![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
|
Hoi Zo goed als klaar met de verbouwing en heb dan ook weer wat tijd voor de Birddog. ![]() Wil dan ook hier verder gaan omdat het model al een heel eind op weg is en de afwerking mij leuker lijkt tussen de andere schaal posts. Baal ook een beetje van de foto's in het fotoalbum dat allemaal kruisjes zijn geworden en wil dan eerst kijken of het nog lukt plaatjes van de RC-Group te linken naar hier, want anders moet ik ze ook hier maar uploaden. We zien wel. Zal beginnen met wat plaatjes met de stand van zaken en mijn nieuwe bouwruimte. ![]() ![]() Ton | |
| | |
| | #2 (permalink) |
|
Oke daar gaan we weer Ik hoop natuurlijk wel dat ik jullie er een plezier mee doe Voor alle andere pics kijk even hier en als je die ook hier wil zien laat dat even weten. http://www.rcgroups.com/forums/showt...=165066&page=1 We pakken de draad op met de bouw van de vleugel en gaan vandaar uit verder. De tekening wordt voorzien van wat tape waar de ondersteuning met enkele drupels dikke CA op worden vastgezet. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ton | |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Hoi AWe, Dank je, helaas de modellen zijn niet in mijn bezit, de voorste is van Max de ontwerper en de tweede is van Rob Mr RBC en daarmee dus het prototype voor de kit. Het model dat ik aan het bouwen ben is een van de eerste modellen van de gefabriceerde kit's om wat probleempjes eruit te kunnen halen en omdat het een van mijn favorieten is. Meer info over de kit is hier te vinden http://www.rbckits.com/id68.htm De spanwijdte is 1450mm Motor wordt de AXI 2820/10 op 10 cellen of LIPO cellen, zal denk ik wel Lipo worden. Het vliegen is te vergelijken met een rolroer trainermodel maar een nadeel zal zijn dat het model meer kwetsbaar is dan een dergelijk model. Ook het bouwen is niet zo moeilijk maar wat ervaring is zeker handig, als hulp daarvoor heb ik al reeds veel foto's geplaatst om het bouwen te vergemakkelijken en te verduidelijken voor andere bouwers. Het is en blijft natuurlijk een schaalmodel en dat vereist wat meer ervaring van de bouwer/vlieger, maar daar krijg je natuurlijk ook een veel leuker model voor terug in de lucht. Hier nog even een plaatje van het grote voorbeeld ![]() Ton | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 27 september 2002 Locatie: groningen Leeftijd: 54
|
@Ton! Mooi hoor, ga zo door. Het mooiste vind ik eigenlijk nog al die mooie gewichtjes die je hebt . . . Hoe kwam je daar maar weer aan? jan
__________________ Alle mannen willen maar één ding: gelijk hebben. |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Hoi Jan, Dank je, ja die gewichtjes zijn gewoon stukken ijzer die je kunt laten zagen bij een ijzerhandel. Heb een hekel aan spelden en vind gewichten in combinatie met alles lijmen met CA gewoon super en snel. Jan je hebt me toch aan het denken gezet want het laat me niet los het bouwen van de cockpit en heb al wat info verzameld, had niet echt plannen daarvoor, maar toch, hoop daar eerdaags aan te kunnen beginnen. Ton | |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Nou daar gaan we dan en moet zeggen het is leuk om te doen en niet zoveel werk als in eerste instantie leek. Met dit soort details komt een schaalmodel echt tot leven. ![]() Dit is een beetje de bedoeling ![]() Met deze homemade tool gaan we de stripjes maken in driehoek profiel ![]() Zo zal die moeten gaan snijden in en plankje van 2mm balsa ![]() Snijden gaat op deze manier maar bij het snijden wil de balsa omhoog klimmen ![]() Vandaar het strookje balsa als geleiding de tool is nu prima ![]() ![]() Doet het prima, nu alleen nog even op de roeren plakken. ![]() Zo de staart is klaar ![]() ![]() Nog een klein detail ![]() ![]() Leuk he schaal bouwen en lang niet zo moeilijk als dat het lijkt en zeker de moeite waard. Ton | |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Daar zijn we weer met de Birddog. Moest wel flink graven, had niet verwacht dat tie al zover weg zou staan. Heb dan ook lang getwijfelt over de afwerking en uiteindelijk besloten om het model met aluminiumfolie te beplakken. Heb gekozen voor aluminium zelfklevendetape, die in de verpakkingindustrie wordt gebruikt. Is niet zo super als dat spul uit de USA maar voor mijn Birddog een prima alternatief. Ben er wel achter gekomen dat het zeker beter is een harde ondergrond te hebben, als bijv een 25 grams glasmat. Laten we maar beginnen met de eerste foto's van het fotoverslag. Zo heeft tie dus een tijdje moeten wachten op de afwerking. Iets teveel lijnen overgenomen van het 3V want de meeste zijn geen panellines maar klinknagels. De zelfklevende Alu tape Met plakband wordt het formaat van het alu paneel uitgezet Met het wegnemen van de tape wordt de alutape afgescheurt en is deze op maat. Is wel iets minder mooi dan snijden, maar heb zo zitten tobbe met snijden dat dit voor mij de oplossing was. Met de voorzijde van de prop wordt de tape aangestreken. Zo dit lijkt een leuk begin later meer. Ton | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |