grote (en dure) balk lindehout. Die latjes nabewerkt en het verloop erin gemaakt door ze samen met dubbelzijdig tape op een plaat MDF vast te zetten en dan maar schaven en schuren. ![]() En daarna de liggers met gekookt water voorgebogen in deze gewaagde opstelling.
__________________ www.henrikaper.nl Laatst gewijzigd door Henri Kaper; 7 april 2010 om 21:26 |
| | |
| | #34 (permalink) |
|
Alle liggers zitten erin en zijn wat in vorm geschaafd. Ik ben nu met de sheer webbing bezig. Ondertussen vond Petr een andere modelvlieger die ook met een model van de Avia B.H.1 bezig is. Mooi gebouwd, maar jongens wat een grote fouten zitten erin qua schaalnauwkeurigheid! Kijk bijvoorbeeld naar de rechte vleugels zonder de typische knik. AVIA BH1
__________________ www.henrikaper.nl Laatst gewijzigd door Henri Kaper; 27 maart 2009 om 01:16 |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Dat wou ik even horen, Jan. Dankjewel!
__________________ www.henrikaper.nl |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 9 januari 2007 Locatie: Heesch Leeftijd: 32
|
Super mooi, Henri! Ga je al je werk nog vastleggen in de vorm van een bouwtekening voor andere bouwers?
__________________ Huidig project: WACO SRE 1/6 |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
Ik doe het zonder bouwtekening en ga die ook niet achteraf maken. Wel denk ik erover om m'n materiaal en wat ik uitgewerkt heb in Photoshop (afbeeldingen die uitgeprint kunnen worden) in een grote zip-file beschikbaar te stellen voor anderen. Maar dan is het dus niet uitgekauwd en vraagt het wel eigen inbreng ... scratch building dus. Maar laten we eerst even afwachten dat ik hem afkrijg ...
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 16 augustus 2007 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 47
|
Henri, dat ziet er echt super uit! Wout
__________________ Mijn website is verplaatst naar http://www.zininmodelvliegen.nl/. Lid van de NLC, de organisatie achter de IIFI en Interscale |
| | |
| | #40 (permalink) |
|
Goed ... de verbouwing aan ons huis en de absurde hoeveelheid tegenslag die we daarbij kregen is bijna achter de rug. Vanavond heb ik staan genieten van een hobbykamer die weer mijn hobbykamer is en heb ik eindelijk de plastic bescherming van de vleugels kunnen halen. Ik vond een briefje terug met actiepunten ... heel prettig als je er weer in moet komen. Maar eens beginnen met de achterlijst. Er is wel nog een hoop te doen in huis ... dus nog geen stormachtige ontwikkelingen.
| | |
| | #41 (permalink) | |||
| Lid sinds: 27 september 2002 Locatie: groningen Leeftijd: 54
| Citaat:
Het kost je gewoon een jaar . . . Citaat:
Citaat:
Maar mooi dat je weer verder kunt! jan.
__________________ Alle mannen willen maar één ding: gelijk hebben. | |||
| | |
| | #42 (permalink) |
|
Ja Henri, laat eens zien die hobbykamer!
| | |
| | #45 (permalink) |
|
Nee hoor... Ik zit ook in de klusclub...
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |