![]() |
| | #91 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 oktober 2003 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 42
| Citaat: Maar nu klopt er niks van de motoras... Van de replicatie zijn waarschijnlijk accuratere foto's, maar of die met de werkelijkheid van 1919 kloppen weet ik niet. Zo'n 3-view is ook leuk, maar als je er drie hebt, zijn ze alle drie verschillend... Gewoon eentje kiezen en de andere niet meer laten zien - wij zien het toch niet | |
| | |
| | #92 (permalink) | |||
| Lid sinds: 25 november 2006 Locatie: Den Haag Leeftijd: 47
| Citaat:
Bedankt! Dat was me nog niet opgevallen en dat komt me eigenlijk heel goed uit, want ik plaats de motor met de cilinder hangend en dan is 'ie meer verborgen. Citaat:
Citaat:
Ik ga er wel uit komen zo.
__________________ www.henrikaper.nl Laatst gewijzigd door Henri Kaper; 27 april 2011 om 19:52 | |||
| | |
| | #93 (permalink) |
|
Henri, Wat is er mis aan de replica is toch een perfecte kist om als nabouw project te dienen zeker als je hoog wil scoren. Je hebt prachtige foto's een 3View die bruikbaar is of is aan te passen, want ook dat mag, je moet de 3view dan wel publiceren maar ook dat is mogelijk. Als je hoog wil scoren moet de documentatie kloppen en mogen er geen onduidelijkheden zijn. Bij twijfel kost dit punten en je weet het de jury controleerd jou materiaal documentatie en kist, ze doen niets meer of minder dan dat. Ton | |
| | |
| | #94 (permalink) | |
|
Wat er mis is aan de replica? GPS en nog meer moderne instrumenten in de cockpits en een grijze registratie op de romp die ze in de tijd van dit vliegtuig niet hadden. Vloeken in de kerk, dus. Minder punten? Jammer dan! Daar doe ik het niet voor. Ik zal vol trots buiten de prijzen vallen. Ik vind het mooier om een historische reconstructie te maken en daar mag van mij een waarschijnlijkheids- of onzekerheids-factor in zitten. Als deze af is volgt er een model dat door velen als niet realiseerbaar gezien wordt. Hier de reden voor de verschillende hoogtes van de propeller: Citaat:
__________________ www.henrikaper.nl Laatst gewijzigd door Henri Kaper; 27 april 2011 om 21:21 | |
| | |
| | #96 (permalink) |
|
3view aanpassen? ... het lukt mij ook wel om een paar foto's van de replica aan te passen, hoor!
__________________ www.henrikaper.nl |
| | |
| | #97 (permalink) |
|
Een foto bewerken mag natuurlijk niet maar een eigen 3View maken mag wel. Deze moet dan wel in een tijdschrift komen voor publicatie dat een soort van bevestiging is. Daarna is het 3V bruikbaar voor de wedstrijd. Maak maar een mooie docu setje met 3V en beter nog een bouwtekening of schets waar ik dan een bouwtekening van maak, zorg ik wel dat het in een tijdschrift komt. Ton | |
| | |
| | #98 (permalink) |
|
__________________ www.henrikaper.nl |
| | |
| | #100 (permalink) |
|
Het verschil tussen replica en 3view ... uiteindelijk bleek dat de motorkap van de replica verder naar voren steekt dan bij het origineel van 1919, want de replica heeft een andere/moderne motor ... leermomentje. Toen ik 3view en replica-foto niet meer van prop tot roer op elkaar uitlijnde, maar van achterkant motorkap tot roer, werd het een perfect match. ![]() Dus nu ben ik aan de romp begonnen. De frames van de zijkanten zijn klaar. ![]() Ze staan op de mal waarin ik ze heb gemaakt: potloodlijnen op wit meubelplaat, folie en daarop latjes vastgeniet. Op de zijkant van de latjes zit plakband. De romp liggers tegen de latjes vastgeklemd met lijmknijpers en daarna de staande latjes er in gemaakt. De romp liggers zijn van 5x5 mm lindehout, de staande latjes van 5x5 mm balsa. Ik heb het gewogen. Het 5x5 lindehout is net zo zwaar als 6x6 balsa.
__________________ www.henrikaper.nl Laatst gewijzigd door Henri Kaper; 29 juni 2011 om 10:38 |
| | |
| | #101 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 september 2008 Locatie: Waalre Leeftijd: 37
|
Mooi! Waarom heb je de dichte neusbeplanking uit vertikale stroken gemaakt i.p.v. uit een plank? Waar koop je dat lindehout, zijn dat al latjes of zaag je die zelf? Groeten, Ramses |
| | |
| | #102 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
precisie schuren Je kan zo'n balk kopen bij hout speciaalzaken of groothandel ... niet bij de HUBO.
__________________ www.henrikaper.nl Laatst gewijzigd door Henri Kaper; 29 juni 2011 om 11:40 | ||
| | |
| | #103 (permalink) |
| Lid sinds: 9 januari 2007 Locatie: Heesch Leeftijd: 32
|
Keurig!!
__________________ Huidig project: WACO SRE 1/6 |
| | |
| | #105 (permalink) | |
| Citaat:
![]() Goed ... het zijframe waarmee het mis ging is weer hersteld en het triplex zit er ook op, maar nu gewoon vlak gelamineerd. TIP ![]() Als je lamineert of een groot vlak lijmt, is het goed om de houtlijm wat te verdunnen met water. Maar ... het moet niet te dun worden, niet te dik en je wil niet meer aanmaken dan je nodig hebt en zeker ook niet te weinig. Ik dacht, ik doe het eens andersom en dat ging hartstikke goed ... Eerst maakte ik beide te lijmen vlakken nat met een kwast en depte het met een stuk keukenpapier zodat het vochtig was en niet (zeik)nat. Toen bracht ik de lijm aan met een fijne spatel, wat makkelijker uitsmeerde dan op droog hout. Toen ik de boel op elkaar klemde, bleek de lijm die er tussenuit geperst werd precies de juiste verdunning te hebben.
__________________ www.henrikaper.nl | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |